Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Henri71 op 03 augustus 2022, 21:30:25
-
Beste allemaal,
Sinds 2018 ben ik in het bezit van een 218+
Ik gebruik hem voornamelijk om mijn bestanden te back uppen.
Puur prive, maar toch bijna een keer alles kwijt geraakt door een crash.
Gelukkig heeft iemand 95% van mijn data kunnen redden, maar adviseerde mij toen ook een NAS aan.
Geen seconde spijt gehad van de aanschaf en het werkt als een zonnetje.
Wat ik ook makkelijk vond, was dat ik mijn NAS via mijn smart phone of tablet kon benaderen met behulp van DS file in combinatie van quick connect.
Ideaal als ik ergens was en ik moest wat gegevens weten.
Sinds 2 weken heb ik een nieuwe smart phone.
Daar ook weer DS file op gezet.
Sinds gisteren kom ik er dus achter dat de telefoon geen verbinding kan maken via het internet / mobiele data
Ben ik thuis, dan kan ik wel op de NAS komen met mijn telefoon.
Nu heb ik de wifi op mijn telefoon eens uitgeschakeld en toen via mobile data proberen in te loggen.
Dat doet hij dus niet en geeft dan "kan geen verbinding maken met de server. Controleer de netwerkverbinding."
Zet ik de wifi op mijn telefoon weer aan, dan kan ik zonder probleem weer op de NAS komen.
Ik ben een ontzettende leek wat betreft dit soort zaken en in de tijd dat ik de NAS heb gekocht, heeft een vriend hem voor mij werkend gemaakt.
Maar wat hij allemaal heeft gedaan: geen idee!
Maar goed, hij werkt verder prima, ik kan op de NAS komen met de PC en via wife met behulp van de telefoon.
Maar het is ook wel fijn als ik het kan als ik meer dan 25 meter van de wifi af ben.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om het weer werkend te krijgen in lekentaal?
Het zal ongetwijfeld iets simpels zijn, maar voor mij is het een hoofdbreker!
Bij voorbaat dank!
Henri
-
Gebruik je dan ook DS File met Quick Connect?
-
Dag Birdy,
Dank voor je snelle reactie!
Ja, ik gebruik DS file met Quick connect in zowel de wifi als netwerk modus op mijn telefoon.
-
Heb hetzelfde probleem! Is hiervoor geen handleiding in begrijpelijke taal?
Heb ook DS file geïnstalleerd op iphone 13 maar krijg zonder wifi thuis geen toegang tot de server van mij.
Iemand een idee?
M.v.g. Theo
-
Met gebruik van Quickconnect kun je snel en eenvoudig zonder instellen van port-forwarding aan de slag.
Binnen de tab Netwerk van je config-instellingen kun je je Quickconnect-id beschikbaar maken.
Bij ds-file op je gsm vul je dan bij het internet-adres alleen de naam van het quickconnect-id in.
Daarna je toegangsnaam en password en dan moet het werken.
-
Alles geïnstalleerd wat nodig is???
Maar werkt niet. Als il niet op mijn eigen wifi zit, heb ik geen toegang. Iemand mij helpen???
Gr Theo Kok
-
ZONDER WiFi:
[attach=1]
Wat is de foutmelding ?
-
(http://)
Hier staat het ip-adres van de NAS
-
FOUT dus, daar moet je dus het QuickConnect ID invullen (het wordt zelfs vermeld), dit werkt dus met of zonder WiFi.
-
Hie staat je QuickConnect ID, die je zelf hebt verzonnen:
[attachimg=1]
-
Werkt, schijnbaar over het hooft gezien!
THANKS!
Heb nog andere fout staan, mag ik je dat vragen?
M.v.g. Theo Kok
-
Als het een ander onderwerp betreft, een nieuw Topic.
-
Heb al langere tijd geen verbinding met de app Synology Photos als ik hem wil openen zonder wifi.
Met eigen wifi werkt hij perfect.
Wie heeft de optie ?
M.v.g. Theo Kok
-
Toch maar samengevoegd, zelfde verhaal maar, dan voor de app Photos, met dezelfde oplossing als hierboven (DS File).
QuickConnect dus.
-
Kan mijn gewoon af- en aanmelden met quickconnect.
Eerst zwart beeld, hierna wit beeld en later de melding: Safari kan de pagina niet openen omdat de server niet meer reageert.
-
Safari moet niet geopend worden, maar je app Photos
Inloggen met:
quickconnect
Gebruikersnaam
Wachtwoord
-
Zo stond het in de aanmelding. Keer af- en aangemeld. Doet het nu wel zonder wifi!!!
Alleen nu upload hij geen foto's meer.
Wat kan dit betekenen?
M.v.g. Theo
-
Dat betekent dat er iets niet goed staat ingesteld, zo lijkt me.
Maar in reactie 4 van dit treintje had ik aangegeven hoe je de app kon gebruiken, maar kennelijk niet goed gelezen.
Voor deze laatste vraag is lezen van de handleiding toch wel handig.
Op de foto-app en raadpleeg de help-info.
Want moeilijk is het niet:
In de instellingen van de app op je gsm of ipad kun je aangeven dat het backup-meganisme aan of uit moet staan.
De foto's komen dan terecht in je Home-drive onder tab Photos.
Maar lees info maar eens door, dan lukt het vast wel.
Fijne jaarwisseling!
-
Even je instellingen in de app nakijken, staat waarschijnlijk op Wifi upload
Voor deze laatste vraag is lezen van de handleiding toch wel handig.
Op de foto-app en raadpleeg de help-info.
Want moeilijk is het niet:
Zo is dat, lezen ;)
-
Alles stond goed ingesteld, totdat ik een foto instelling zag in systeem van iPhone.
Nu werkt alles weer perfect!!!
Dank je wel voor de moeite!
M.v.g. Theo Kok