Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: RIB Runner op 21 juli 2016, 11:17:29

Titel: QuickConnect Problemen
Bericht door: RIB Runner op 21 juli 2016, 11:17:29
Goedmorgen meer mensen met Problemen van QuickConnect. Krijg opeens vaak de melding:
Controleer de volgende instellingen.
-U hebt de juiste QuickConnect ID ingevuld.
-xxx is ingeschakeld en verbonden met het internet.
-De QuickConnect-relaysservice voor xxx is ingeschakeld (bij Configuratiescherm > QuickConnect > Geavanceerd > Opties).

Als ik dan even via IP inlog zie ik dat i online is en alles goed staat....iemand een idee?
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: jcmrs op 21 juli 2016, 12:17:45
Ik heb geen idee, maar zit met dezelfde situatie.

QuickConnect werkt niet, met dezelfde meldingen. De configuratie is in orde.

Ik heb geprobeerd de server via ddns te benaderen (synology.me), vreemdgenoeg werkt dat ook niet. Via IP direct wel.
Gisteren gewoon op afstand kunnen inloggen via QuickConnect.
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: Birdy op 21 juli 2016, 12:19:44
Check eens https://account.synology.com/en-us
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: RIB Runner op 21 juli 2016, 12:22:39
ok nou moeten we beiden even ticket indienen. Dank voor je reactie. Ik zag wel dat er een aantal pakketten automatisch waren geupdate. ik denk dat het daar iets mee te maken heeft. Weet je trouwens wat het gekke is..

Op de ipad werkt het wel, op chrome en IE niet  en op de windowstelefoon soms wel en soms niet (bv ds foto).....heel vreemd. nou ik dien ticket in adviseer jou ook meerdere helpen vaak!
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: RIB Runner op 21 juli 2016, 12:24:04
Birdy dank je wel...ja had ik al gekeken keurig blauw en in DSM staat ook alles goed....het is heel gek....
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: lowdriver op 21 juli 2016, 12:29:16
hey

zit even met men handen in men haar,
vertrek overmorgen op vakantie en op een probleem gestoten.
via gsm kan ik op men ds214+ overal op maar via laptop niet...

Nu zag ik dat ik bij Router configuratie : router instelling geen verbinding heb ....
 wat moet ik daar selecteren of doen ??
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: Birdy op 21 juli 2016, 12:37:05
1 - Optie Router instellen in DSM NIET gebruiken, als je poorten wilt forwarden doe dit in de router zelf.
2 - "via gsm kan ik op men ds214+ overal op"met WiFi uit ?
3 - HEB je 2 routers ?
4 - Heeft het wel gewerkt m.n. met je LT?
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: lowdriver op 21 juli 2016, 12:43:56
hey

het heeft gewerkt op men gsm via men provider :)
maar nu wil ik met men laptop de foto's thuis op men nas zetten , dus ander netwerk op men vakantie.
geraak niet op men quickconnect links ...
alles staat daar op

vandaar ik eens ben beginnen kijken in men nas settings .....
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: Birdy op 21 juli 2016, 12:59:16
O...dus het gaat over QC ?
Dus, waarom je de optie Router instellen in DSM hebt gebruikt weet ik niet maar, heeft niets te maken met QC tenzij je wel poorten wilt forwarden i.s.m. QC, doe DAT dan in de router zelf.

Maar goed, deze Topic gaat ook over problemen met QC (http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/quickconnect-problemen/), misschien zijn er (tijdelijke) problemen bij Synology relay Server.
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: lowdriver op 21 juli 2016, 13:20:16
zelfde probleem hier geraak er ook niet op
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: Birdy op 21 juli 2016, 13:37:31
@lowdriver Heb jouw Topic maar ff samenvoegen met deze.
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: RIB Runner op 21 juli 2016, 15:10:06
QC is weer bereikbaar via alle platformen. Ik denk toch dat het een storing betrof aan hun kant. Ik heb niets veranderd.

mvg

Peter
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: ewj op 22 juli 2016, 13:53:28
Dat klopt denk ik, ik kreeg deze mail vanochtend : Hi Customer, Thank you for contacting Synology support. The Quick connect server already fixed yesterday, please try to access Quick connect again. We apologize for the inconvenience caused. If the problem remains, please feel free to let me know. Hope this helps. Take care and have a good day, Johnny Tung Technical Support Synology Inc.

Alleen ik kan vanaf afstand nog niet bij mijn Nas, i.t.t. eerst. Ik ben beginnende gebruiker maar omdat het eerder goed gaat vermoed ik toch nog even dat het een probleem aan hun kant is. T.z.t. zal ik het eens zonder QuickConnect met ip-nr's proberen.
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: Benjamin op 22 juli 2016, 21:32:52
Op het Engelstalige forum deze recente postings:

Re: QuickConnect down?
Postby biginski » Fri Jul 22, 2016 9:16 am
QuickConnect doesn't work here in NL.
Can't reach https://account.synology.com and also not on the ip 60.251.87.130
Updates firmware also gives that it is impossible to reach the server.
Helpsecter also not reachable from DSM.
Seems a (big) problem at sysnology.
More with this problem?
How soon to being fixed?


en

Re: QuickConnect down?
Postby Monial » Fri Jul 22, 2016 4:36 pm
Quick connect still doen't work in France
Trying to access to the synology account doesn't work either
systems down at synology ?


Niet dat ik het zelf keihard nodig heb, maar ook bij mij werkt het niet.
Titel: Re: QuickConnect Problemen
Bericht door: break op 25 juli 2016, 13:46:55
Deze morgen bevestigt Synology support per e-mail: "We recently had some issues with some of our servers, this could explain why it wasn't possible to reach www.synology.com". Inmiddels moet alles weer normaal werken, hier in ieder geval wel.