Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: S.T.A.L.K.E.R. op 12 januari 2019, 11:16:42
-
Hallo allemaal,
Ik heb gister mijn DS415+ opnieuw geïnstalleerd. Ik had al de laatste versie van DSM, maar ik heb een extra NAS (DS216j) bijgekocht, waardoor ik toe ben aan een nieuwe configuratie. Alle bestanden zijn gekopieerd naar de 216j, netjes overal screenshots van gemaakt (van hetgeen wat ik wilde behouden), backup gemaakt naar externe disk met hyperbackup van alle files.
Nou blijkt dat ik mijn DDNS niet meer werkend krijg. Het probleem zit hem in het inloggen in mijn Synology account, dat weigeren zowel mijn DS216j als mijn DS415+. Ik weet zeker dat DDNS/inloggen bij synology werkte voordat ik mijn DS415+ herstelde naar fabrieksinstellingen.
Wat ik te zien krijg:
[attachimg=2]
De melding krijg ik vaak niet, maar als ik een tijdje gespeeld heb met verschillende instellingen, wil deze wel eens in het scherm springen. Normaal staat hier netjes de standaard tekst (zie screenshot 3). Screenshot hieronder is in engels, omdat ik even wilde googlen op deze foutmelding in het engels voor meer resultaten, maar helaas.
[attachimg=1]
Normale tekst:
[attachimg=5]
Nu kan ik wel zonder problemen packages updaten, DSM updates installeren/controleren op updates.
Wat niet mogelijk is, is als ik EZ-internet start, en vervolgens een melding krijg en op help klik, krijg ik onderstaande melding:
[attachimg=3]
Melding EZ-internet:
[attachimg=4]
Ik heb handmatig dezelfde instellingen op mijn netwerkinterface ingesteld zoals voor de herstelactie.
Ik heb exact hetzelfde probleem op de DS216j. Ik heb niks gewijzigd aan switch, router, modem, port forwarding e.d.
Als iemand een idee heeft in de goede richting, iets wat ik kan testen e.d. ik hoor het graag!
Alvast bedankt.
-
Oplossing:
Als je privacybadger gebruikt, schijnt deze het inloggen met synology account niet leuk te vinden. Tijdelijk uitschakelen van privacybadger is aan te bevelen :)
Overige oplossingen die ik online had gevonden kunnen zijn:
- IPv6 uitschakelen op netwerkadapter
- tijd synchroniseren via regional settings
Zoekwoorden / exacte foutmelding voor anderen (om dit topic te vinden via zoeken):
cannot query Synology account info
DDNS
Deze mag wat mij betreft op slot :)
-
als ik EZ-internet start
Deze wordt afgeraden om te gebruiken, hiervoor moet UPnP aanstaan op je Router namelijk en is een potentieel gevaar voor hackers.
Als je EZ hebt gebruikt om te forwarden, verwijder dan alle regels uit EZ.
Zet daarna UPnP uit en forward dan zelf zelf de nodige poorten op je Router.
-
Ik heb EZ-internet alleen gebruikt voor de initiële 'routerdetectie', niet om regels in te stellen. Ik doe portforwarding zelf (handmatig) in de router/modem.
-
Router detectie ook niet gebruiken.
Bij sommige routers zet die uPnp aan wat je altijd moet vermijden.
En DDNS is er enkel om daarmee altijd op jouw dan adres uit te komen, en als je daar achter meerdere Nassen hebt zul je de Admin poort moeten wijzigen, want twee keer dezelfde gaat natuurlijk niet.
-
Check dus je Router!
-
Op jullie advies nog verder gekeken. UPnP port mappings waren leeg. UPnP stond wel aan (maar dat stond hij voorheen ook). Is bij deze uitgeschakeld. Nu krijg je inderdaad in EZ internet een extra melding: Er is geen UPnP-router gevonden. Klik op volgende om door te gaan met de handmatige installatie. Voor jullie idee: Ik ben na deze stap nooit verder gegaan, maar op annuleren geklikt telkens. Ik heb tevens ook het topic gelezen waarom geen EZ-internet te gebruiken. Dus 2 vliegen in 1 klap: Mijn probleem opgelost en weer een beetje veiliger.
Overigens: ik gebruik een custom admin port over https.