Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: stapper op 30 december 2016, 17:17:16
-
hallo,
Ik kreeg een nieuwe router, en nu gaan de zaken niet helemaal zoals ze moeten gaan....
niks deed het dus ik heb wat zitten broddelen :)
eerst zag de pc de hele nas niet...
Dus via synology assistant gekeken en daar zag hij hem maar verbinding mislukt...
Toen laten ophalen via dhcp,,,uh dacht dat klinkt logisch en idd dat werkte dus foto's en muziek draait allemaal weer...
Nu word het schimmig, hij ging geloof ik ergens wat poorten van die router doen... dat had hij natuurlijk nodig zodat muziek en foto's bereikbaar werd neem ik aan?
Maar hoe weet ik nu of die router van me goed is en niet alle voordeuren wagenwijd openstaan?
alles moet zo strak mogelijk en er moet niks open wat niet open moet...
Hoe controleer ik dat? Veiligheid voor alles...
Afijn dat werkt wel allemaal dus inmiddels....
Maar nu ik ging altijd op afstand naar een hostnaam? .......synology.me:5000.... wachtwoord erin en ik had toegang..... Op mijn smart en tablet had ik dan een paar apps en voila waar ik ook zat,,, het paradijs zal ik maar zeggen :)
Dat adres .......synology.me:5000 werkt niet meer.....
Hoe stel ik dat in?
enne hou het antwoord een beetje in jip en janneke taal graag, want mijn hoofd loopt over ;)
bvd dank....
-
Nu word het schimmig, hij ging geloof ik ergens wat poorten van die router doen... dat had hij natuurlijk nodig zodat muziek en foto's bereikbaar werd neem ik aan?
Wie hij ? Zeker EZ gebruikt ?
-
nope :P
zie bovenstaand verhaal.....beter weet ik het ook niet te zeggen
maar goed dat maakt ook niet uit....
eigenlijk 2 vragen dus...
1 hoe controleer ik dat alles bij die router in orde is en zo veilig mogelijk?
2 hoe krijg ik die Hostnaam? die ik altijd gebruik .......synology.me:5000 weer bereikbaar?
bvd
-
Wie is hij dan ? Een Router doet niets uit zichzelf met poorten n.l.
1 hoe controleer ik dat alles bij die router in orde is en zo veilig mogelijk?
Wat heb je dan gedaan in die router en wat had je gedaan in die andere router ?
Ik denk n.l. dat het niets met je router te maken heeft maar met je NAS, Firewall b.v. en daar is toch niets gewijzigd ?
2 hoe krijg ik die Hostnaam? die ik altijd gebruik .......synology.me:5000 weer bereikbaar?
Controleer eens https://account.synology.com/en-us of er een groen bolletje is bij DDNS en of het IP-adres nog klopt.
Normaal gesproken, als je een nieuw extern IP-adres hebt gekregen, wordt de DDNS geupdate met het nieuwe adres, daar is DDNS voor.
-
Hallo,
Tja wat ik exact deed of beter gezegd wat die nas exact uitvoerde weet ik niet meer, ik was wat aan het rondneuzen...
Eigenlijk werkt alles dus, behalve dat ik niet bij dit ....synology.me:5000 kan komen
Niet in de browser en mijn apps ds file en ds photo maken geen verbinding meer en controleer ip nummer als melding...
Dit is overigens tot nog toe op mijn eigen lokale netwerk, dus ik vroeg aan een maatje kun jij eens zien of je bij ....synology.me:5000 kan komen om in te loggen?
Ja dus hij kan er zo bij.... ::)
Die link die je gaf...
ik zie daar onder ddns mijn hostnaam staan met groen bolletje ervoor, maar zonder die :5000 (das de poort zeker in die router?)
Met ipfinder ipnummer opgezocht, wat hij aangeeft is hetzelfde als dat daar is ingevuld.
Als ik daar op die hostnaam klik wil hij daarheen ( neem ik aan) heen, hetgeen dus niet lukt...
