Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Guebey op 15 december 2018, 21:34:52

Titel: Port forwarding / nieuw modem
Bericht door: Guebey op 15 december 2018, 21:34:52
Nadat ik van mijn provider een nieuw modem heb ontvangen is mijn probleem ontstaan.
Ik had een experiabox v10 en daar (met behulp van dit forum) de instellingen zo gezet dat diverse app’s goed werkten.
Via port forwarding kon ik DS File, DS Cam en DS Photo ook van buitenaf benaderen.
De instellingen van verschillende poorten welke opengesteld moesten worden heb ik allemaal opgeschreven.
Toen ik echter het nieuwe modem, een experiabox v10a had geïnstalleerd en intern alles goed wekte wilde ik de poorten gaan forwarding, dit lukt me echter niet.
Het hele menu is gewijzigd.
Bij de v10 stelde je eerst in voor welke app je de poort ging instellen, maar in de nieuwe versie niet meer.
Wie kan mij helpen? Zie ik iets over het hoofd?
Titel: Re: Port forwarding / nieuw modem
Bericht door: Babylonia op 15 december 2018, 21:44:35
Gebruik je een V10A van Telfort of bij KPN?
De gebruikte firmware die nu gebruikt wordt in de V10A van Telfort heeft bij de laatste update wat bugs meegekregen
en blokkeert nu het doorsturen van poorten. Althans met het UDP protocol (bijv. voor VPN).
Mogelijk dat je meer geluk hebt met TCP, maar dat heb ik nu niet verder uitgetest (heb hier een V10A test router liggen).

Maar mocht je willen zien hoe port forwarding bij de V10A in zijn werk gaat, zie de reactie < HIER > (https://forum.telfort.nl/internet-267/port-forwarding-experia-box-v10a-lukt-niet-79472#post659755) op het Telfort forum.

Wat verder in die draad tevens de problemen besproken van de huidige firmware.
Titel: Re: Port forwarding / nieuw modem
Bericht door: Guebey op 15 december 2018, 21:56:11
Vergeten om te melden, maar ik gebruik de experiabox v10a van KPN.
Titel: Re: Port forwarding / nieuw modem
Bericht door: Babylonia op 16 december 2018, 00:01:39
Dan gebruik je alsnog de plaatjes in het forumdraadje wat bij Telfort wordt getoond.
Dat maakt voor de Port Forwarding instellingen niets uit.  Dat gedeelte van de interface is gewoon hetzelfde.
Je merkt dan vanzelf of het probleem van wel of niet blokkeren ook bij KPN speelt.

De instellingen die worden getoond zijn namelijk met de firmware voordat het probleem zich manifesteerde.