Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: pietnass op 19 januari 2015, 18:54:48
-
ik heb paar dagen geleden een nas gekocht de DS1515+ met 4 6tb schijven ,
nu heb ik het probleem dat ik hem van buitenaf wil bereiken , maar telkens als het lukt en de nas reboot ik werkt het niet meer!
nu is het probleem dan mijn router TP-link C9 op static ip staat , maar mijn nas zegt als ik naar configratie --->>externe toegang ---->>routerconfigratie , deze tekst : router configureren en poort doorsturen vereisen statische ip.wijzig uw ip in een statische ip.
maar ik heb geen idee hoe? wie kan me helpen ik wil dit snel fixen dat we snel met de nas aan de slag kunnen!
alvast bedankt!
-
Hij bedoelt dat je NAS een fixed ip-adres moet hebben.
Routers hebben altijd al een fixed ip-adres.
-
Static IP op je router geeft zeer waarschijnlijk aan dat je aan de buitenzijde (van je provider) een vast IP-adres hebt gekregen. Het adres dat je van buitenaf gebruikt. Nu moet je de NAS zelf ook nog een vast IP-adrs geven.
Kijk even op je NAS bij systeeminfo, tabblad netwerk, wat het IP adres van je NAS is. Dat adres moet je vast aan je NAS toekennen. Dit kun je vanuit je router doen, maar wellciht is het voor jou nu even makkelijker om in de NAS naar het configuratiescherm te gaan, te kiezen voor Netwerk, Netwerkinterface. Selecteer daar Lan en klik op bewerken. Hier staat waarschijnlijk Automatisch ophalen aangevinkt. Met de keuze daaronder, handmatige configuratie gebruiken, kun je het IP-adres vast zetten. Wanneer je daar je huidige IPadres al ziet staan, volstaat het om deze keuze te selecteren.
Kijk dan eens of je probleem verholpen is.
Als dat zo is, dan zou je het IP-adres eigenlijk in je router al moeten reserveren voor je NAS, om problemen in de toekomst te voorkomen.
-
Plaatjes ;)
[attachimg=1]
Zelf heb ik (is ook boven aangegeven) de NAS op DHCP staan en op de Router heb ik het IP-adres (buiten de DHCP range) gekoppeld aan het MAC adres van de NAS, voorbeeld:
[attachimg=2]
Router:
[attachimg=3]
-
Probleem is opgelost:
[attachimg=1]
Nieuw probleem, in dezelfde Topic, (CLoud) heb ik afgesplitst en gezet in Cloud Station.