Ik snap er niks van :) Hoe kan die maat van me gewoon toegang hebben, en ik hier op mijn eigen lokale netwerk niet?
bvd
-
Nieuwe router en daarna geen toegang meer als je vanuit je eigen netwerk via het internet naar je NAS wilt.
Dat klinkt overduidelijk als een NAT Local Loopback probleem, de router weigert dat verkeer.
Wat heb je voor router?
-
ik dacht al dat ik behekst was :)
Ik heb die nieuwste van ziggo.... https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/
maar voor de duidelijkheid, als ik via synology assistant inlog is er geen probleem.... hij gaat dan naar een ip nummer... wat trouwens een geheel ander nummer is dan dat ik daar bij die ddns zie staan klopt dat?
Maar inloggen via die Hostnaam ....synology.me:5000 dat wil niet..
al die apps op tablet en foon hetzelfde verhaal....
Bij een maat op zijn netwerk werkte het bij hem wel zei die, zelf nog niet getest..
heel hinderlijk dit...
Hopelijk weet jij een oplossing, bvd
-
maar voor de duidelijkheid, als ik via synology assistant inlog is er geen probleem.... hij gaat dan naar een ip nummer... wat trouwens een geheel ander nummer is dan dat ik daar bij die ddns zie staan klopt dat?
Klopt.
De eerste is het lokale adres.
De tweede is het externe adres.
Maar inloggen via die Hostnaam ....synology.me:5000 dat wil niet..
Niet lokaal wel remote, zoals eerder aangegeven, geen NAT loopback.
-
Aanvulling:
Kennelijk geen NAT loopback mogelijk zie community.ziggo.nl (https://community.ziggo.nl/internet-apparatuur-erbij-101/werkt-nat-loopback-ziggo-connect-box-13384)
-
ruilen dat ding dus voor een andere?
-
Ik heb deze connect box ook echter in bridge mode.
Mijn eigen router is al vele jaren de spil van mijn netwerk.
In bridge mode heb je er geen last van.
Veel moderne routers blokkeren dit verkeer, het is een veiligheidsrisico volgens de experts.
-
Geen idee of Ziggo andere Routers heeft met NAT loopback maar, je kunt ook zelf een goeie router kopen en die Connect Box in bridge zetten.
Maar, NAT loopback is natuurlijk geen must maar wel makkelijk ;)
-
Bij de goede oude Ubee en Cisco routers van Ziggo, was nat loopback nooit een probleem. (Ik heb een Ubee 3200) Maar bij Ziggo kun je niet echt kiezen wat je krijgt.
-
nou je lacht je rot.......
ik zwaar de perst in met ziggo bellen..... warrig antwoord.....
zegt die vent nou gooi maar weer in de doos neem je de oude router weer dan is het weer klaar....
gedaan ouwe er weer tussen alles werkt weer, maar wat denk je?
ga ik naar ...synology.me:5000 werkt het dus niet.......
Andere modem is alweer gedeactiveerd :D
mogelijk dat ik in die nas dan wat verkeerd gezet heb?
Hoe krijg ik dat weer voor elkaar?
bvd
-
ga ik naar ...synology.me:5000 werkt het dus niet.......
Lokaal dus ?
Heeft het lokaal wel ooit gewerkt ?
Met je NAS zal het niets te maken hebben, daar heb je toch niets gewijzigd ?
Echter, er is nog steeds geen duidelijkheid over:
hij ging geloof ik ergens wat poorten van die router doen... dat had hij natuurlijk nodig zodat muziek en foto's bereikbaar werd neem ik aan?
Nogmaals, die router doet niets uit zichzelf als, "hij" de router is, overigens, de NAS ook niet qua instellingen.
-
als je een nieuwe router aansluit, krijg je ook een nieuw extern IP adres. Dan kan het enige minuten (tot uren) duren voordat je hostnaam dit overneemt. Het oude IP zit nog steeds overal in buffers opgeslagen.
Dus nog even wachten, of je PC/Tablet een keer herstarten.
-
Van buiten af werkt het gewoon (is bevestigd door een maatje), TS heeft alleen een probleem(pje) lokaal.
