Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Moris op 12 juli 2014, 11:48:05

Titel: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Moris op 12 juli 2014, 11:48:05
Ik heb mijn 2de nas hier thuis geconfigureerd en hierna deze buitenhuis als backup gezet.
Nu kan ik via QuickConnect, helaas deze nas niet meer bereiken?

Het enige wat ik uiteraard heb moeten wijzigen, was voor deze nas een nieuw en vast ip-adres :!:
Via Teamviewer geraak ik wel bij de nas, dus dat zit gelukkig al goed, zodat ik op afstand erbij kan :)
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: richard79 op 12 juli 2014, 12:17:57
Waarom gebruik je quickconnect? Heeft de andere locatie een vast extern ip?

Dan zou ik back-up doen naar dat ip en daar poort 22 en 873 openen.
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Birdy op 12 juli 2014, 12:20:45
Kijk eens in https://myds.synology.com of je daar je QC ziet en klik daar op je QCID.

[attachimg=1]
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Moris op 12 juli 2014, 12:31:41
Als ik naar my DS kijk, staat daar probleemloos mijn Quickconnect ID aangemeld en actief?
Wanneer ik op de link klik, komt er geen verbinding tot stand?

Update:
Vreemd, zie net dat de 2de nas nog op "my DS" hetzelfde externe ip heeft, hoe kan ik dit wijzigen?
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Birdy op 12 juli 2014, 12:39:40
Kijk je dan op je DS of zoals ik heb aangegeven.
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Moris op 12 juli 2014, 12:41:47
Kijk je dan op je DS of zoals ik heb aangegeven.
Niet op de DS, maar zoals je hebt aangegeven.
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Birdy op 12 juli 2014, 12:45:38
Klopt je (nieuwe) externe IP-adres die je ziet in MyDS ?
Zo ja, kun je die pingen ?
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Moris op 12 juli 2014, 12:49:36
Misschien ben ik even niet duidelijk, dus licht het even weer toe ;)

Wanneer ik bij "my DS" kijk, heeft de 2de nas nog steeds hetzelfde externe ip-adres, als het moment hij hier nog stond aangesloten?
Dit adres zou toch automatisch bij "My DS" moeten gewijzigd worden, want de 2de nas staat hier niet meer, dus de verwijzing moet naar de andere locatie.
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Birdy op 12 juli 2014, 12:57:20
Daarom de vraag over het Ip-adres.....die klopt dus niet, zou het nieuwe externe IP moeten hebben.
DDNS zou deze ook aangepast moeten hebben waarbij ik moet vermelden dat QC niets met DDNS te maken heeft maar, het zegt wel dat Synology (MyDS) het nog niet gewijzigd heeft en misschien daarom ook QC nog niet snapt.

Dus:
Citaat
Dit adres zou toch automatisch bij "My DS" moeten gewijzigd worden, want de 2de nas staat hier niet meer, dus de verwijzing moet naar de andere locatie.
klopt.
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Moris op 12 juli 2014, 12:59:07
Is dit zelf ergens aan te passen of te omzeilen, zodat het externe ip adres wel wijzigd?
Met teamviewer ben ik momenteel in verbinding met mijn 2de nas op de externe locatie.
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Birdy op 12 juli 2014, 13:04:14
Je zou even DDNS kunnen uitschakelen en dan kijken of QC wel werkt.
Het is maar een even een testje, QC moet werken zonder DDNS, daar is QC voor n.l., maar goed, je weet maar nooit.
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Moris op 12 juli 2014, 13:05:16
Ok, DDNS uitschakelen gaan we proberen ;)

Update:
Uitschakelen van DDNS, geen resultaat :(
In en uitschakelen van QC, geeft nu de volgende foutmelding .....
Het systeem kan de volgende bewerking niet uitvoeren. Er is een ongekende fout opgetreden.
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Birdy op 12 juli 2014, 13:20:57
Vreemd, maar je ziet nu wel dat QC een probleem heeft.
Uitschakelen gaf die melding of inschakelen.

Als je nu DDNS weer inschakelt, krijg je dan wel het goede adres te zien ?
Zo ja, dan QC weer proberen (het blijft een beetje door testen  ;) ).
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Moris op 12 juli 2014, 13:30:49
Na het uitschakelen van QC, liet me voor het eerst zien dat er een verbindingsprobleem is, mede door het externe ip dat niet wil wijzigen naar de nieuwe locatie.

Ik dacht dat DDNS hierbij geen invloed zou mogen hebben, daar QC alleenstaand werkend is?
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Birdy op 12 juli 2014, 14:11:31
Citaat
Ik dacht dat DDNS hierbij geen invloed zou mogen hebben, daar QC alleenstaand werkend is?
Klopt, hen ik ook aangegeven echter, QC moet wel weten naar welk extern-IP die moet connecteren.
Dus, op de een of andere manier is QC er niet van op de hoogte dat het IP-Adres gewijzigd is.

Wat je dus zou kunnen doen, is de oude QC verwijderen en een nieuwe maken.
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Moris op 12 juli 2014, 14:20:03
Heb net nog liggen spelen met EZ-Internet, waarbij ik de foutmelding krijg dat er geen extern ip kan opgehaald worden?
De router ter plaatsen even van de stroom laten afhalen mocht ook niet helpen :(
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Birdy op 12 juli 2014, 14:25:47
Staat je DNS eigenlijk wel goed ingesteld op je externe DS ? Die zou moeten wijzen naar je router.

Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Moris op 12 juli 2014, 14:31:13
Staat je DNS eigenlijk wel goed ingesteld op je externe DS ? Die zou moeten wijzen naar je router.
Denk dat daar het schoentje wringt, want daar is onlangs een nieuwe modem (Telenet) geplaatst en mijn eigen router is er tussenuit gesmeten.
Voorheen had ik dan ook geen problemen, zal waarschijnlijk een nieuwe router aan Telenet moeten vragen zoals er hier thuis 1tje staat voor de zakelijke markt.

Het lukt me zelfs niet om op de externe nas een nieuwe DDNS aan te maken, wat hier wel probleemloos gaat :(
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Birdy op 12 juli 2014, 15:16:35
Je hebt toch toegang op je NAS ? Dus kun je de DNS aanpassen in Netwerk:

[attachimg=1]
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Moris op 13 juli 2014, 09:55:48
Je hebt toch toegang op je NAS ? Dus kun je de DNS aanpassen in Netwerk:
Yes, dat was de truc :)
Ik heb via deze weg het externe ip-adres van de 2de nas kunnen wijzigen, waarbij ik nu eindelijk via QC met mijn bestaand account terug een verbinding tot stand heb kunnen brengen. DDNS, activeren of een nieuw account aanmaken was hier blijkbaar niet voor nodig.

(VPN issue is verwijderd)
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Birdy op 13 juli 2014, 12:51:41
Mooi dat QC weer werkt.

Voor het nieuwe probleem, VPN, maak daar even een nieuwe Topic voor aan anders wordt het onoverzichtelijk.
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Moris op 13 juli 2014, 13:19:18
Nog es bedankt voor de hulp  ;)
Titel: Re: QuickConnect naar 2de locatie, niet meer bereikbaar?
Bericht door: Birdy op 13 juli 2014, 13:28:47
Graag gedaan en ik zal je Topic maar gaan sluiten, niet goed ? Stuur me een dan een PM.