Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: ADX88 op 29 december 2020, 16:49:36
-
Hi all,
ik heb mijn ziggo modem laten omzetten naar IPV4(was IPV6).
Ik gebruik mijn nas met active directory waaraan werkstations aangekoppeld is met active directory users.
Active directory zorgt ervoor dat NAS zijn eigen DNS installeert.
Met IPV6 werkte quickconnect goed en kon ik mijn NAS van buiten af benaderen.
Omzetten naar IPV4 werkt quickconnect niet meer.
In de scherm van quickconnect wordt aangegeven dat mijn "Domain name can't be resolved" en dat ik mijn DNS server address moet wijzigen naar 8.8.8.8. Naar lezen van meerdere posts hier op de forum heb bijvoorbeeld de ip adress van de NAS met poorten toegevoegd aan poort forwarding in de router en firewall uitgezet.
Helaas geen nut gehad.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn quickconnect weer aan de praat krijg?
-
QuickConnect verwijderen en weer maken.
-
Hoe wil je dat ik doe?
-
Het zal een cache dingetje zijn. QuickConnect denkt misschien dat je nog via IPv6 bereikbaar bent. Ik zou verwachten dat dit zich binnen één uur vanzelf oplost. (Anders binnen 24 uur). Zo niet de tip van Birdy proberen.
-
Het is geen cache dingetje..het werkt nog steeds..iemand een idee?
-
Heb het gevonden.
in DNS upstream heb ik een 2de forwarder toegevoegd en heb ik forward policy gewijzigd.
-
Ah, je gebruikt de Synology DNS server. (Hoewel ik niet zie hoe dit invloed heeft op Quick Connect.)
Ik snap alleen niet de eerste instelling. Dat zal het IP van de router zijn, maar als je de DNS server gebruikt, zul je juist de router naar de nas laten verwijzen en niet naar een externe dns server. Dan zit je in een kringetje.
Volgens mij moeten daar twee externe IP DNS servers staan. (Of in elk geval één)