Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Jieve op 21 april 2015, 14:20:29
-
Sinds enkele wekend kan ik thuis mijn Synology niet meer benaderen via de hostname. (voorbeeld.synology.me)
Als ik niet verbonden met het thuis netwerk, kan ik hem dus wel via de hostname benaderen.
Via IP adres kan ik hem thuis ook benaderen.
Dus overal is hij benaderbaar via de hostname, behalve als ik thuis verbonden met het netwerk.
Ik heb geen instellingen gewijzigd op de Synology of op de Router.
Reboot van device heeft geen oplossing geboden.
Misschien hebben jullie nog ideeën of tips?
-
Check eens https://myds.synology.com daar moet een groen bolletje staan bij je DDNS adres.
Test eens met je externe IP-adres, i.p.v. DDNS.
-
Mogelijk dat de automatisch terugkoppeling van de hostname naar het interne netwerk niet meer werkt?
En dat zou misschien dan weer te maken kunnen hebben dat de de router firmware van je ISP is ge-update?
Je zou ook kunnen proberen de DDNS domeinnaam bij MyDS Center een keer te verwijderen en opnieuw aan te maken. Kijk eens wat dat oplevert.
-
Check eens https://myds.synology.com daar moet een groen bolletje staan bij je DDNS adres.
Test eens met je externe IP-adres, i.p.v. DDNS.
Daar staat inderdaad alles groen.
Wat ik nu zit te bedenken, we zijn van UPC naar Ziggo gegaan. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft.
Firmware van de router niet voorzien van een update.
-
Zou ermee te maken kunnen hebben, geen idee maar, probeer eerst ff te testen met je externe IP, werkt dat gewoon dan zou ik doen wat @Babylonia heeft geadviseerd.
-
Via het thuis netwerk is hij niet te benaderen via extern IP.
Via 4G op de iPhone kan ik hem wel weer benaderen via extern IP.
Lijkt alsof er ergens een blokkade zit, dat thuis netwerk geen toegang heeft via ddns.
-
Volgens mij werkt je NAT loopback niet meer, check je router eens, misschien onderwater, dus zonder dat je dat weet, toch iets gewijzigd door je ISP.
-
Aangezien per 1 april UPC, Ziggo geworden is, dan zou dat het moeten zijn.
Maar Ziggo kan toch geen instellingen wijzigen aan mijn router (Asus RT-AC68U).
Enige wat ze zouden kunnen doen iets aanpassen aan mijn modem, die ik gebruik van hun.
-
Welk modem/router heb je van UPC/Ziggo?
-
Als het alleen intern niet werkt en extern wel, dat moet je maar eens op "nat-loopback" googelen.
En als dat in de router niet te herstellen is, kun je de hostfile van een vaste PC aanpassen. (Mobiele devices heeft geen zin).
Of, nog beter, de DNS server van Synology gaan gebruiken. Werkt perfect maar vereist wel iets meer basiskennis van netwerken om dat goed te krijgen.
-
Welk modem/router heb je van UPC/Ziggo?
Cisco 3212.
-
Soortgelijke situatie hier. Van UPC privé naar Ziggo zakelijk. Wel een nieuwe modem gekregen (Hitron GNC 4) Ook problemen met NAT loopback. Kan via mijn interne netwerk niet meer i. e DsVideo gebruiken als ik het externe ip neem. Wel via QuickConnect. Op zich geen probleem maar ik vond een ipadres invullen net zo makkelijk.
-
Cisco 3212.
Die heb ik ook, Local Loopback probleem ligt in ieder geval niet daar.
-
Of, nog beter, de DNS server van Synology gaan gebruiken. Werkt perfect maar vereist wel iets meer basiskennis van netwerken om dat goed te krijgen.
Waarom zou je dit doen?
En welke basis kennis moet ik dan hebben
-
Issue is opgelost...
Ik heb alle portforwarding op mijn router verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Hierna is hij weer benaderbaar via de hostname als ik verbonden ben met het netwerk thuis.
Bedankt voor het meedenken.