Na modemswap(Ziggo) heb ik twee dagen gewacht om alle portforward rules opnieuw aan te maken op het nieuwe modem. Na het aanmaken hiervan werkte de VPN verbinding niet. Ik heb gekeken op de
https://account/synology.com web site en zie daar keurig mijn apparaat staan, een DS1520+ . Wanneer ik daar aan het eind rechts op klik zie ik onder tabblad 'Externe toegang' keurig mijn QuickConnect ID 'Axxx4' met een button koppeling ongedaan maken.
Onder QuickConnect staat Synology DDNS met daar keurig de DDNS naam die ik altijd heb gebruikt. 'Axxx4.synology.me' Vervolgens het juiste IP adres van mijn nieuwe Ziggo modem,
gechecked met WhatIsMyIP.com. Echter bij status staat in het rood
'Mislukt ! Synology DDNS-verbindig mislukt. Controleer uw netwerkstatus' E-mailmelding ingeschakeld.
Wanneer ik vanaf de accountpagina klik op QC 'Axxx4' komt er geen verbinding tot stand.
Wanneer ik vanaf de accountpagina klik op DDNS 'Axxx4.synology.me' komt er ook geen verbinding tot stand.
De nas is intern bereikbaar. Onder Configuratiescherm/Netwerk/Netwerkinterface is deze met met LAN1 verbonden met het Ziggomodem.
De nas heeft bij IPv4 een statisch ip-adres, 192.168.178.4/subn: 255.255.255.0 /gateway 192.168.178.1 / DNS-server: 8.8.8.8
IPv6 is uit. Onder Configuratiescherm/Netwerk/Algemeen Naam van de Nas, StandaardGateway 192.168.178.1(LAN1) DNS-server handmatig configureren staat aan.
Voorkeurs-DNS-server 8.8.8.8 Alternatieve DNS-server 8.8.4.4
Onder Configuratiescherm/Beveiliging/Firewall staan de poortnummers welke worden toegestaan. Van boven naar beneden alle poortnummers die zijn toegestaan.
Bijv. poortnummer 1194 voor VPN. Tenslotte onderaan de lijst Alles-Alles weigeren. Zoals de regels horen te staan in de firewall.
Onder Configuratiescherm/InfoCenter tabblad algemeen zie ik de naam van de NAS, DSM versie 7.2.2.72806-update4. Dan mijn synolgy-account emailadres.
Vervolgens zie ik het QuickConnect ID 'Axxx4' met de optie bewerken er achter.
Omdat ik de VPN verbinding niet voor elkaar kon krijgen ben ik overal gaan zoeken waar het fout kon gaan.
Ik heb vast en zeker geklikt op de optie bewerken. Wanneer ik dit nu doe kom ik op de pagina ; Externe toegang/QuickConnect
Deze pagina is eerst zo'n anderhalve minuut 'uitgegrijst' en bevat geen informatie. Ook niet het QuickConnect ID wat ik hier wel verwacht.
Onder het kopje Algemeen kan ik dan pas na anderhalve minuut klikken op vakje QuickConnect inschakelen.
Vervolgens een popup melding 'Schakel QuickConnect in en meld u aan bij uw Synology Account of meld u aan voor een nieuw account'.
Wanneer ik dan op Ok klik komt er een sign-in popup box met mijn synology account email adres en klik ik op doorgaan.
Het Configuratiescherm/Externe Toegang/QuickConnect scherm wordt weer helemaal grijs en onderaan blijft een rondje draaien met 'Bezig te laden'.
Na ongeveer anderhalve minuut wordt de pagina weer normaal, geen foutmelding, maar ook geen QuickConnect ID. Niks.
Op dezelfde balk onderaan - Opnieuw Instellen doet ook niets.
Dan naar Configuratiescherm/Externe Toegang/DDNS.
Hier staat achtereenvolgens ServiceProvider:Synology Hostnaam:Axxx4.synology.me Extern adres: -
Status:mislukt Laatst bijgewerkt:mislukt
Klik ik op deze regel en vervolgens kies ik voor bijwerken dan krijg ik een popup box DDNS bewerken.
Hierin achtereenvolgens ServiceProvider:Synology Hostnaam: Axxx4.synology.me Synology-account:
Kan Synology-accountgegevens niet opvragen Extern adresIPv4:Automatisch Extern adresIPv6:Automatisch Status:Mislukt knop:Verbinding Testen.
regel met selectbox Haal een certificaat ......... is uitgegrijst.
Inschakelen hartbeat staat aan. Wanneer ik op de knop verbinding testen klik kan ik weer inloggen bij synology met doorgaan.
Bezig met aanmelden. Even geduld.... Na twee minuten wederom niks veranderd, geen foutmelding anders dan Status mislukt.
Ik heb vanalles geprobeerd, die je zou moeten doen bij DDNS voor een juiste verbinding. Het kan zelfs zijn dat ik op de account pagina de knop 'Koppeling Ongedaan Maken' heb geprobeerd bij QuickConnect.
Tijd gesynchroniseerd, DNS-server allen naar 8.8.8.8 gezet, Firewall aan/Firewall uit etc.
QC is echter wel weer hersteld immers staat deze bij mijn apparaten. Een quickconnect wordt alleen weergegeven wanneer deze al op uw apparaat is ingesteld, staat in de info.
Bij mij niet. Wel op de accountpagina, niet op de NAS.
Hoe krijg ik QC, DDNS en uiteindelijk dan OpenVPN weer goed.?
Alvast bedankt.