Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: casperb71 op 18 augustus 2017, 22:14:22
-
Zowel de APs DS Photo, DS File, DS Videol etc willen niet werken.
Heb dus nu een TC7210 van Technicolor (Ziggo) en vraag mij af of ik iets moet wijzigen in het modem.
In vorige discussies op mijn oude adres werd mij met klem afgeraden op poorten te forwarden en de Quickconnet te gebruiken.
Dat doe ik, maar nergens krijg ik verbinding.
Heb zowel het modem als de NAS opnieuw opgestart.
-
Kijk eerst met je account hier of QC actief is (https://account.synology.com/nl-nl).
-
Dank voor het nieuwe draadje.
Nee de verbinding is inderdaad niet meer actief.
Hij geeft rood aan bij de DDNS verbinding. IP adres klopt wel
Hoe krijg ik deze weer actief?
-
Probeer:
[attachimg=1]
-
Het probleem ligt denk ik bij de DNS instellingen.
In jouw afbeelding zie ik bij mij onder in het rood staan "Netwerkfout opgetreden. Controleer uw DNS en netwerkinstellingen.
Ik heb getest met de DNS handmatig of automatisch laten configureren, maar ik zie geen verschil.
In de Ziggo router zie ik dat de DDNS ondersteuning uit staat. Moet ik daar soms iets mee?
-
Ik heb net mijn NAS uit het Synology account verwijderd en een nieuwe aangemaakt.
Daar staan nu alleen mijn serienummer in en geen Synology account gegevens en IP adres.
Is dit een kwestie van wachten?
-
In de Ziggo router zie ik dat de DDNS ondersteuning uit staat.
Heeft niets te maken met Quick Connect.
Ik heb net mijn NAS uit het Synology account verwijderd en een nieuwe aangemaakt.
In account.synology.com ?
Daar staan nu alleen mijn serienummer in en geen Synology account gegevens en IP adres.
Dus, in account.synology.com ?
Zo ja:
Je ziet geen IP Adres omdat je, waarschijnlijk geen Synology DDNS hebt gemaakt in Configuratiescherm > Externe toegang > DDNS maar, dat hoeft ook niet als je alleen QC gebruikt.
geen Synology account gegevens
Je bedoelt Persoonlijke gegevens ?
-
Ik zie dat dit draadje een vervolg is op een vorig draadje.
Die vorige draad ken ik niet, dus misschien is onderstaande vraag overbodig, maar toch:
Kan je je NAS wel via je interne netwerk bereiken middels het interne IPnummer ?
(192.168.x.x)
Peter
-
Voor Peter ik ben verhuisd en kon via het netwerk niet meer in mijn NAS. Birdy heeft mij gewezen op de Assistant en zo kon ik weer in mijn NAS. het probleem nu is dat ik van buiten niet meer in mijn NAS kom met de verschillende Aps
Ik heb in mijn synology account (ja synology.com) mijn oude gegevens verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Daar staan nu geen gegevens van mijn IP-adres is en mijn QC gegevens.
Het is overduidelijk dat ik WEL in de NAS kan via het eigen netwerk, maar de verbinding naar buiten via Ziggo niet werkt. Als ik via config | Externe toegang kijk dan vind hij buiten het netwerk geen data. Dus laten we ons daar op concentreren.
-
Uiteraard wil ik mij concentreren op het echte probleem.
Alleen ken ik de voorgeschiedenis niet (beetje het nadeel van opbreken van een bestaand draadje)
dus moet ik wel weten waar te beginnen.
Ik wil alleen maar proberen mee te denken / helpen.
Peter
-
Gezien je printscreen, moet je dus Quick Connect nog opzetten in DSM zelf.
-
Dat lukt dus niet Birdy.
Zie de rode regel onderin de foto en ik kan niets in het veld van mijn QC ID invullen.
[attachimg=1]
Volgens mij moeten we een stap terug naar de verbinding tussen de NAS en het Internet. Daar zit het dus niet goed.
-
Precies, zet je DNS eens op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in Netwerk op je je NAS.
-
Kijk eerst eens naar:
[attachimg=1]
Of je daar ook een foutmelding krijgt......
-
Dat 8.8.8.8 geeft resultaat want hij roept dat dat of mijn Synology account niet goed is of mijn wachtwoord.
Dat laatste kan kloppen want ik heb in mijn Synology.com mijn WW veranderd.
Verder zie bijlage
[attachurl=2]
-
Je NAS kan internet niet op.
Doe eens een enkele reset. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2)
-
Ja we zijn goed op weg. Door de nieuwe reset en aanmelding heeft de NAS weer verbinding en ziet hij het internet weer. :)
Nu alleen nog het connecten van buitenaf wil niet lukken.
We nemen even de App DS-file
Als ik daar mijn QC invul, admin en passw dan krijg ik de melding dat hij geen verbinding tot stand kan maken.
Controleer het volgende:
- het IP adres correct is
- Netwerkverbinding
Wij raden aan om QC te gebruiken
Als ik via Wifi het IP adres in tik van de server in het netwerk, dan werkt de app prima.
Vul ik het QC in dan krijg ik geen verbinding en ook niet via 4G.
-
Maak even een nieuw onderwerp voor de Aps.
Bedankt en dit probleem is gedeeltelijk opgelost en het andere deel hoop ik in het nieuwe onderwerp.