-
Dat het van buiten nog steeds werkt is niet bevestigd sinds de terugwisseling.
-
Dat klopt maar, wel met de Connect Box ;)
-
ja klopt werkte voorheen wel....met oude router... nieuwe kon het dus kennelijk niet
ik zat wat te zoeken, hier mist nu een ipadress dat zal hem wel zijn denk ik ?
Maar extern ip is dat dan het ip nummer van router?
wat ik vind als ik met ipfinder eigen ip zoek?
Damn lastige materie dit, als het fout gaat...
bedankt alvast
-
Extern IP:
http://ipv4.icanhazip.com
http://ipv6.icanhazip.com
-
wel dus...
ik zal wel wat verkeerds doen , maar als ik daar bij ip4 dat nummer inklik, en wil bevestigen met ok dan kan ik niet doorklikken, kennelijk vul ik het verkeerd in?
-
[attachimg=1]
Dus, controleer eens of je wel contact hebt met Internet: Configuratiescherm > Bijwerken en herstellen, bij status mag geen foutmelding staan.
-
verbinding mislukt controleer internet verbinding
ik zit te denken ik wou die router laten zoeken zie afbeelding das ook niet goed..
kan het ook zijn dat ziggo omdat ik terug ging naar oude router alles nog niet heeft afgewerkt?
24 uur zei die knaap maar na 10 min was internet alweer weg op die nieuwe dus heb ik de oude terug gezet
kan het zijn dat ik nog even moet wachten of zo?
-
Geen idee, heb geen Ziggo.
-
ik kan je dat nieuwe modem van ze van harte aanbevelen :D
maar goed ff serieus.... ik heb inmiddels gezien dat die poort in router niet geforward is.
als ik bij router config op router instellen klik zit de boel ook fout.... zie foto...
Ik snap niet waarom dat ding zegt dat er 2 routers zijn,,,, ik heb er maar 1... :(
Maar goed welke stappen dien ik nu te maken om de zaken weer goed voor elkaar te krijgen?
bvd
-
Klinkt als Ziggo en een IPv6 verbinding.
-
idd ziggo....maar goed hoe dien ik de zaken nu aan te pakken?
bvd
-
als ik bij router config op router instellen klik zit de boel ook fout.
De optie "Router instellen" wordt sterk afgeraden (http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/zoveelste-waarschuwing-om-geen-ez-internet-te-gebruiken/msg166868/#msg166868).
-
ok bedankt... maar dit is voor mij allemaal materie waar ik niet echt sterk in ben....
Dus welke stappen zijn dan wel de juiste ?
ik krijg hier allemaal antwoorden wat ik niet moet doen, warvoor dank, maar welke moet ik dan wel doen?
wat is een logisch stappenplan om het probleem op te lossen?
-
We willen je graag vertellen wat je moet doen. Maar dan moeten we snappen wat je wilt bereiken. En dat staat in je OP niet echt duidelijk weggeschreven... (http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/nieuwe-router-geen-verbinding-meer-met-hostnaam/msg209979/#msg209979)
-
Tja het al hem aan mij liggen dan, het is mijn vak ook niet sorry......
1 nas is niet meer extern te bereiken.... lokaal werkt de boel wel.
2 ddns wat ik gebruik voor lokale toegang ligt ook plat
hoe herstel ik dat weer?
bvd
-
1) wat wil je vanaf buiten op/met je nas doen?
2) ddns heb je niet nodig voor lokaal (binnen lan) gebruik. Wat ligt er precies plat en hoe heb je dat vastgesteld?
-
nou dat staat hier boven allemaal al.... ik kreeg een andere router, en daar had ik gedonder mee dus oude router gehouden...
bij heractivatie is dat ding kennelijk gereset....
ik had altijd dat ik via ......synology.me:5000 toegang tot mijn nas had...
mijn apps op tablet en smart gebruikten die inlog ook... dus ds foto ds file en ds audio....
Ik heb al gezien dat die poort 5000 niet meer geforward word via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
En ik kreeg mail via synology dat er geen verbinding meer was, met nas.....
