Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: michelb80 op 26 maart 2016, 22:21:24

Titel: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: michelb80 op 26 maart 2016, 22:21:24
Na het updaten van DSM 6 werkt het synchroniseren met kalender niet meer. Voor de update van DSM 6 werkte alles nog naar behoren. Na de update van DSM 6 vraagt kalender bij connectie naar wachtwoord. Kalender zegt dat wachtwoord onjuist is. Ieder gebruiker heeft een eigen kalender en om in te kunnen loggen gebruik je de gebruiksnaam + wachtwoord van DSM gebruiker.
Na DSM 6 update werkt dit niet meer en zegt continu dat het wachtwoord onjuist is.

Heeft iemand hier al een probleem mee gehad?

Groeten Michel
Titel: Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: michelb80 op 27 maart 2016, 23:31:05
Ik denk zal even een test account aanmaken en een kalender. Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien. Maar ook deze test opstelling wil maar niet lukken. Caldav blijft zeuren dat wachtwoord niet goed is.
Zijn hier meer mensen die problemen hebben met Caldav account?

Grtn Michel
Titel: Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: Briolet op 28 maart 2016, 00:12:14
Misschien dat er poorten dichtgegooid zijn door de update. Check nog eens of poort 5005/5006 open staat.  Bij mij loopt alles goed, maar ik geef het IP van mijn werk-pc volledige toegang in de firewall.

Ik heb even gekeken bij mij. De CardDav en WebDav  poorten zitten bij mij weer dicht. Voor CardDav was dat inmiddels al een ritueel om dat na elke update te checken.
Titel: Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: michelb80 op 28 maart 2016, 12:01:55
Ik heb nog eens gekeken naar CalDav en CardDav. Poorten van CardDav staan open 8008, 8443. Overigens werkt het synchroniseren met contacten wel goed.
CalDav staan de poorten ook open. Dit loopt via de WebDav Server. Poort 5005 en 5006.

Wat heb ik gedaan vanaf begin af:
Stap 1 In het hoofdmenu naar Webdav Server.
Stap 2 Bij instelling het volgende aangevinkt: Http en Https poort inschakelen (5005 en 5006), Anonymous WebDav inschakelen, DavDepthInfinity inschakelen (geen idee wat dit is?)
WebDav logboek inschakelen
Geen snelheidslimiet
Stap 3 Bij Agenda: CalDav inschakelen
Stap 4 menu Kalenderlijst weergeven (Ik heb even een "Test" account aangemaakt. Toevoegen > Kalendernaam "Test" Doel homes/Test/Kalender
Stap 5 poorten opengezet van WebDav 5005 en 5006. Overigens heb ik ook geprobeerd om alles open te zetten.

Dan op de Ipad een nieuwe CalDav-account toevoegen:
Server > ip van de server of domein naam
Gebruikersnaam > in dit geval Test
WW > ***
Bij geavanceerd > SSL aan > Poort 5006 > Account-Url . https://<ip server>:5006/homes/Test/Kalender/Test/

Bij opslaan staat dan Agenda controle CalDav-account mislukt

Of ik krijg bij mijn bestaande agenda account > Wachtwoord onjuist Voer het wachtwoord in voor de CalDav-account 'Agenda'


Titel: Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: hvanbenthem op 28 maart 2016, 14:43:45
Ik heb exact hetzelfde. De Kalender werkt op alle clients niet meer Macbook, iPad en iPhone.
Heb ook gekeken naar de firewallinstellingen op de NAS. Ziet er goed uit. Carddav werkt wel oke.

Hopelijk vind iemand een oplossing

Groet
Henk
Titel: Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: michelb80 op 28 maart 2016, 22:09:40
Ben blij dat er nog 1 is waarvan het niet werkt. Ben er trouwens wel achter gekomen dat er nieuwe machtigingen zijn bij gekomen voor gebruikers. Als je een mapje wil machtigen aan personen kan je nu ook kiezen tussen Carddav, Photostation, Cloudstation, Cloudstation Client, enz.
Het rare hiervan is Carddav heb ik niet geselecteerd terwijl Carddav wel werkt. Photostation moest volledig toegang geven tot de homes map anders konden gebruikers van photostation er niet in komen. Alleen zie geen CalDav?

Vraagje aan Henk, krijg jij ook op je ipad bericht dat het wachtwoord niet goed is? Terwijl je wel het goede wachtwoord intypt?
Titel: Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: hvanbenthem op 29 maart 2016, 11:06:03
100% zeker dat ik het juiste wachtwoord invoer en toch wordt het wachtwoord afgekeurd. Dit zowel op iPAD, IPhone en Macbook.
Erg vervelend. Hoop dat iemand met een oplossing komt
Titel: Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: hvanbenthem op 29 maart 2016, 15:08:02
Ik heb de agendas weer aan de pruttel. In het Configuratiescherm/Toepassingen/Rechten waren mijn rechten voor de WebDAV-server uitgevinkt. Heb ze aangevinkt en de agendas "lopen"  weer
Wellicht is dit bij jou ook het geval.

Succes ermee
Groet
Henk
Titel: Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: michelb80 op 29 maart 2016, 20:28:08
Ja, dat is het goede antwoord. Alleen zit wel te denken dat, de gebruikers die je hebt geselecteerd, allemaal in het hoofd menu de webdav server zien. Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling, toch? Al kunnen ze niet veel want na het starten krijgen ze de melding dat ze niet bevoegd zijn.
Maar ik ben blij dat het weer werkt.

Groeten Michel
Titel: Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: erbij op 04 april 2016, 07:55:39
Ik ben blij dat ik dit artikel gelezen heb.
Bij mij werkte de agenda ook niet meer omdat hij begon te klagen over fout wachtwoord.
Na het aanpassen vd rechten werkt alles weer.
Titel: Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: Briolet op 04 april 2016, 08:56:21
…de gebruikers die je hebt geselecteerd, allemaal in het hoofd menu de webdav server zien…

Hoe moeten de gebruikers een eigen kalender aanmaken als de webdav server niet te zien is? Natuurlijk is die dus nodig.
Titel: Re: Kalender werkt niet na update DSM 6
Bericht door: michelb80 op 04 april 2016, 21:04:25
Gebruikers mogen niet zomaar een kalender aanmaken. Alleen de systeembeheerder mag een kalender toewijzen/aanmaken. Maar dat was in DSM 5 ook al het geval.