Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: maikel123 op 07 oktober 2019, 15:24:34
-
Ik heb de Nas DS218J
ik heb verschillende verwoede pogingen genomen om online te komen. maar niks werkt. mijn Nas server geeft verschillende netwerk problemen aan als ik bijv. Naar Quickconnect ga krijg ik de DNS Foutmelding 8.8.8.8 zoals wel vaker beschreven. als ik package center open komt hij met melding na een x aantal sec. wachten"Netwerkfout controleer netwerk instellingen en/of DNS instellingen". Ik heb via Ziggo portforwardings regels ingesteld zoals op meerdere plaatsen beschreven.
En als ik de EX-internet wizzard open. geeft hij de melding dat er 2 of meerdere Routers zich in het spel bevinden. echter dit samen met Ziggo nagekeken maar dit is niet het geval ik heb alles wat internet verbonden is nu zelf uitstaan.
ik ben echt ten einde raad. Wie heeft een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
MVG Maikel
-
EX-internet wizzard open
Die moet je echt niet willen gebruiken, zet daarom ook UPnP uit op je Ziggo Router !!!
Kijk eens in DSM Bijwerken of je daar ook een foutmelding krijgt bij het checken van updates.
-
Overigens, je hebt QC ingesteld (of nog niet ?), dat zou betekenen dat je NAS wel toegang heeft maar, check toch maar even (DSM bijwerken).
-
Een "DNS Foutmelding 8.8.8.8 " heeft niets met forwarding of router te maken. Het betekent dat hij het internet niet ziet. En dat moet je eerst oplossen.
-
Je hebt overigens, DSM kunnen installeren, hiervoor heeft de DS wel Internet voor nodig gehad OF je hebt zelf DSM gedownload.
Hoe zit het precies ?
-
Nee indd. bij de installatie vroeg hij om het Pad te downloaden via Synology Site,
QC leek de eerste x zichzelf wel in te stellen via Synoloqy tijden installatie proces, Echter na een fabrieksinstellingen terug zetten lukte dit niet meer.
ik heb nu indd UPnp uitgezet op Router in de bijlage zie je een foto van dat het lijkt alsof de updates up to date zijn.
Het lijkt er indd op alsof de nas het internet niet wil zien.
-
Het lijkt er indd op alsof de nas het internet niet wil zien.
Juist wel, anders zou je een error gezien moeten hebben bij de update check.
Maar ik zie wel dat DSM niet up-to-date is, je zou n.l. op 6.2.2-24922-3 moeten zitten.
Ga eens naar je Synology Account en ontkoppel daar je QuickConnect ID (klik op de 3 puntjes)
Probeer daarna opnieuw je QuickConnect ID op te zetten.
-
Helemaal snappen doe ik het probleem niet. Uit dat laatste screenshot blijkt dat je kunt inloggen. Dus dat de nas gewoon online is.
Zo te zien is het alleen een probleem met het forwarden? Want dan hoort dit topic toch weer ergens anders.
-
Ik begin Het zelf inmiddels ook niet meer te snappen waar het probleem nou ligt Briolet.
Ik heb mijn QC via de site van synology nu indd. ontkoppeld en terug naar de nas gegaan.
maar de Foutmelding bij op de nas bij QC is zie afbeelding.
Alvast bedankt voor jullie hulp
-
Zet, zoals aangegeven, de DNS op je NAS (Netwerk>Lan.....) eens op 8.8.8.8 en probeer opnieuw.
-
Dat laatste screenshot heb ik eerder voorbij zien komen. Geen idee wat toen de oplossing was. (Ik heb nog nooit QC gebruikt)
Ik verplaats het topic naar forwarden, want daar staan de vraag-antwoorden voor dit probleem.
-
IDD in dit Topic (https://www.synology-forum.nl/web-server/kan-niet-verbinden-met-quickconnect/msg275073/#msg275073) maar, daarmee zijn we niet verder gekomen......
-
Beste Birdy bedankt voor je reactie,
De DNS Domain had ik al gewijzigd zoals je kan zien op Screenshot. ervan uitgaande dat dit de manier is?
of zeg jij er is een andere manier?
-
Andere Topic was van Zaterdag van mijn Partner indd. Die de moet opgegeven heeft met de Nas en ik toch nog even verder wil puzzelen.
-
Voor de duidelijkheid. Je kunt op twee manieren van buiten bij je nas:
1) Via het aanmaken van een ddns naam bij synology. Dit vereist het forwarden van poorten.
2) Via een het aanmaken van een Quick Connect ID. Hiervoor hoef je niet te forwarden.
