Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: sjoetoee op 19 mei 2015, 04:20:32

Titel: onbereikbaar via domein/advies domein aanbieder
Bericht door: sjoetoee op 19 mei 2015, 04:20:32
Beste Synology gebruikers,

Ik heb de nieuwe update 5.2 van DSM geïnstalleerd op mijn DS-214 play maar hierbij ontstonden (waarschijnlijk) wat problemen. Ook is er een nieuw KPN abonnement in gegaan die datum dus het probleem kan van 2 kanten komen.
Na de ingang van nieuw abonnement/update kan ik geen verbinding meer maken via mijn domein naam. De NAS is alleen bereikbaar via de het lokaal statische IP adres. Voorheen was het mogelijk om de server interne te bereiken via de domein naam maar ook dit is niet meer mogelijk. Nu heb ik de IP adressen vergeleken voor/na nieuwe abonnement/update maar dit is het zelfde gebleven. Heeft iemand suggesties of een uitgewerkte procedure hoe ik opnieuw de domein naam kan koppelen aan het IP adres van de NAS?
Verder ben ik opzoek naar een domein aanbieder die ondersteund wordt door DSM. Op dit moment heb ik een geregistreerde domein bij Strato maar hier ben ik niet tevreden over ivm de hoge kosten voor een DDNS/SSL service. Mijn voorkeur gaat uit naar .nl of .com en het liefst zit ik voor zo goedkoop mogelijk op de eerste rij :oops:.

Alvast bedankt!

Mvg, Sjoerd       
Titel: Re: onbereikbaar via domein/advies domein aanbieder
Bericht door: Briolet op 19 mei 2015, 10:08:39
niet tevreden over ivm de hoge kosten voor een DDNS/SSL service. … zo goedkoop mogelijk op de eerste rij :oops:.

Synology heeft een gratis ddns service. In te stellen vanuit dsm. goedkoper kan het niet.

Je hebt dan alleen geen .nl naam. Maar bij een goede domein aanbieder kun je die domeinnaam via een CNAME koppelen aan de Synolgy ddns naam.  Bij Hostnet kan dat zonder aanvullend abonnement niet voor de 'kale' domeinnaam, maar wel voor alle subdomeinen zoals 'www.', 'smtp.', 'mail.' etc
Titel: Re: onbereikbaar via domein/advies domein aanbieder
Bericht door: hansiedown op 21 mei 2015, 20:20:33
Ook is er een nieuw KPN abonnement in gegaan die datum dus het probleem kan van 2 kanten komen.
Is je externe IP adres wel hetzelfde gebleven? ik vermoed van niet.

Heeft iemand suggesties of een uitgewerkte procedure hoe ik opnieuw de domein naam kan koppelen aan het IP adres van de NAS?
Verder ben ik opzoek naar een domein aanbieder die ondersteund wordt door DSM. Op dit moment heb ik een geregistreerde domein bij Strato maar hier ben ik niet tevreden over ivm de hoge kosten voor een DDNS/SSL service. Mijn voorkeur gaat uit naar .nl of .com en het liefst zit ik voor zo goedkoop mogelijk op de eerste rij

Als je een eigen domein hebt geregistreert, zou je heel simpel je A record kunnen aanpassen naar het externe ip nummer van je modem (ervan uitgaande dat dat een vast nummer is).
Ik begrijp even niet waarvoor je vanuit je domein registratie doorverwijst naar DDNS en vervolgens weer naar je extern ip nummer.

Ik heb een vast ip nummer bij mijn provider (xs4all, KPN dochter) en ik hoefde uitsluiten mijn domein naam (1ste jaar 0,36 euro bij strato) een A record aan te maken welke doorverwijst naar mijn extern ip nummer.
Titel: Re: onbereikbaar via domein/advies domein aanbieder
Bericht door: sjoetoee op 29 mei 2015, 15:52:49
Bedankt voor alle reactie's, Ik ben er uit!!!!!!! Ik heb het KPN modem Experia box V8 terug gereset. Hier door probeerde het modem de NAS een ander IP adres te geven dan werd aangegeven in het informatie center van DSM. Door het IP & MAC adres in het modem als static weer in te vullen kon ik weer de gebruikelijke poorten voor DSM forward sturen. Na deze handeling kon ik weer via mijn domein naam de NAS weer benaderen.
Nogmaals bedankt voor het mee denken!!!

Mvg,

Sjoerd
Titel: Re: onbereikbaar via domein/advies domein aanbieder
Bericht door: sjoetoee op 29 mei 2015, 15:54:43
En hansiedown ik heb contact gehad met KPN over een static IP en wat jij klopt is waar zei veranderen het IP adres van de klant niet indien je dit opvraagt.