Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Directory Server package => Topic gestart door: dvandonkelaar op 01 augustus 2017, 20:21:05

Titel: Active Directory Server gebruikers kunnen niet verbinden
Bericht door: dvandonkelaar op 01 augustus 2017, 20:21:05
Na een aantal maanden gebruik te hebben gemaakt van het Synology Active Directory Server Package ben ik erachter gekomen dat gebruikers niet altijd verbinding kunnen maken met alle applicaties. Dit is naar mijn ervaring in willekeurige applicaties op willekeurige momenten.
Herstarten van de Synology lost het probleem niet op maar het opnieuw opstarten van het ADS package, of het package waar niet op ingelogd kan worden, lost het probleem wel op. Foutmeldingen worden niet altijd weergegeven in de logs en wanneer deze wel worden weergegeven lijkt het op een verkeerde user/password.
Of het door het Synology ADS package komt of dat het bij een Windows domain ook zo is heb ik niet kunnen testen, wellicht ontstaan daar dezelfde problemen en is het op dezelfde wijze op te lossen.

Dus; mocht iemand niet in kunnen loggen met een domein gebruiker of foutmeldingen krijgen bij de inlog van een domeingebruiker dan is het probleem wellicht op te lossen door een restart van het ADS package of het package waar het probleem zich ondervind.

Inmiddels is het probleem bij Synology aangekaart, wellicht hebben meer mensen hier problemen mee en wordt hier een fix voor uitgebracht. Het doorgeven van deze problemen is daardoor altijd aan te raden. Hoe meer mensen het melden, hoe groter de kans op een fix.
Titel: Re: Active Directory Server gebruikers kunnen niet verbinden
Bericht door: dvandonkelaar op 03 augustus 2017, 14:11:49
Kleine update met betrekking tot het probleem.
Vandaag antwoord ontvangen van de Support, het komt neer op het volgende.

Het feit dat de domeingebruikers niet kunnen inloggen op bepaalde apps (DSM UI of andere web-applicaties), maar nog wel kunnen verbinden via SMB/FTP is een bekend euvel en wordt in een toekomstige update opgelost.
Tijdelijk is dit op te lossen door middel van het volgende SSH commando:
Citaat
restart synocgid
Titel: Re: Active Directory Server gebruikers kunnen niet verbinden
Bericht door: Underlyingglitch op 14 augustus 2017, 15:22:09
Ik heb nooit gewerkt met ADS maar het lijkt me gewoon een verbindingsprobleem. Probeer de verbinding eens opnieuw in te stellen.
Titel: Re: Active Directory Server gebruikers kunnen niet verbinden
Bericht door: florisvn op 04 januari 2018, 15:18:39
is dit probleem inmiddels opgelost door Synology ??
Titel: Re: Active Directory Server gebruikers kunnen niet verbinden
Bericht door: dvandonkelaar op 04 januari 2018, 15:46:53
Bij mij wel, ik heb er de laatste maanden geen last meer van gehad.