Door niet te forwarden werkt QC minder snel. QC werkt wel sneller als je ook forward, maar dan kun je volgens mij beter direct ddns geen gebruiken.
-
Briolet Indd weet ik van beide opties. echter beide opties werken niet.
Daarom ook de derde optie de ez-internet ook geprobeerd. maar overal krijg foutmeldingen. Waardoor het dus lijkt dat de NAs niet online is.
Dit baseer ik ook doordat vanuit de nas bepaalde zaken die via het internet lopen zoals het bereiken van het package center miet lukt met melding netwerkfout.
-
Zie onderstaand Screenshot bij DDNS
-
QC werkt wel sneller als je ook forward, maar dan kun je volgens mij beter direct ddns geen gebruiken.
Even voor mijn nieuwsgierigheid, welke poorten gebruikt QC?
-
QC heeft geen eigen poort(en), QC kan via de normale service poorten ook connecteren.
-
Ik zou nu (toch) een enkele hardware reset uitvoeren Modus 1: Aanmeldingsgegevens van de administrator en netwerkinstellingen resetten. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General_Setup/How_to_reset_my_Synology_NAS#t2)
Probeer dan nogmaals QC in te stellen.
-
Een beetje onduidelijk allemaal. Als hij kan controleren of de nas up-to-date is, heeft hij ook het dns systeem nodig. Dus op zich moet dat dan goed zijn.
Het lijkt me dat de foutmeldingen niet kloppen. Wel dat er een fout is omdat hij iets niet op het internet kan benaderen, maar niet dat het aan de dns ligt.
-
Er zit gewoon iets krom ergens, de reset KAN het mogelijk oplossen.
-
reset zojuist uitgevoerd. nog altijd niks.
Een vraag die ik heb om je DNS in te stellen. moet je dan eerst de poortforwarding doen of er na?
er heb mijn Ziggo modum ook weer op fabrieksinstellingen gezet.
Ik begin een beetje desparate te worden.
het lijk er nog altijd op dat de Server het internet niet op kan. hebben jullie een idee hoe ik dat zou kunnen testen?
-
Ben er stil van, heb nu werkelijk even geen idee.
Ik neem aan dat je dus QC nog steeds niet kan instellen?
De test, of de NAS wel op internet kan komen, was al eerder gedaan, je zou het nog eens kunnen testen.
Kijk of DSM kan controleren of er een update is.
Als daar je daar geen foutmelding op ziet, dan is je NAS op internet geweest.
-
Nee QC nog steeds niet instelbaar, (melding 8.8.8.8.)
En bij het proberen instellen van DDNS geeft hij de verbindings fout aan.
-
Je zou, voor de zekerheid, eens kunnen testen met PuTTY.
Geef dan het commando:
ping www.synology.com
Krijg je reactie, dan heeft je NAS toegang op internet.
Lees hier m'n tut (https://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/)over o.a. PuTTY.
-
na de eerste 8 stappen deze melding doe ik iets verkeerd?
-
Ip-adres opgegeven in PuTTY.
-
deze melding krijg ik in putty
-
Misschien is er eerder iets mis gegaan met de registrering van de nas? Normaal verbind hij automatisch met synology en haalt daar de accountgegevens op die bij je nas behoren.
Log eens rechtstreeks op je synology account in via https://account.synology.com (https://account.synology.com) en kijk of je nas al geregistreerd is. Zo niet kun je een apparaat toevoegen door het serienummer op te geven.
Ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt, want normaal doe je dat maar eens in de paar jaar en in die tijd veranderd synology veel.
-
Deze stap wel gedaan?
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat in DSM: Configuratiescherm > Terminal.
-
Briolet goede check model en serienummer stonden daar netjes ingevult deze locatie geeft wel ook aan verbindingscontrole is uitgeschakeld.
voor Birdy zie onderstaande foto dit had ik gedaan ervan uitgaande dit de juiste plek is
Beide trouwens nogmaals heel erg bedankt voor al jullie input,
Helaas nog altijd niet online
-
Ok... dat is goed.
Inloggen als admin, niet als een andere user met admin rechten.
Of krijg je soms geen inlog?
-
Inmiddels ben ik hier aangekomen en nu?
-
De ping uitvoeren.
-
Zie Foto
-
Toch die DNS :x
Probeer ook eens ping www.kpn.nl
-
Via putty kun je ook eens proberen
nslookup www.synology.com 8.8.8.8
en als dat lukt
nslookup www.synology.com
De eerste doet een lookup via de dns van google en de tweede via de default dns server. Dat geeft ook een hint of het aan de dns ligt. Als de eerste niet werkt, ligt het niet aan de dns, maar klopt de gateway misschien niet. (Eigenlijk allemaal dingen die automatisch van de router opgehaald zouden moeten zijn)
-
zelfde melding bij kpn
-
zie foto
-
Wat is het resultaat als je in putty het commando:
cat /etc/resolv.conf
geeft?
