Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: MBsyn op 15 oktober 2016, 08:57:41
-
Hallo,
Een vraag over het installeren en bijwerken van de packages, want dat lukt me op de één of andere manier niet meer. Ik weet niet of het aan de laatste update ligt, of dat er een instelling op de NAS gewijzigd is? Weet iemand waar dit aan kan liggen? Kan het wat met het IP-adres te maken hebben?
Alvast bedankt!
-
Wat zijn dan de symptomen ?
-
Ik krijg een melding dat het pakket niet ge-installeerd kan worden of niet bijgewerkt kan worden.
-
Ok....check ook eens Configuratiescherm > Bijwerken en Herstellen > DSM bijwerken
Wat zie je daar bij Status ?
-
Daar staat dat DSM up to date is.
-
Dat betekent in elk geval dat de dns en gateway goed staan, omdat hij de Synology server kan raadplegen.
-
Ik kan wel op de NAS komen, maar geen één pakket meer installeren. Zou het helpen als ik het systeem herstart? Of kan het daar niet aan liggen? Of terug naar fabrieksinstellingen?
-
Kijk eens bij opslagbeheer, zit je harde schijf/volume niet vol?
-
Nee, daar staat bijna niks op. Maar 9% gebruikt.
-
Ik heb nu videostation verwijderd en geprobeerd opnieuw te installeren. Dat ging helaas niet, dus die ben ik nu ook kwijt. Ook maar weer een mailtje gestuurd naar Synology, met wat te doen. Zou het aan het certificaat kunnen liggen? Er staat wel een certificaat in, maar misschien is dat oud?? Ik kan dat certificaat ook niet vinden op de Synology website, terwijl er wel een verwijzing naar staat.
-
maar misschien is dat oud?? Ik kan dat certificaat ook niet vinden op de Synology website, terwijl er wel een verwijzing naar staat.
Heb geen idee of je dit probleem hebt omdat het certificaat te oud is maar, het certificaat kun je downloaden in Download Center en dan importeren.
[attachimg=1]
-
Dat kan ik in ieder geval nog proberen. Bedankt!
-
Overigens, heb net even Video Station geinstalleerd (niet de Bèta) maar bij mij installeert deze gewoon.
[attachimg=1]
Certificaat in Package Center:
[attachimg=2]
-
Ik weet echt niet waar het aan kan liggen. Als ik op installeren druk, gaat het downloaden heel snel, 2 seconden ofzo en dan krijg ik 'bezig met installeren' te zien en daarna dus de melding, dat het pakket niet geïnstalleerd kan worden. Het lijkt er op dat het bestand niet gedownload wordt.
-
Ik heb Synology Trust Level ook even gedownload maar, de Sleutelvingerafdruk is nog hetzelfde met wat er geïnstalleerd is op m'n NAS:
D8E1DBB874034BC2B659D74138E86A2B309E88B0:1406713022:0:0:1:2048:Synology Inc.::Timestamp
497A674B4668B2213108D467E92D287366A13D20:1406713043:0:3:1:2048:Synology Inc.::Official
-
Laat eens een volledige printscreen zien met het moment (de melding) dat er niet geinstalleerd kan worden.
-
Het lijkt er op dat het bestand niet gedownload wordt
En als je Video Station zelf download en dan handmatig installeert ?
-
Ik zal morgen of overmorgen even een printscreen maken. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dat handmatig kan downloaden. Op de Synology website kan ik het niet vinden namelijk.
-
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dat handmatig kan downloaden. Op de Synology website kan ik het niet vinden namelijk.
Ik weet niet hoe je zoekt maar het blijkt dat je dat toch niet goed doet ::)
Ook gewoon in Download Center n.l.:
[attachimg=1]
-
Dit is de melding die ik krijg.
[attachimg=1]
-
En ik heb inderdaad niet goed gekeken 8) bij Download Center, want nu zie ik de pakketten pas staan!
-
Ook dan lukt het installeren niet, dan krijg ik dit scherm...
[attachimg=1]
-
[attachimg=1]
-
Die staat inderdaad aan.
-
Dan is er misschien iet mis met de postgres database of deze service draait niet.
Kijk eens in Broncontrole > Proces of postgres (service) draait.
[attachimg=1]
-
Die staat in slaapmodus.
[attachimg=1]
-
Ik heb geen opties meer dus, maar wachten op Synology......
-
Dan ga ik dat doen. In ieder geval erg bedankt voor de hulp en tips. Misschien is alles terug zetten naar fabrieksinstellingen het beste. Ik zag ook een "reset-optie" met het huidige admin-wachtwoord behouden. Gaat dan alles verloren en blijft alleen admin en wachtwoord bewaard ofzo? Of is dit wat anders?
-
Ben je wel als administrator (in ieder geval de rechten van een admin) ingelogd?
-
Ja, heb ik inderdaad ook al geprobeerd als admin.
-
Misschien is alles terug zetten naar fabrieksinstellingen het beste.
Dat is deze optie (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/AdminCenter/system_restoredefaults) echter, als je dat doet, dan moet je dus geheel opnieuw beginnen, alles wordt gewist dus, ook je gebruikers data op volume1.
Ik zag ook een "reset-optie" met het huidige admin-wachtwoord behouden.
Dat is dus "2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2)"
Dan heb je ook nog "3. Opnieuw instellen om het besturingssysteem opnieuw te installeren (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t3)"
-
Heeft iemand enig idee, hoelang het duurt voor Synology een reactie geeft op een vraag? Tot op heden heb ik nog geen reactie op mijn vraag over dit onderwerp. Is het ook mogelijk om met Synology te bellen?
-
Ja hoor, volg deze link (https://www.synology.com/nl-nl/company/office_location) en zou UK kiezen, die hebben een Tech Support lijn.
-
Het probleem is opgelost door het supportcenter van Synology. De pgsql database was gecrashed?? Volgens Synology kan dit komen door een improper shutdown.
Ik ben in ieder geval blij dat ik nu weer elk pakket kan installeren en bijwerken!