Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: grain op 14 april 2022, 08:47:35

Titel: QuickConnect niet meer toegankelijk na instellen DDNS
Bericht door: grain op 14 april 2022, 08:47:35
Hi all,

Niet de grootste kenner hier - gisteren upgrade gedaan naar DS1520+ voor ons kantoor. Daarbij heb ik nu ook de DDNS kunnen instellen om van thuis uit via WebDav te kunnen werken. Daarvoor heb ik enkele portforwarding regels manueel moeten instellen in de modem/router (wel compatibel met automatische port forwarding). Dit werkt perfect. Maar… nu werkt de QuickConnect niet meer. Jammer, want sommigen werken graag via de Synology Drive en zijn ingelogd via QuickConnect.

ik krijg de melding "Netwerkfout opgetreden. Controleer uw dns en netwerkinstellingen."
Bij router setup krijg ik ook de melding dat er 2 routers in mijn netwerk zitten. Ik heb enkel de NAS rechtstreeks op de modem/router van de provider aangesloten.

Al geprobeerd:
-IPV6 tijdelijk uitschakelen
-Firewall duidelijk uitschakelen
-IPV4 MTU setting gecheckt

Geen idee wat ik verder kan troubleshooten…
Alvast bedankt!
Titel: Re: QuickConnect niet meer toegankelijk na instellen DDNS
Bericht door: Briolet op 14 april 2022, 10:06:38
Quick Connect is een veelkoppig monster.  Als jij automatische portforwards gebruikt, kan QC besluiten om op forwards over te stappen om de Synology servers te ontlasten.  Maar als je die automatische forwards hindert, kan het zijn dat QC de verkeerde poorten wil gebruiken.

Of, als er inderdaad twee routers in het netwerk zitten, moeten beide geforward worden en de nas kan alleen de eerste, vanaf de nas geteld,  automatisch forwarden.
Titel: Re: QuickConnect niet meer toegankelijk na instellen DDNS
Bericht door: grain op 14 april 2022, 10:11:10
dankjewel voor het snelle antwoord…! Ik kreeg de DDNS helaas niet werkend zonder handmatige instelling poorten.
Ik zie dat de poorten ingesteld op de router van de provider momenteel wel overeen lijken te komen met de poorten die in de netwerkinstellingen van de NAS staan.

Zou een mogelijke route zijn om alles handmatig in te stellen (en de poorten die nu gelijk lijken te staan over te nemen?)
Titel: Re: QuickConnect niet meer toegankelijk na instellen DDNS
Bericht door: Birdy op 14 april 2022, 10:18:36
Het zelfs aan te raden om zelf poorten te forwarden.
Hier de lijst van standaard poorten (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/What_network_ports_are_used_by_Synology_services).

En zet UPnP uit op je Router, UPnP is een niet veilige optie, maar haal eerst die poort instellingen eruit.