Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Madscience op 01 december 2016, 11:34:05
-
Hoi allen,
In de afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het opzetten van OpenVPN en heb tijdens het trouble shooten op een gegeven moment een regel in Externe toegang/ Routerconfiguratie aangemaakt.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik de regel met geen mogelijkheid verwijdert krijg.
De regel heeft als naam: vpn_server_openvpn lokale en routerpoort 1194 en het protocol is UDP.
Het vinkje weghalen voor de regel kan, hierna wordt de wijziging opgeslagen en blijft het voortgangsvenster op 30% draaien en vervolgens verschijnt de melding; De werking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw.
Ik kan de regel verwijderen maar als ik vervolgens kies voor Opslaan blijft het voortgangsvenster op 30% draaien en vervolgens verschijnt de melding; De werking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw.
Ik bij opnieuw ingelogd, heb Synology opnieuw opgestart, OpenVPN uitgeschakeld, OpenVPN gedeinstalleerd. Het lukt vervolgens nog steeds niet de regel te verwijderen.
Voor wat mag uitmaken... Portforwarding staat ingesteld op mijn modem en UPnP staat uit.
Heeft iemand hier ervaring mee of nog tips? trucs?
Het opnieuw installeren van mijn NAS is mijn laatste optie.
-
Heb je de initiƫle router instelling gedaan met EZ, dus via DSM ?
Zo ja, dan moet UPnP wel weer even aanstaan om te kunnen verwijderen en daarna UPnP weer uitzetten.
Advies is dan ook om poorten te forwarden in de router zelf en niet via DSM (EZ).
-
MOD: Niet onnodig citeren.
Ik heb geen gebruik gemaakt van EZ-Internet, maar benader mijn Nas via Quickconnect. UPnP aanzetten en testen of dit verschil maakt is de moeite waard om te testen.
Wat bedoel je met het forwarden van poorten in de router? Ik heb bij mijn weten geen poorten geforward via DSM. Kan ik dit ergens controleren? Of bedoel je hiermee poorten forwarden in mijn modem? Hierin staat poort forwarding ingesteld voor protocol 1194.
-
Of bedoel je hiermee poorten forwarden in mijn modem? Hierin staat poort forwarding ingesteld voor protocol 1194.
Dat is dus je router, in een modem kun je geen poorten forwarden.
Dus, EZ heb je niet gebruikt maar, waar heb je dan deze regel vandaan (die je niet kunt verwijderen) ?
vpn_server_openvpn lokale en routerpoort 1194 en het protocol is UDP
-
Overigens,
Externe toegang/ Routerconfiguratie aangemaakt.
is dus je router configureren via DSM (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_routerconf) !
En die maakt dus gebuik van UPnP !
-
Het kwartje begint langzaam te vallen. Dit is allemaal nieuw voor mij. Bedankt voor je snelle respons Birdy.
is dus je router configureren via DSM (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_routerconf) !
In dit document heb ik dus het stuk van Poort doorsturen-regels beheren ingesteld. Hierin was OpenVPN standaard gedefinieerd en deze heb ik toen gekozen. Deze regel wil nu met geen mogelijkheid worden verwijderd.
Waarbij ik nog niet zeker ben of het niet instellen hiervan ervoor zorgt dat OpenVPN niet zou werken. Of hangt dat samen met het wel/niet inschakelen van je firewall binnen DSM? Firewall staat nu aan binnen DSM. Oftewel, stel mijn firewall staat uit binnen DSM en ik wil OpenVPN gaan gebruiken is het instellen van een routerconfiguratie regel nodig?
En die maakt dus gebuik van UPnP !
Ik ga sowieso straks testen of de regel zich laat verwijderen als ik UPnP weer inschakel op mijn modem.
-
UPnP opnieuw inschakelen op het modem was de oplossing. Regel is verwijderd.
-
Dat bedoel ik dus.
Dus, als je een poort gaat forwarden, doe dat dan in de Router zelf en niet via DSM.
Vergeet nu niet om UPnP weer uit te schakelen, kan een hoop problemen voorkomen.