Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: JvdL op 05 augustus 2014, 20:59:57
-
Via mijn smartphone en I-pad app's lukt het om contact (ook vanaf mijn werk) te krijgen met mijn Synology.
Wil ik echter inloggen via Quick connect dan lukt dit niet en heeft hij het volgende aan.
Kan geen verbinding maken met uw Diskstation
Controleer de volgende instellingen;
U hebt het goede adres ingevoerd
Uw Diskstation is ingeschakeld en verbonden met internet.
Wat gaat er nu fout? Alle vinkjes staan goed!
-
Dat is door Synology uit veiligheidsoverwegingen uitgeschakeld i.v.m. een zeer desastreuze hack.
Kijk elders op het forum.
http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/let-op-nas-hack-synolocker-actief/
Gezien het feit dat het is uitgeschakeld is je DSM versie in ieder geval niet safe. Direct updaten.
-
Lees dit ff: http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/update-mbt-synolocker/
Kan dit de oorzaak wel zijn?
-
ALS TS op DSM5 draait (mag ik aannemen gezien de DS) dan zou Quick Connect gewoon moeten werken:
Furthermore, to prevent spread of the issue we have only enabled QuickConnect and Synology DDNS service to secure versions of DSM. At present, we have not observed this vulnerability in DSM 5.0.
Bron: http://www.synology.com/en-us/company/news/article/470
Dus, Wat gaat er nu fout? Alle vinkjes staan goed!
Geen idee wat er fout gaat en dat alle vinkjes goed staan zegt mij niet echt veel om te kunnen beoordelen.
Heb je deze (http://help.synology.com/dsm/?lang=nld§ion=dsm&link=AdminCenter%2Fconnection_quickconnect.html&version=5.1) gevolgd ?
En gecontroleerd hier (https://myds.synology.com/support/register.php) of je "gezien" wordt?
Heb even gekeken in Service Status maar ze zijn up (maar dan alleen voor DSM5 gebruikers):
[attachimg=1]
-
Ik snap er helemaal niets meer van. Hoe controleer je dat je gezien wordt. Ik heb ingelogd in MYDS center en op het ID geklikt en ging direct door naar mijn inlogpagina.
-
Dan werkt je quikconnection dus juist.
Heb je de juiste poorten op je router wel open staan? En kun je vanuit je webbrowser de apps wel openen?
-
Ik heb in mijn router gekeken maar hier kom ik niet uit (Engels) Ik heb een UPC router, Thomson TWG 850
Het enigste wat ik wel voor elkaar gekregen heb is het IP adres vast te zetten.
-
Dan werkt je quikconnection dus juist.
Dat is waar.
Heb je de juiste poorten op je router wel open staan?
TS zegt: "ging direct door naar mijn inlogpagina."
En QC is juist gemaakt om juist geen poorten open te zetten.
Dus, het werkt gewoon.
Wat is nu het probleem ?
-
Ik heb dit geprobeerd heb op mijn eigen computer. Doe ik dit via de ipad of een computer van mijn schoonvader dat geeft hij die melding aan.
-
Ik heb dit geprobeerd heb op mijn eigen computer.
En dat werkt.
Je deed die test op je lokale netwerk, dus thuis.
Doe ik dit via de ipad of een computer van mijn schoonvader dat geeft hij die melding aan.
Doe je dit dus bij je schoonvader thuis, dus buiten je netwerk ?
Dan geeft je in de browser: http://QuickConnect.to/<QuickConnect ID>
Dan zou je moeten krijgen:
[attachimg=1]
Daarna krijg je die foutmelding ?
-
Dat klopt. ik heb het nu op mijn werk geprobeerd om via MYDS in te loggen en alles gaat goed. Probeer ik het nu via het webadres dan krijg ik de melding weer.
-
Probleemoplossing
"Als het bericht Netwerkfout opgetreden verschijnt, betekent dit dat de QuickConnect-service is gestopt als gevolg van netwerkfouten. Let op het volgende:
Uw Synology NAS is verbonden met een actief netwerk (in Configuratiescherm > Netwerk > Netwerkinterface).
De DNS-server en de standaard gateway-instellingen worden juist ingesteld (in Configuratiescherm > Netwerk > Algemeen).
Zorg ervoor dat Synology NAS via de volgende bestemmingspoorten toegang heeft tot het internet: 22, 80, 443, 8888.
Wanneer de netwerkfouten zijn hersteld, zou de QuickConnect-service binnen enkele minuten automatisch moeten opstarten."
-
In theorie zou je met quickconnect helemaal geen poorten hoeven open te zetten :) Dus waar komt die 'probleemoplossing' vandaan als ik vragen mag? :D
-
In theorie zou je met quickconnect helemaal geen poorten hoeven open te zetten :) Dus waar komt die 'probleemoplossing' vandaan als ik vragen mag? :D
officiële website: http://help.synology.com/dsm/?lang=nld§ion=dsm&link=AdminCenter%2Fconnection_quickconnect.html&version=5.0
dat is gok ik een probleem oplossing voor als het niet standaard werkt.
ben er zelf ook mee bezig, dus zal het later proberen.. heb soort gelijk probleem als TS
hij lijkt half verbinding te willen maken maar uiteindelijk toch niet..
-
In theorie zou je met quickconnect helemaal geen poorten hoeven open te zetten…
Dat is niet helemaal juist: Je hoeft ze niet te forwarden en dat is iets ander dan open zetten. Op mijn Ubee router kun je bv de firewall op de hoogste stand zetten en in die stand sluit hij expliciet bijna alle poorten. Dan kan ook iets als Quick Connect er niets meer mee.