Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: JanSr op 23 september 2018, 15:28:27
-
En dan nu nog wat te doen als het niet werkt.
Bij mij werkt het prima op mijn iPhone, waar ik ook ben.
En ik gebruik het veelvuldig om bestanden toegankelijk te maken voor derden, met een QuickConnect link en eventueel een password.
Nu wil ik het proberen met een iPad, met daarop DS File.
Ik krijg de melding "Kan geen verbinding tot stand brengen, etc...."wij raden u aan om QuickConnect te gebruiken voor een betere verbinding met uw server."
Ja, helder. Op DS File vul ik mijn Quickconnect frase in, (net zoals op mijn iPhone). En dan krijg ik deze melding.
Wat nu?
-
Inmiddels werkt het, maar ik begrijp niet waarom.
Ik meen begrepen hebben dat je met QuickConnect [naam] overal toegang krijgt tot je NAS.
Welnu, ik ontdekte dat mijn iPad niet met mijn wifi net was verbonden maar met mijn gast-wifi net. Daarmee heb ik een goed werkende internet verbinding.
Dus: waarom dan geen DSFile verbinding?
Nadat ik hem met het standaard wifi net koppelde werkte het wel.
Moet ik hieruit begrijpen dat DSFile op die iPad buiten de deur niet werkt?
Benieuwd.
-
Moet ik hieruit begrijpen dat DSFile op die iPad buiten de deur niet werkt?
Als je maar op een WiFi netwerk zit wel of je iPad heeft een sim-kaart, dan heb je geen WiFi nodig.
-
Als je binnen de lan werkt, dan stuurt hij je direct naar dat interne lan IP. Ik krijg hier de indruk dat hij je nu ook dat lan IP geeft, terwijl het gastnetwerk dit natuurlijk blokkeert.
QuickConnect blijft natuurlijk een lapmiddel. Synology zet hier op in omdat dit de simpelste manier is voor leken, maar echt niet de beste manier. Een echte URL naar je nas is meestal beter.
-
Je maakt me nieuwsgierig.
Is er een "beste" manier?
Dit is de eerste keer dat ik last had met QuickConnect.
-
Het beste is met een URL die rechtstreeks naar je eigen IP adres wijst en niet via een omweg bij je terecht komt.