Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: HenkGroen op 30 november 2016, 20:27:23
-
Normaal kreeg ik bij een beschadigd volume of een sync naar 2e nas etc. altijd een email.
Sinds enkele weken werkt dit niet meer. Ook niet na de laatste update 5 van DSM 6.0
Een testmail wordt overigens wel verstuurd vanuit DSM
En binnen meldingen staat alles aangevinkt.
(aangezien ook 1 HDD defect is van een mirror, krijg ik hiervan na een reboot ook geen email meer)
Iemand een idee waar ik dit moet zoeken, aangezien de testmail wel werkt.
-
heb er hier ook last van, op bepaalde modellen werkt het wel goed en sommige niet is mijn ervaring..
-
Gelukkig, ben niet de enige....
Hier op mijn DS1515+ werkt email notificatie óók niet meer sinds 16/10/2016, terwijl het op mijn DS1512+ gewoon werkt.
Instellingen zijn -volgens mij- exact hetzelfde.
Testmail werkt ook gewoon.
(Ik krijg nog wel CSM meldingen van die DS1515+)
-
Gelukkig ben ik niet de engie.
Ook krijg ik wel CMS meldingen, maar meldingen over de rsync die gelopen heeft, krijg ik niet meer.
Ook niet dat er 1 disk defect is, wordt niet meer weergegeven..
-
Zouden we een ticket naar Synology moeten insturen ?
@HenkGroen : op welk model en vanaf wanneer geen meldingen meer ?
@florisvn : welk model en vanaf wanneer géén meldingen meer?
-
Op mijn 212J en 415+ zijn op 1 dec de maandelijks schijfintegriteitsrapporten gewoon binnengekomen. Daar zit dus geen probleem.
Maar het kan ook komen door een bepaalde combinatie van pakketten.
Kan het niet komen doordat jullie beide CSM geïnstalleerd hebben i.p.v. CMS ? Ik gebruik in elk geval CMS.
Edit: Ik zie dat de maandelijkse rapporten en ook het klaar staan van updates niet in meldingen aan/uit te zetten is. Dus die mailtjes die ik zie staan waarschijnlijk los van de e-mail notificatie waar de bug over gaat. Edit2: de edit1 kruiste de post van Hutje hieronder. :P
-
Klopt, de maandelijkse schijfmeldingen komen hier ook gewoon binnen.
Het betreft echt alleen maar de event-meldingen die niet binnen komen.
-
Klopt, het gaat echt op de event meldingen.
Ik heb een DS412+ en sinds update 4 van DSM 6 lijkt het weg te zijn..
Heb je zo voldoende info ?
-
@Hutje : Was jij nog verder gekomen met het Ticket ?
-
Nog geen tijd voor gemaakt/gevonden helaas.
Denk wel dat het per apparaat/gebruiker moet worden ingedient.
Denk eigenlijk niet dat ze iets (meer) gaan doen met een melding van een andere NAS.
Tenzij je meerdere apparaten hebt die dit gedrag vertonen.
Dat is het rare eigenlijk, mijn DS1515+ heeft er last van maar mijn DS1512+ die eigenlijk dezelfde config heeft en op zelfde level zit, heeft het niet.....
-
Ik heb al een ticket ingeschoten bij Synology.
De reactie was om je Gateway, DNS, etc. te controleren.
Allemaal geen effect. Nu even wachten op DSM 6.0 Update 6 die ik vandaag op 1 van de nassen ontvangen hebt.
Eens kijken als deze de komende dagen op de DS412+ komt, of dan hopelijk mijn event email problemen opgelost zijn.....
-
Hmm...update 6 nog niet gezien voor mijn DS1515+, echter ben nu óók een ticket aan het maken en wat zie ik daar staan ???
[attachimg=1]
-
Laten we hopen dat update 6 iets wijzigt, waardoor het opeens allemaal weer werkt.
We houden elkaar op de hoogte.
-
ps.
Jou screenshot voor support ziet er anders uit dan de versie die ik heb (NL-Talig)
Bij mij wordt geen DSM versie etc. gevraagd.
Doe jij het support call ook via je DSM menu ?, of pak je iets vanaf de website ?
-
Je kunt dit op 3 manieren doen:
1 - Synology Support site:
https://account.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
2 - Of als je je DS hebt geregistreerd, dan op je eigen Account:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
3 - Of Binnen DSM Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Als ik een Ticket maak, gebruik ik altijd optie 2, dan zijn de meeste gegevens al voor je ingevuld:
[attach=1]
-
Oke,
Thanks Birdy
:thumbup:
-
NP, overigens: [attachimg=1]
-
Op welke DS is dat dan ?
Mijn DS1515+ geeft aan :
[attachimg=1]
en de 1512+
[attachimg=2]
-
DS716+II
[attachimg=1]
Zie hier om de update te downloaden (http://www.synology-forum.nl/dsm-6-0/update-6/msg208099/#msg208099), als je niet kunt wachten ;)
-
Raar, ik had eerder die download link geopend en zag onderaan alleen de update 5 staan.
Denk dat mijn cache van de browser nog in de weg zat.....
Nee, ik kan wel wachten hoor....
Ik vind dat ze tegenwoordig sneller updates doen bij Synology dan dat ze vroeger bij Windows deden.
Maar goed, het zijn dan vaak wel te 'verkopen' updates waar veiligheids zaken worden gedicht.
-
@Hutje
Mijn 'e-mail' probleem is opgelost. Alleen niet door de update 6 ;D
Ik heb nog eens door mijn DS412+ gelopen, en ik zag in het onderdeel CMS 1 vinkje staan.
Deze uitgezet, en toen kwamen de 'event' emails weer binnen.
Zie bijlage.
Wellicht is dit ook de oplossing voor jou ?
Op 1 of andere manier stuurt mij mails naar zichzelf, en dat gaat niet (denk ik)
-
Op 1 of andere manier stuurt mij mails naar zichzelf, en dat gaat niet (denk ik)
Een mail naar zich zelf sturen kan wel. Met DSM 5.2 5592 Update 4 was er een bug geïntroduceerd dat hij zelfs mais naar zichzelf stuurde als je de mail notificatie voor CMS uit zette. Ik had daar toen een bugmelding over gedaan, die al een tijd opgelost is.
Maar het kan inderdaad een nieuwe bug zijn in combinatie met CMS.
NB Bij mij stond die checkbox al een tijdje uit.
-
Ik had dat vinkje inderdaad destijds aangezet, maar ook weer uit.
Ik zal zaterdag (overdag) er nog eens mee spelen, wie weet zit het daar ergens in.
Misschien dat CMS er maar eens afgooien.
Krijg niet de indruk dat het mij voordelen bied.
Tevens kijken of update 6 bij mij aankomt....
-
Bij 4 nassen lijkt CMS toch wel zinvol. Dan kun je toch vanaf de hoofdnas direct alle volumes en HDD's in de gaten houden. Ook updaten gaat vanuit 1 lokatie. Bij slechts 2 nassen van mij vind ik het al wat hebben. ;)
-
Klopt, daar had ik CMS ook voor ingezet, zelfs voor meer dan 4.
Soms werkte dit wel, maar vaak ook niet.
Omdat ik toch regelmatig in betreffende NASsen inlog, deed ik ook meteen de dan aanwezige update.