Ik ben weer terug gegaan naar oude modem omdat die nieuwe van ziggo geen NAT Loopback heeft... dus kom je dan thuis dan hebben je apps geen toegang tot .....synology.me:5000 extern wel maar lokaal niet.... wat een gedonder... Ja zei ziggo, de nieuwe heeft dat niet meer... dwaas gedoe....
Ik zit over 10 dagen voor maanden in Vietnam... en ben er van afhankelijk.....
Dus :
Hoe krijg ik die nas weer zo dat ik weer externe toegang heb tot ...synology.me:5000?
bvd
-
Ik neem aan dat je in je nieuwe router t ip vj nas al hebt gefixeerd, en naar dat ip adres hebt geforward?
Als t probleem onoplosbaar op korte termijn echt in je nieuwe router zit, zou je nig kunnen overwegen je nas n tijdje bij een kennis (die een fatsoenlijke provider heeft) neer te zetten. Kun je er iig bij extern
-
Een alternatief if dat je van quick connect gebruik maakt. Maar aan die eerdere screen shot zie ik dat er zoals @Birdy schrijft, iets niet goed zit mbt je syn account.
Wat zie je als je inlogt op account.synology.com?
Dat email adres en pw moet je ook gebruiken in je nas anders krijg je ddns niet aan de praat. Dan kun je ok meteen een QC id opgeven. Is wat trager maar werkt ook zonder port forwards etc
-
hallo dat is snel :P
uhm nou ik ben niet zo in deze materie thuis dat is het probleem....
maar ik neem aan dat het eerste wat moet gebeuren is dat port 5000 geforward word naar intern ip adres van nas???
dat email adres staat idd niet ingevuld bij ddns, maar dat zoek ik dan vanmiddag wel even op....
is het alleen die port 5000 die gebruikt word door nas of zijn er nog meer?
bvd
-
ps inmiddels gekeken bij account synology.....
rood bolletje Connection failed. Please check your network status.
maar goed dat zal ook wel logisch zijn denk ik als dat ding geen externe toegang heeft en die poort niet openstaat?
-
De poort forward is voor verkeer van buiten naar binnen. Dat rode bolletje is verkeer van binnen naar buiten. Staat los van elkaar.
Qua probleem met je account in je nas - kijk eens of je in ControlPanel>QuickConnect>General het account kunt toevoegen?
-
hoi eeerst even dit
heb router aangepast...
eerste keer in mijn leven dus uh.... :)
klopt dit zo?
-
Aangenomen dat ....19 het (gefixeerde) ip van je nas is, is dat correct. Heb je in je nas al t ddns aan de praat?
-
hallo,
pfff kop loopt over zeg....
ik heb dat ip adres gepakt wat synology assistant laat zien als hij verbining maakt... dus dat moet goed zijn dacht ik
dan die ddns nog... als ik daar zie op die account dan zie ik dat het ip nummer wat daar staat niet de mijne is.... ik neem aan dat het om het externe ip gaat?
hoe pak ik dat aan?
bvd
-
daar bij die ddns staat de boel nu zo....( zie kaartje)
-
Ga eens naar t onderdeel QuickConnect. Je kunt / moet daar (dacht ik) je syn account invullen. Dat ontbreekt, getuige de text NO_MY_DS_ACCOUNT
-
hallo..... als ik daar op klik bij die account kan hij geen verbinding maken......
ga ik naar quick connect op nas kan ik hem niet invullen......
het is me wel opgevallen dat het ip nummer dat daar staat bij die account niet de mijne is....
-
en als ik zie bij router instellen.... dan geeft hij dit... ::)
-
De forwarding klopt. Maar ik zou 5000-5006 instellen i.p.v. 5000-5000. Dan heb je direct een paar meer poorten gepakt die ook vaak gebruikt worden. b.v. 5001 voor beveiligde toegang.
