Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: JSSL op 01 januari 2014, 14:09:55
-
Beste forumleden,
Ten eerste de beste wensen voor 2014!
Nu zit ik in het nieuwe jaar met het volgende:
-Ik heb VPN Server geinstalleerd op de Synology DS212J
-Poort 1723 opengezet in de router
-Nu is het zo dat als ik extern verbinding wil maken een foutcode in Windows krijg: 807. Er kan geen verbinding worden gemaakt. Vervolgens kan ik de NAS ook niet meer benaderen op de normale poorten, waaronder 5000/5005. Oftewel onbenaderbaar. Ik heb hem ingesteld volgens de volgende webpagina:
http://www.synology.com/en-us/support/tutorials/592
De VPN server op de NAS heb ik ingesteld op PPTP met de volgende instellingen:
Dynamisch adres: 10.0.0.0
Maximum aantal verbindingen: 5
Verificatie: MS-Chap V2
Codering: Require MPPE (40/128bit)
MTU: 1400
Bij algemene instellingen staat het Account type op Lokale gebruikers.
De status is Ingeschakeld.
Doe ik iets fout of is er iets anders aan de hand?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jarno
-
Ook de beste wensen voor 2014!
Heb je eerst even geprobeerd om die VPN verbinding binnen je LAN op te zetten ?
Dus even niet van buiten af, dan kun je zien of het in principe werkt tussen Client en VPN-Server.
-
Nee, dat heb ik niet uitgeprobeerd. Moet ik dan met het interne IP connecten dus 192.x.x.x of gewoon de externe zoals ik nu doe?
Tevens lijk ik een ander probleem te hebben, misschien mede door de VPN server. Hij is nu helemaal niet meer benaderbaar van buiten af. Al meer dan een jaar geen problemen gehad, maar nu opeens niet meer benaderbaar van buitenaf. Als ik hem in slaapstand zet met de knop aan de voorkant en vervolgens weer aanzet, werkt hij +- 3 minuten van buitenaf. Dan is er geen verbinding meer mogelijk. Tevens als ik gelijk als hij het doet de VPN verbinding probeer, is hij direct weg. Nu heb ik PPTP uitgeschakeld en nog steeds valt hij na enkele minuten weg... VPN Server staat nog wel geinstalleerd.
Wat kan het probleem zijn of kan ik ergens een soort log vinden wat het kan zijn?
Het maakt niet uit of ik het van een externe Wifi probeer of van mijn 3G verbinding. Dus IP adres staat niet geblokkeerd.
Alvast bedankt voor de snelle reactie.
-
Mijn advies is om eerst terug te gaan naar waar je begon, dus maak eerst "-Poort 1723 opengezet in de router" ongedaan.
Schakel VPN Server uit.
Test dan eerst of alles weer is zoals het was (van buiten af).
Als dat zo is, schakel VPN Server in, test weer.
Ok...dan local een VPN Client opzetten en gebruik je intern adres (dus 192.x.x.x).
Dus, stap voor stap vanaf het begin en kijken OF het ergens fout gaat voordat je extern gaat testen, m.a.w. de basis moet eerst goed functioneren.
-
Had eens een keer een snel testje gedaan:
http://www.synology-forum.nl/vpn-server/vpn-server-geinstalleerd-geconfigureerd-en-gerouteerd-maar-geen-verbinding/msg92749/#msg92749
-
Ga ik even doen, bedankt!
-
Ik heb alles zoals ik hiervoor had ingesteld. VPN gedeinstalleerd, poort 1723 weer dichtgezet. Helaas blijft mijn verbinding wegvallen. Echter het gebeurt vaker als ik mijn laptop waar ik de VPN verbinding op geprobeerd heb, aan heb staan. Ik heb hier wel de VPN verbinding verwijderd. Maar ondanks dat blijft hij wegvallen. Maar ook als mijn laptop uitstaat valt hij af en toe weg, maar niet continu zoals wanneer mijn laptop aanstaat. Ik vind het maar vreemd, omdat alles weer staat zoals het was.
Ik moet er wel bij zeggen dat de stroom is uitgevallen afgelopen zaterdag. Maar de NAS geeft geen foutmeldingen en blijft ook gewoon doorwerken als ik geen verbinding kan maken.
Ik heb het idee dat het aan de 'geweldige' Experiabox V8 (Arcadyan rommel) ligt. Denk dat die problemen geeft met de VPN verbinding, zoals wel vaker op
Misschien meer mensen hier ervaring mee i.c.m. een Synology NAS?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jarno