Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: RWB op 30 september 2012, 00:02:16
-
In het routerconfiguratie scherm is niet meer toegankelijk en ik krijg constant het bericht UPnP Service is bezet. De frameware is 4.1
-
Wat is hierop het antwoord? Heb dezelfde mededeling
-
idd wat is hierop het antwoord? Wat een enorm gedoe zeg dat port forwarden op een router die notabene ondersteund wordt. Als je al port forwarding gebruikt voor andere zaken kun je de hele mikmak weer op nieuw setuppen... logisch eigenlijk maar echt zeg... wat een gedoe... dan werkt ie wel dan weer niet... dan service weer bezet... hoezo bezet??
-
Hiermee (optie 1) heb ik het opgelost:
HOE RESET IK MIJN DS214PLAY?
Er zijn 2 verschillende resets mogelijk bij een DS214play.
Netwerkinstellingen resetten.
Wanneer je geen toegang meer hebt tot je DS214play, omdat je bijvoorbeeld het ip-adres niet meer kan benaderen of je wachtwoord vergeten bent, reset je de netwerkinstellingen.
Met deze reset verlies je geen data.
Achterop de DS214play vind je een reset knop, je drukt deze 4 seconden in totdat je een piepend geluid hoort.
De volgende funties zullen dan hersteld worden:
De admin account herstellen naar de standaardwaarde.
Het IP, de DNS, gateway en andere net-interfaces herstellen naar DHCP.
De UI-beheerpoort naar 5000/5001 resetten.
PPPoE uitschakelen.
Automatische blokkering uitschakelen.
Link aggregation uitschakelen.
De firewall-regels uitschakelen.
Disk Station Manager herinstalleren
Als de DS214play totaal niet meer reageert en na de eerste reset ook niet te benaderen is, kan je Disk Station Manager herinstalleren, het besturingssysteem is dan dus volledig hersteld.
Ook met deze reset verlies je geen data.
Je drukt de reset knop achter op je Synology 4 seconden in totdat je een piepend geluid hoort.
Vervolgens druk je binnen 10 seconden de reset knop nogmaals 4 seconden in.
Je zult zien dat de statusled op de DS214play oranje gaat knipperen.
Je opent de Synology Assistant, deze geeft aan dat de configuratie verloren is.
Dubbelklik op de Diskstation om de installatie wizard te doorlopen op een nieuwe Disk Station Manager te installeren.
Synology reset button.
Hierna (na optie 1 dus) de DS opnieuw opgestart en het UPNP probleem was van de baan. Pfff...
Misschien een late reaktie maar ik hoop dat anderen die later via dit probleem op dit Topic terecht komen, ermee geholpen zijn =]