Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: jomi op 10 februari 2015, 17:56:17
-
Hallo,
heb dit bericht al in een ander forum geplaatst maar tot op heden nog geen oplossing
----
Hallo,
Ik heb al een hele tijd een NAS welke overigens uitstekend werkt.
Sinds een paar dagen heb ik een photostation aangemaakt welke ook goed werkt.
Testen gedaan met 5 personen en alles werkt perfect bij 4 van hen.
Bij 1 persoon echter gebeurt het volgende;
Hij logt in op het photostation, kan alles bekijken, foto's uppen enz.
Wanneer hij echter uitlogt en opnieuw wil inloggen dan lukt dat niet meer
Meer het duurt uren voor het weer lukt. Zelfs pc uitschakelen en weer opstarten verhelpt dit niet. Anders heeft deze persoon geen problemen om met internet te werken.
Ik heb in de NAS beveiliging zijn IP adres in de lijst met steeds toegestane adressen gezet daar ik dacht dat hij uitgesloten werd maar ook dat helpt niet.
Dus het probleem ligt ergens anders, maar waar?
Iemand enig idee wat er zou kunnen mis zijn.
Eerst wel gaan en dan weer niet gaan is wel vreemd.
aanvulling: de verbinding bij deze persoon is draadloos van zijn pc naar BGC bbox3.
verbinding maken met url foto.xxxx.be lukt wel.
willen wel weten wat het probleem is.
groeten
-
Moeilijk te achterhalen als het bij 4 mensen geen problemen heeft, en alleen bij de 5e
Zou zeggen dat het probleem dan bij de 5e ligt, of via een moeilijke connectie vanaf die 5e persoon tot aan de Synology server?
Met een QuickConnect ID loopt alles via de Synology servers. Afhankelijk van drukte en tijdstip kan het misschien wel eens problemen geven?
Misschien kun je beter je NAS in de router een vast IP-adres geven op basis van het MAC-adres, en de betreffende poorten die nodig zijn voor bepaalde services doorsturen naar het IP-adres van de NAS. Dan zou men van buitenaf via het rechtstreekse IP-adres van je internet account aansluiting ook bij Photo Station kunnen uitkomen. Of als je geen IP-adres wilt laten intikken, gebruik maken van de anders service van Synology, een DDNS domeinnaam. Dat werkt een stuk vlotter en minder problemen.
-
Je ondeschrift even aanpassen, denk naar DS212j. ;)
Mijn Synology: DS512j
HDD's: 2 x 1tb
-
hola type foutje
-
@Babylonia,
bedankt voor deze uitleg.
de andere mensen waarbij het wel lukte werkten met bbox2 en met ?? van telenet
vandaar mijn gedachtegang dat het wel eens aan de bbox3 kon liggen gezien de vele klachten die je leest op diverse fora over deze box.
wij zijn aan het uitkijken naar nog iemand die met de bbox3 werkt om het even met hem/haar te testen.
grt
-
@Babylonia
u schrijft: Zou zeggen dat het probleem dan bij de 5e ligt, of via een moeilijke connectie vanaf die 5e persoon tot aan de Synology server?
ik begrijp dan niet dat de eerste connectie steeds lukt
als die persoon dan uitlogt en meteen probeert opnieuw in te loggen dan lukt het niet en het duurt uuuuuuren alvorens het weer wil lukken.
Dat is het dus wat ik niet begrijp.
grt
-
Ik begrijp het evenmin, maar als 4 mensen geen probleem hebben, zoek het dan toch maar in een niet goed functionerend systeem bij die 5e.
Laat die persoon eens de cache leegmaken van zijn internetbrowser, of maak eens gebruik van een andere browser? (Firefox versus Internet Explorer), of gewoon een andere PC (laptop) op diens locatie.
Kijk wat dat oplevert. Als dat allemaal tot dezelfde fouten leidt is er iets anders aan de hand en kunnen we andere opties bedenken.
