Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Sykkelhus op 27 september 2019, 21:32:03
-
Ik ben nieuw hier , weet ook niet waar ik dit precies moet plaatsen. Ik ben in het bezit gekomen van ds 415+ en druk aan het proberen. Assitant ingesteld en dan kom ik bij QC, daarin word een inlog en wachtwoord gevraagd ik heb dit gedaan ,maar ben nu die gegevens kwijt (Te enthousiast geweest denk ik).Nu probeer ik dit te herstellen ,maar krijg het niet voor elkaar .Hierdoor kan ik niet verder en kan dus ook geen besturing systeem voor de nas installeren .Kortom Wat moet ik doen om dit wel te kunnen .Heb inmiddels alles algcprobeert tot en met opnieuw installeren en resetten. Maar krijg steeds de melding opgegeven gegevens niet juist. :?:
-
In je synology account (https://account.synology.com/nl-nl) kan je QC weer verwijderen en daarna een nieuwe maken in DSM.
-
Maar ik krijg geen DSM op mijn pc.alles wat ik zie is de nas en het serienummer verder kan ik er niet mee
-
Heb je QC al verwijderd, want daar ging het toch om?
Doe anders even een print screen, want ik snap niet:
alles wat ik zie is de nas en het serienummer verder kan ik er niet mee
-
Overigens, QC heeft niets te maken met het niet kunnen zien van DSM op je PC thuis dus, vertel precies wat je gedaan hebt.
-
/Users/henkkleijberg/Desktop/Schermafbeelding 2019-09-28 om 08.36.10.png
hopelijk is dit goed
groet Henk
-
ik heb de schijf in de nas gestopt
daarna Synology opgestart en de procedure met Synology webassistant gevolgd.
aangemeld met account bi synology en kreeg toe een kader waarin gevraagd werd om QC te nemen met WW en inlog
gedaan helaas ww vergeten en daarna a de hele procedure herhaal ,maar in het kader voor QC krijg ik steeds de melding dat de inlog en WW niet goed zijn .Nas gereset en de hele procedure weer gedaan ,maar het blijft altijd met de melding inlog en WW niet goed .En kan dus niet verder.Krijg ook dom niet geïnstalleerd hierdoor.
-
Met de korte reset (5 s ) hoef je niet niet opnieuw te installeren, alleen je ww en evt netwerk settings opnieuw doen met de assistant.
-
/Users/henkkleijberg/Desktop/Schermafbeelding 2019-09-28 om 08.36.10.png
hopelijk is dit goed
Nee, zo voeg je geen print screen toe, dat moet je doen, zie bijlage.
Voeg die print screen dus nog even toe.
-
moet het zo dan?
-
Ok, nu is het duidelijk.
Ik doe even een test zoals je het opgegeven hebt en kom hierop terug.
Maar, eerst nog een paar vragen:
- Was de installatie procedure geheel afgerond ?
-- M.a.w., als dat zo is, dan moet je het inlogscherm van DSM gezien hebben n.l.
-
Nou, ik heb het getest en tijdens de installatie heb ik dus ook een Quick Connect opgezet echter, nadat ik de installatie procedure had afgerond, kreeg ik gewoon DSM te zien in mijn browser, zonder dat ik maar hoefde in te loggen.
Zoals eerder gezegd, QC heeft niets te maken met het lokaal opstarten van DSM in je browser (Buroblad).
Dus, wat er uiteindelijk mis is gegaan weet ik niet maar, je zou gewoon DSM in moeten kunnen.
Je zegt ook dat je een restet hebt gedaan, hierdoor begrijp ik, dat je de gehele installatie procedure weer hebt moeten doen en dat je vastloopt op het stukje QC ?
Als dat zo is, sla dat stukje dan over, net zoals je het installeren van packages kunt overslaan in de wizard.
-
In elk geval is QC geen essentieel onderdeel voor DSM. En al zeker niet voor installatie. Het is gewoon één van de vele manieren om je nas extern te kunnen benaderen.
Ik gebruik al 10 jaar een nas en heb nog nooit QC gebruikt. Blijkbaar is dat tegenwoordig onderdeel van de installatieprocedure. Maar ik verwacht dat je dit deel ook kunt overslaan. (En eventueel later aanzetten als je externe toegang wilt)
-
Dat klopt, je kunt het overslaan, zoals ik heb aangeven. ;)
-
Voor de duidelijkheid een paar print screens:
[attach=1]
[attach=2]
-
Gewoon alles verwijderen en dan opnieuw installeren vanuit Synology ?
waar vind ik dit in Synology?
-
NAS aan, dan reset: Modus 2: Synology NAS resetten en besturingssysteem DSM opnieuw installeren (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General_Setup/How_to_reset_my_Synology_NAS#t3)
-
Dank voor je hulp.Het draait .Nu nog veel leren en hopelijk plezier aan beleven :thumbup:
-
:thumbup: Have fun.