Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Underlyingglitch op 08 augustus 2019, 14:25:30
-
Oke, ik weet dat het gebruik van UPnP niet aangeraden wordt. (En eigenlijk zelfs afgeraden wordt). Maar ik heb toch een probleem. Ik het in DSM > Configuratiescherm > Externe Toegang > Routerconfiguratie zo'n 20 poorten opengezet. Deze blijven een aantal uur open staan, en dan zijn ze ineens weer dicht.
Ik heb via Docker het pakket PostgreSQL geïnstalleerd. Ik heb de poort 32774 open staan, en de connectie werkt. Een aantal uren later krijg ik ineens geen verbinding meer. Als ik vervolgens handmatig de instellingen opnieuw opsla, doet alles het weer.
Hoe kan dit? Ligt dit aan mijn Synology, of aan mijn router?
-
Ik heb via Docker het pakket PostgreSQL geïnstalleerd. Ik heb de poort 32774 open staan
Haal die poort eens weg en maak dan zelf eens handmatig die port forwarding in je Router.
Krijg je dan hetzelfde resultaat ? Dan zou ik denken dat het een Router issue is.
-
Dat is het enige probleem, ik gebruik het modem van Ziggo, en daar kun je geen poorten doorsturen. Dat is de reden dat ik UPnP gebruik. Of weet iemand toevallig hoe ik dat doe op een nieuw Ziggo modem.
-
Ziggo heeft er zoveel in omloop. Ik dacht dat ze dit allen wel zouden kunnen.
In elk geval behoort een UPnP forward direct te vervallen als de stroom wegvalt. Als de router weer on-line komt, moeten de apparaten dit weer opnieuw doorgeven. Misschijn dat jouw router die lijst te vaak reset en de nas hier niet goed op anticipeerd.
Er zitten wel meer bugs in de nas met UPnP. Vroeger kon je dat alleen aanzetten als de nas een fixed IP had. Wat natuurlijk een onzin eis is omdat UPnP just gemaakt is op een apparaat met wisselend IP adres te volgen.
Mijn oude IP cameras waren zelfs nog flexbeler. De eerste pakte poort 8800, de volgende zag dat die poort in gebruik was en pakte de volgende poort voor zichzelf etc.
-
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111
-
Ik heb de functie nooit gevonden, maar bedankt voor de hulp. Ik ben nu niet thuis, maar ik zal dit straks meteen proberen. Ik zal laten weten of het wel/niet gelukt is! Alvast bedankt allemaal!