Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: MaxNL op 30 oktober 2016, 13:44:59
-
Hallo forum,
Ik heb zojuist mijn eerste Synology DS414Slim geïnstalleerd.
Via QuickConnect succesvol connectie gemaakt, alleen had ik de ID wat ongelukkig gekozen en heb deze daarna veranderd.
Nu lukt het inloggen niet meer en wordt er verwezen naar de instellingen op het configuratiescherm, maar dat kan ik met geen mogelijkheid meer vinden. Rechtstreeks contact maken met de NAS gaat ook niet :-(. Hoop dat iemand me kan helpen, vast dank!
-
Configuratiescherm, Quick Connect
Bedoel je die?
-
Hallo Robert, die kan ik idd nergens vinden.
-
In DSM?
Niet ingelogd al een admin misschien?
Zelfs als het Configuratiescherm in basismode staat zie ik het Quick Connect icoontje.
-
Hoi Robert,
Ik weet niet waar ik het moet zoeken. Ik zie de NAS ook niet in mijn verkenner en de Assistent kan hem niet vinden.
gr. Max
-
Je kan de NAS überhaupt niet meer vinden!
Vreemd dat de Synology Assistant hem ook niet kan vinden.
Kan je in de router de lijst van aangesloten apparaten wel zien?
Staat de NAS vast niet tussen als SA hem al niet kan vinden.
Netwerkkabel eens vervangen misschien?
-
Geef de status eens door van alle ledjes en geef aan hoeveel HD's erin zitten.
[attachimg=1]
-
Hallo Robert & Birdy,
Robert, het lag idd aan de kabel, die zat in een verkeerde LAN in het modem gestoken nadat ik alles heb gereset.
Birdy, ik heb 1 schijf. HDD1 licht constant groen, LAN2 knippert groen.
Inmiddels zie ik hem nu (na re-connect juiste LAN) weer in mijn verkenner onder netwerk staan en zie ik de drie mapjes/ folders 'music' 'foto' en 'video'.
Ik heb opnieuw de QuickConnect gelaunched, maar kom er niet in met het wachtwoord dat ik de allereerste keer moest opgeven. Nu verwijst hij me naar de beheerder (zie bijlage).
Vast dank weer voor jullie reactie!
gr. Max
-
Ip-Adres is geblokkeerd.
Als je een ander apparaat hebt om in te loggen, of geef je huidige een ander IP-adres, log daar dan mee in en verwijder het geblokkeerde adres.
[attachimg=1]
-
Hallo Birdy, Geprobeerd via mijn smartphone. Ook hier geeft hij aan dat de account of het wachtwoord ongeldig is. Is er misschien een manier om de hele installatie ongedaan te maken/ opnieuw te doen? Ik vrees nu toch dat ik een fout heb gemaakt met mijn gebruikersnaam e/o wachtwoord. Heb er ook drie moeten aanmaken, een voor het device (die probeer ik nu steeds), een voor het account met mjin emailadres (maar die pakt ie ook niet), en een ID... Kan dat? Want zo kom ik denk ik ook nooit bij het config..
Vast dank! gr. Max
-
Even niet met QC doen dus, op je LAN met een PC.
-
thx Birdy, Kan ik hem dat terugzetten naar fabrieksinstellingen?
-
Birdy, Robert,
Het probleem is opgelost. Heb een harde reset gegeven en vervolgens via admin een nieuw wachtwoord aangemaakt.
Vervolgens toegang tot Configuratiescherm.
QuickConnect werkt nu weer!
Dank voor jullie meedenken, super!
gr. Max