Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Download Station => Topic gestart door: macxbo op 31 oktober 2018, 08:22:35
-
Mijn zoon woont 60 km van mij, heeft een nieuwe DS418play gekocht, Downloads station (DLS) geïnstalleerd, downloaden van nzb en torrent bestanden werkt, maar de zoekfunctie in DLS levert totaal niets op (zie vergelijkende schermafbeelding met mijn DS216+ in bijlage).
Ik heb via QuickConnect al 3 keer DLS op zijn NAS verwijdert, 'verwijder database' aangevinkt, NAS herstart. Baat allemaal niet.
Heb alle instellingen in DLS op zijn NAS vergeleken met mijn 3 NAS'en (zie schermafbeeldingen in bijlage) waarop zoeken in DLS gewoon werkt.
Ik zie geen verschillen.
Wat kan ik nog doen op zijn NAS in een poging zoek-resultaten te krijgen?
Firewall staat uit...
-
Tot mijn grote verrassing vandaag de oplossing gevonden!
In dat topic > No results in Download Station after update (https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=125017&start=255).
De truuk is...
by Joey_4ers » Wed Jan 10, 2018 9:37 am
So after some searching i found this and this fixed the search issue
log onto your synology as admin, control panel, network, go look for DNS settings, set DNS to 8.8.8.8 and save, then all you have to do is restart the download station service
Ik heb het gewaagd de DNS-server op goed geluk af maar is handmatig te configureren zoals aangegeven in het topic (Zie twee schermafbeeldingen in bijlage) en zoeken in download station gaf meteen resultaten, zelfs zonder de download station service te herstarten.
-
Bijzonder, ik heb al enkele maanden een nieuwe DS920+ en geen probleem met zoeken in Synology's Download Station.
Gisteren assisteerde ik een vriend die ook een DS920+ gekocht heeft, maar bij hem geen zoekresultaten in Download Station.
DNS aanpassen was weer de oplossing. :geek:
-
Ik had opeens precies hetzelfde probleem. Maar hier ook de oplossing gevonden.
Top Forum!