Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Download Station => Topic gestart door: macxbo op 08 oktober 2021, 20:41:09

Titel: Status Fout sinds DSM 7
Bericht door: macxbo op 08 oktober 2021, 20:41:09
Mysterie waar ik geen antwoord op heb.
Mijn vriend Jo en ik hebben dezelfde DS920+ met DSM 7.0.1-42218 en downloaden bij mij in Download Station geeft geen probleem, bij hem wel. Zie twee schermafbeeldingen in bijlage.
Dezelfde bestanden in Synology's eigen zoekfunctie gebruikt op beide NAS'en en hij krijgt een status Fout. Ook dezelfde .torrent en .nzb ernaar toe slepen op beide NAS'en geeft hetzelfde resultaat.
Bij hem is het probleem begonnen sinds DSM 7.
Hoe dit op te lossen?
Titel: Re: Status Fout sinds DSM 7
Bericht door: JR Heuwing op 09 oktober 2021, 12:08:58
De eerste dingen waaraan ik zou denken zijn:

Controleer of de map waarin de downloads worden bewaard wel bestaat en dat de rechten om op te slaan voor die map wel goed staan.

Voor de nzb downloads zou het kunnen dat de newsgroup provider de bestanden niet kan vinden of de retentie is verlopen voor de betreffende newsgroup provider.

Voor de torrents kan de router nog roet in het eten gooien door de gebruikte poorten te blokkeren.
Titel: Re: Status Fout sinds DSM 7
Bericht door: macxbo op 09 oktober 2021, 13:31:34
@JR Heuwing: bedankt voor meedenken!
Dit was dan de oplossing door jou gegeven: "Controleer of de map waarin de downloads worden bewaard wel bestaat en dat de rechten om op te slaan voor die map wel goed staan."

In download station stond bij 'Automatisch uitpakken naar' stond: Downloads/Downloads.
Geen idee hoe dat verandert is sinds de upgrade naar DSM 7, voorheen stond er gewoon Downloads.
En terug daarop gezet en downloaden werk weer.
Zie schermafbeeldingen in bijlage.