Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: NasiBal op 18 oktober 2014, 19:56:45
-
Vandaag ontving ik via de mail de volgende melding:
Beste gebruiker,
Er is een systeemlogboek met ernstigheidsniveau err op XXX. Controleer de gegevens op het systeem.
De inhoud van het logboekbestand is de volgende:
SYSTEM:\\011System failed to register [XXX.XX.XX.XXX] to [XXX.synology.me] in DDNS server [Synology] because of [Failed to resolve IP address of DDNS server].
met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation
En kort daarna de volgende:
Beste gebruiker,
Systeem kon het extern IP-adres XXX.XX.XX.XXX niet registreren op XXX.synology.me in DDNS-server Synology. De gerapporteerde oorzaak is [De verbinding is mislukt. Kan het IP-adres van de server niet oplossen.].
met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation
Ik heb geen idee wat ik met deze foutmelding moet en hoe ik die op kan lossen.
Iemand enig idee? Alvast bedankt!
-
Dat kan een bug zijn bij Synology. Ik heb twee jaar een ddsn service van No-IP gebruikt en nooit een foutmelding gehad.
Ik gebruik nu een maand de synology.me ddns en ik zie elke week wel zo'n melding.
Hij probeert het elke paar uur, dus pas als je elke paar uur zo'n mailtje blijft krijgen, zou ik me zorgen maken.
-
Elke week paar keer?
Ze vliegen hier om de oren. Vanaf 3 verschillende NASsen op 2 locaties. Dus onwaarschijnlijk dat het aan de verbinding kan liggen.
Enige oplossing: DDNS van Synology uitzetten. Jammer want heartbeat is een leuk en nuttig feature.
-
Oké, de meldingen vliegen me (nog) niet om de oren, dus voorlopig maar even negeren. ;)
Bedankt voor de info, en mocht het blijven voorkomen dan dus gewoon de ddns van synology.me uitschakelen.
-
Soms helpt het om de Heartneat te deactiveren en te activeren. Zie ook draadje: http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/synology-me-niet-registreren/msg129492/#msg129492