Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: gaitje op 26 maart 2016, 21:40:45
-
Dag, sinds de update naar DSM 6 werkt de pop3 fetch niet meer in mailstation.
Ik trek dus via pop3 in mailstation zelf een pop3 box naar binnen.
Ik zie wel dat hij popt omdat aan de andere kant de mail als gelezen wordt gemarkeerd.
Echter ik zie geen mails in de inbox verschijnen van mailstation zelf.
Hebben meer mensen dit probleem en nog liever natuurlijk een oplossing?
Iets met rechten oid?
-
Is spamassassin ook aktief? Verdwijnt de mail misschien als spam in een andere mailbox?
-
Volgens mij loopt die fetch buiten mailserver om en ziet Spamassassin die mail nooit.
Toevallig heeft malstation bij mij op 24 maart een mail met Locky ransomeware via pop3 fetch binnengehaald. Ik wilde in het log kijken wat de virusscanner er over schreef. Die mail is niet in het log terug te vinden, dus kijkt Spamassassin niet naar de files die MailStation binnenhaalt. Roundcube is natuurlijk gewoon een mailclient.
Ik pop echter maar 1x per week op een heel oud mailaccount, dus ik kan nu niet zeggen hoe dat nĂ¡ de update gaat.
-
SpamAssassin staat niet aan, ik doe verder niets met de mailserver dan alleen IMAP(ssl) ervan gebruiken om mail box te benaderen.
Gekke is dat ik wel zie dat ie uit de pop3 box wordt gehaald (gemarkeerd als gelezen), maar hij plaatst het niet in de inbox van mailstation... ik kan ook nergens logs vinden. Beste wel irritant eigenlijk....
Het probleem heeft eerder in mailstation gezeten, is toen met een fix opgelost, zou het er nu weer in zitten?
-
Ik ervaar dezelfde problemen. Het gaat hier alleen fout bij nieuwe of aangepaste pop accounts.
Bij klanten heb ik als eerste de problemen ontdekt. Daarna op mijn eigen mail station een box aangemaakt en gekoppeld. Deze haalt de mails ook niet op. De bestaande boxen blijven wel werken.
Iemand anders ook deze problemen?
-
Helaas heb ik nog geen oplossing... erg irritant, ik denk dat Synology dit moet gaan oppakken voor mailstation... maar hoe bereik je dat :)
-
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
Verzoek:
https://www.synology.com/nl-nl/form/inquiry/feedback
-
Helaas heb ik nog geen oplossing... erg irritant, ik denk dat Synology dit moet gaan oppakken voor mailstation... maar hoe bereik je dat :)
Via de link die ik van Birdy kreeg heb ik zojuist een ticket neergelegd bij Synology.
Hopelijk wordt er snel iets mee gedaan. Ik heb er al heel wat uurtjes inzitten. :S
-
Probleem is bij mij opgelost door support. Ik heb ze gevraagd wat ze gedaan hebben. Het is een rechten probleem :
Deze oplossing werd gegeven :
The owner/group of "/var/packages/MailStation/target/mail/ext" was changed to http/http but it supposed to be MailStation/MailStation.
Please run chown and chgrp to change it back.
-
Ik had ook een reactie vanmorgen:
Check the owner by "ls -al" var/packages/MailStation/target/mail/ext
If the owner is http,please follow the tips as workaround :
chown MailStation:MailStation /var/packages/MailStation/target/mail/ext
chown -R MailStation:MailStation /var/packages/MailStation/target/mail/ext/.cert
-
Hm...een workaround dus, kennelijk nog een update hierop.... (?)
@gaitje alleen owner wijzigen ? Controleer dus ook de group (zie @marcvanb ) en wijzig die dan ook eventueel.
-
Nog even een opmerking (voor de mensen die weinig met SSH werken): Log in met je Admin account, en niet een account met admin rechten.
Hierna het chown commando op de ext folder (dus : sudo chown -R MailStation:MailStation ext) Dan wordt de aanpassing doorgevoerd.
-
Voor het eerst op dit forum dus het is nog even wennen voor mij.
Ik heb hetzelfde probleem als hier genoemd. Zou iemand in "jip en janneke taal" de complete workaround kunnen geven?
Mijn ervaring met Linux tot nu toe is weinig tot geen. Alvast bedankt.
-
Het commando is gegeven boven je eigen bericht en hier kan je lezen hoe je met SSH/PuTTY moet installeren en gebruiken. (http://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/)