-
Misschien is het een idee om de NAS in een ander netwerk te zetten (liefst geen Ziggo), bij familie of vrienden en dan kijken of dat wel werkt.
Werkt het dan wel, dan zit er een probleem in je eigen netwerk.
-
Je zou nog eens een
ping 192.168.178.1
kunnen proberen. Volgens reactie #12 is dat je gateway, dus het interne IP adres van je router. Als je daar een reactie krijgt, snap ik het helemaal niet meer. Als je daar geen reactie krijgt, is er inderdaad iets mis met de verbinding binnen je netwerk.
-
En als je dan toch in de terminal commando's aan het inkloppen bent, doe eens een "ifconfig -a"
(natuurlijk zonder de "")
We zitten hier echt met een basis probleem dat eerst opgelost moet worden...
-
Beste Briolet,
ik krijg bij ping naar mijn router de reactie not permitted,
en voor dsgebruiker zie foto ifconfig voor de reactie.
Ik begin indd zelf steeds meer aan mijn ziggo router te twijfelen.
ik wil best een andere router kopen indd. en dan de ziggo modem in bridge modus zetten. maar ja wie wie zegt mijn dat het dan wel lukt.
Ik kan me wel herinneren van een x aantal jaar geleden dat ik een ip-camera middels port forwarding wilde instaleren. dat is mijn destijds ook niet gelukt. Belang daar was iets minder groot, zo'n dingetje leuk als het werkt anders pech.
-
Als het aan je router/modem ligt, dan mag Ziggo voor een andere zorgen.
Daar hoef jij toch niet voor te betalen?
-
ik krijg bij ping naar mijn router de reactie not permitted,
Je moet root zijn.
zie foto ifconfig voor de reactie
Ik zie "interrupt: 193", die zou je niet moeten hebben, althans, ik heb ze niet.
Doe eens als root: cat /proc/interrupts
Ik begin indd zelf steeds meer aan mijn ziggo router te twijfelen.
Ik denk zelf dat de NAS het probleem is, gezien "interrupt: 193" maar, ben er niet zeker van.
Kan je de NAS niet in een ander netwerk hangen, zoals ik eerder heb voorgesteld ?
-
Het wordt leesbaarder als je de inhoud uit het putty scherm als tekst kopieert en in dit forum plakt. Nu is het vrijwel niet leesbaar.
Maar ik kan net het IP adres van je nas ontcijferen dat bij eth0 staat. Die zit in een andere range als die van je router. Het lijkt er ergens op dat je twee routers in je netwerk hebt die beide een dhcp server actief hebben.
Probeer eens een vast IP adres in te vullen bij netwerk. En dan een in de range van je router. (dus 192.168.178.x)
Die range klopt toch wel. Je tekst is alleen zo klein dat ik 100 las waar 168 stond.
-
Het is idd 192.168.178.157 / 192.168.178.255 ;)
-
@maikel123 Weet niet waar je woont maar, je mag van ook bij mij, in Veenendaal, langskomen om te testen, ik heb KPN/Telfort.
Doet de NAS het hier ook niet goed, dan heeft de NAS een hardware probleem.
-
Birdy en andere bedankt nogmaals voor alle ideeën.
Ik heb voor nu even de keuze gemaakt om hem maar terug te brengen naar de winkel waar ik hem heb gekocht dit betreft een Nederlandse speciaalzaak van synology één van degene die ook op de site van synology staat vermeld als dealer. gevraagd of hun die netwerk test en andere testen willen uitvoeren.
zei hadden helaas vandaag geen tijd meer. dus moet heel even afwachten.
-
Hoe is het eigenlijk afgelopen ?
-
Sorry voor mijn ietwat late reactie,
De winkel had totaal geen fouten geconstateerd op de nas.
Ik ben even zelf flink gaan nadenken over het probleem. En eigenlijk was Ziggo de enige waar het probleem nog kon liggen. Nu was ik vandaag in ėėn van de grotere elektronica zaken en daar zag ik een goedkope externe router liggen. Meegenomen ziggo modem in bridge modus gezet router geïnstalleerd. En eigenlijk zag ik bij de nas al direct een verandering in connectie. Na even de poorten op de externe router open gezet te hebben. Werkte alles direct. Inloggen extern connectie met de DNS van synology etc. Dus mocht iemand met ziggo nog eens op het Forum met een vergelijkbaar probleem komen dit is de oplossing.