Een netwerk fout betekent dat hij geen goede internet toegang heeft. Bij de nas komt dat vaak doordat de DNS server niet gevonden wordt. Die behoort hij van de router te krijgen, maar bij problemen kun je hem ook vast instellen op de nas. b.v. 89.101.251.228 en 89.101.251.229 (zijn van Ziggo) of 8.8.8.8 (Google) of 208.67.220.220 (OpenDNS)
-
Er is gebleken dat:
A - de nieuwe router geen NAT-loopback heeft.
B - de NAS zelf GEEN internet verbinding heeft na het installeren van de oude router.
Betreft punt A, heb ik al eens aangegeven dat NAT-Loopback niet nodig is om van buitenaf op de NAS te komen met ......synology.me:5000.
Ook was gebleken dat ......synology.me:5000 gewoon werkt, is getest n.l. het werkt alleen lokaal niet meer.
Betreft punt B, de oude router is weer ingezet, hierna begonnen eigenlijk de echte problemen, de NAS kan zelfs DSM niet meer updaten, waarom voorheen wel en nu niet meer, geen idee.
Ik zou:
1 - De NAS uitzetten.
2 - De nieuwe Router, de Connect Box, gewoon weer aansluiten dus, de oude Router eruit.
3 - Als de nieuwe Router opgestart is en je PC heeft Internet verbinding (check dus), dan de NAS opstarten.
4 - Controleer dan weer of de NAS nu wel contact hebt met Internet: Configuratiescherm > Bijwerken en herstellen, bij status mag geen foutmelding staan. (http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/nieuwe-router-geen-verbinding-meer-met-hostnaam/msg210124/#msg210124)
5 - Indien weer een foutmelding, reset de NAS: 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2)
6 - Check daarna weer, krijg je dan geen foutmelding, probeer dan, op je telefoon met WiFi UIT, .......synology.me:5000 in internetbrowser of je contact krijgt met je NAS.
Als dat werkt ben je klaar, dat .......synology.me:5000 dan niet lokaal werkt is dan pech (geen NAT-Loopback) maar, als je het lokale IP-adres gebruikt van je NAS, is toch ook goed (?).
-
hallo,
ik zit bij ziggo....maar hoe kan het dan dat het gekke ding 2 modems ziet ik heb er maar 1
onthoud dat ding soms nog dingen van vorige modem of zo?
Ik heb ziggo gebeld, en daar zeiden ze dat bi hun de zaken goed zitten maar ze vroegen zich af of die nas soms zelf die vorige router heeft onthouden?
Daar bij die synology account staat ook een totaal verkeerd ip nummer....
En als ik dat instel wat je zegt, waar en hoe doe ik dat dan?
uhm maar ff in jip en janneke taal vrees ik ;)
bvd
Die port zal ik zo ook ff anders zetten, das geen punt dat heb ik nu wel door.. ( toch weer ff een leer moment, ieder nadeel heeft zijn voordeel zal ik maar zeggen)
-
k ga die stappen even doen birdy.... maar dan wel met het oude modem, want die nieuwe is inmiddels gedeactiveerd.....
pffff moet ik ik die lui weer bellen... :o
Nou ja het is lastig omdat mijn apps op tel en tablet via die ddns gaan.... en als ik dan thuiskom en ik wil ze gebruiken, dan moet ik dat dus steeds veranderen...
bedankt alvast..
-
Nou ja het is lastig omdat mijn apps op tel en tablet via die ddns gaan.... en als ik dan thuiskom en ik wil ze gebruiken, dan moet ik dat dus steeds veranderen...
Ok, dan is dat dus geen optie en moet je eruit zien te komen met die oude Router.
ik zit bij ziggo....maar hoe kan het dan dat het gekke ding 2 modems ziet ik heb er maar 1
Welk gekke ding.....je bent wel weer erg onduidelijk zeg.......dus, even gokken, je gebuikt op je NAS zeker "Router Instellen" en ja, die zou ik dus zeker niet gebruiken, wordt zelfs afgeraden ! (http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/zoveelste-waarschuwing-om-geen-ez-internet-te-gebruiken/)
Poorten forwarden doe je zelf in de Router overigens, daar was je al mee bezig.