-
ik ben een paar dagen geleden ter plaatse geweest met mijn laptop en mijn tablet en het euvel is steeds hetzelfde.
-
Ik heb wel eens gelezen dat contact van of via websites bij bepaalde providers wel eens problemen heeft.
Zou het eens proberen om QuickConnect helemaal niet te gebruiken, maar je router thuis netjes in te stellen met een vast IP-adres voor je NAS, poorten van de gebruikte services door te sturen naar dat IP-adres, en rechtstreeks naar je NAS in te loggen met het IP-adres van je internet account. En als dat werkt een DDNS domeinnaam daarvoor te gebruiken.
-
Wat je zou kunnen proberen is met zijn laptop / pc op een ander netwerk. Zoals ik het lees ligt het aan zijn pc / internet. Als het wel lukt om met bv een 3G hotspot te connecten dan zou je de instellingen van de bbox controleren.
Ik heb enkel ervaring met bbox2 en daarbij had ik geen problemen om via cloudstation naar m'n server in nederland te komen en video te streamen.
Succes
-
@leoncornelissen
Zoals ik het lees ligt het aan zijn pc / internet schreef je
maar hoe verklaar je dat de eerste keer hij inlogt het wel werkt.
als hij niet uitlogt van het photostaion blijft het werken.
enkel na uitloggen en opnieuw inloggen kan hij geen verbinding meer maken.
wel via foto.xxx.be maar niet via de quickconnect link.
ikzelf werk ook via bbox2 en heb ook deze problemen niet en ook de mensen die met telenet werken hebben dat niet.
in zijn omgeving misschien eens kijken of hij via een hotspot met zijn pc op een ander netwerk te geraken maar ik vrees dat dat moeilijk zal zijn. geen weet van hotspots in de buurt.(geen gezien toen ik enkele dagen geleden daar was met mijn laptop)
nu hij kan inloggen op het photostion dat is het bijzonderste maar het irriteert mij dat het niet via quickconnect kan.
bedankt voor het mee helpen denken.
-
QuickConnect is geen wondermiddel. Een manier om via een achterliggend ingewikkelde methode zonder portforwading toch verbinding te kunnen maken. Als bepaalde gebruikte coderingen of omzettingen ergens in het proces niet goed verlopen, zal het mogelijk tegen een fout oplopen.
Gebruik het dan beter niet, als het niet 100% betrouwbaar is. Je eraan ergeren heeft geen zin.
-
Omdat het probleem bij mijn vriend met de quickconnect verbinding niet opgelost geraakte heb ik contact opgenomen met de helpservice van synology in Engeland. Het is bovendien gratis.
Je krijgt er een vaste helper toegewezen, niet zoals bij vele callservices waar je iedere keer iemand anders krijgt. Kunnen ze bij BGC nog iets van leren :D
Na 1 dag had ik al een antwoord.
Ze zijn daar ongelooflijk behulpzaam en vooral geduldig. Veel e-mails weg en weer gezonden.
Ik heb heel wat testen moeten uitvoeren op mijn eigen NAS, bleek dat alles hier goed geconfigureerd was.
Heb ook screendumps moeten sturen om hen te helpen zoeken zowel van mijn NAS instellingen als van de BBOX3 van mijn vriend.
De oplossing is in feite simpel,
There are several servers in Europe, once you connect to QuickConnect service, it will find the suitable server.
Refresh your friends ISP network status and the routing path will change.
Nu word hij met de quickconnect link verbonden via een server in Duitsland en het werkt perfect.
Voorheen liep het over een server in Engeland.
Misschien kan dit anderen met een soortgelijk probleem helpen.
Bedankt aan iedereen die mee hielp zoeken naar een oplossing.
-
Top dat het weer werkt. Waar ik alleen dan nog niet snap dat een isp refresh (dus in feite een nieuw ip adres) ervoor zorgt dat het nu wel werkt. Jou probleem zat hem erin dat het een 2de keer niet werkte