Dus, om e.e.a. eenduidig te maken/houden: Ga (probeer) nog 1x naar "Router Instellen" en zet daar alles uit.
Hierna UPnP in die oude Router uitzetten.
-
geniaal die reset
ik ben hoopvol.... :P
inmiddels oude router ff uitgegooid en nas ook....
daarna weer aan de modem tot ik internet kreeg....
nas weer aan en toen in de browser van pc .....synology.me:5000 gezet...
kreeg gelijk verbinding :P
bij status word nu aangegeven uw dsm versie is up to date :P
Dus dat is er weer .....maar op mijn tel en tablet kreeg ik geen verbinding met ds photo ds file en ds audio
bij ddns op nas geeft hij aan status normaal....!
vraag
1 ik heb dus port 5000 en poort 80 geforward maar ik gebruik ook de itunes server... die poort moet ik zeker ook forwarden?
2 die apps werken dus niet.. tenminste niet op lokale netwerk waar kan dat aan liggen?
3 ik moest nog wat uitzetten in modem UPnP daar ga ik straks om zoeken, maar waar is het voor?
bvd
-
3 ik moest nog wat uitzetten in modem UPnP daar ga ik straks om zoeken
Eerst ervoor zorgen dat DSM "Router Instellen" NIETS meer heeft ingesteld dus, ALLE vinkjes weghalen !!!
, maar waar is het voor?
In J&J hiervoor (http://www.nldit.com/netwerken/local-networks/201309/71653.html#.WGpEaLny1qw).
Dus, nu eerst punt 3 regelen voordat je verder gaat met het handmatig poorten forwarden in je Router anders krijg je dat het van twee richtingen poorten worden ge-forward, er kan er maar 1 de baas zijn en dat is niet DSM maar, je Router zelf.
Dan daarna 1 voor 1 poorten forwarden en testen met telefoon zonder WiFi.
Welke poorten je moet forwarden, staat hier (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/What_network_ports_are_used_by_Synology_services).
-
hallo,
dat probeer ik,,, maar dan zegt hij stel eerst uw router in kan die vinken niet weghalen...
-
dat upnp stond niet aan overigens... heb het net gevonden stond geen vink bij....
-
Het lijkt erop alsof je de router instellingen via een schermpje in je nas probeert in te stellen. Moet je noooooiit doen! Altijd rechtstreeks in je router. Dergelijke "handige" dialoogjes van idg synology zijn een grote bron van ellende. Niet aan beginnen
-
Als je in dit scherm vastloopt, gewoon laten voor wat t is, en je router een fabrieksreset geven. Dan wel nog ff opnieuw de poorten forwarden in je riuter
-
pfff mijn kop loopt wat over..... ;)
heb ik denk ik ook niet gedaan.... maar krijg die vinken daar gewoon niet weg....
ik gebruik als apps ds file. ds audio en ds photo en derver itunes
dat upnp stond niet aan in router zag ik....
ik heb het inmiddels zo gemaakt klopt dat wat?
-
Lijkt erop dat je de goeie poorten hebt. Zet eens wifi op je telwfoon uit, en probeer dan eens te connecten?
-
ik heb nog niet alles gecontroleerd.... maar.....
In de browser pc heb ik weer toegang tot ddns adres....
telefoon via wifi en ddns ook.... toen wifi uitgezet.... en hopla daar kwam die ook weer te voorschijn....
ik heb dit alleen gecontroleerd op 1 apparaat en alleen met ds photo nog....
ga de rest zo ook nalopen... denk dat het voor elkaar is... god pak van mijn hart... moeilijk materie zeg, als je hier niet in thuis bent...
alvast bedankt iedereen ik ga straks alles controleren, en dan laat ik het jullie weten :P
-
Als t met je telefoon via 3/4G lukt, zijn de instellingen in je keten router - nas ok. Dan zou de rest ook moeten werken
-
mensen mijn dank is zeer groot... alles werkt :P
hartelijk dank !
-
:thumbup: Graag gedaan ;)