Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: rayadam op 31 maart 2016, 21:16:57

Titel: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: rayadam op 31 maart 2016, 21:16:57
Goedenavond,

Ik sta voor een vreemd raadsel. Na de update van DSM 6.0 krijg ik vanaf mijn pop3 account planet.nl geen email meer binnen in roundcube, dus dan ook niet in outlook en op de iphone.

Mijn berichten blijven netjes in het planet.nl account hangen.

Ik gebruik de mailserver en mailstation functies van Synology, hier kan ik ook niets raars vinden. Na de update van 6.0 heb ik ook de nas opnieuw opgestart, maar geen baat.

We hebben vele mogelijkheden uitgeprobeerd, waaronder de poorten opnieuw openzetten in de router, account verwijderen en opnieuw instellen, maar geen van alle oplossingen helpen. Zelfs de router even op DMZ gezet om alles open te zetten, maar geen baat

Zijn er meer mensen met deze problemen
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: Stef012 op 31 maart 2016, 22:07:19
Van de week dezelfde problemen bij mijn pa gehad. De packages moesten nog updaten via de DSM. Dit moest handmatig gestart worden. Had je dat al gedaan?
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: rayadam op 31 maart 2016, 22:14:54
Dank voor je antwoord. ik krijg automatisch een melding als er weer nieuwe updates klaar staan, dus volgens mij heb ik de nieuwste variant

20160217-0271

Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: Stef012 op 31 maart 2016, 22:20:53
Same here met de mailstation, en je mailserver versie?
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: rayadam op 31 maart 2016, 22:25:05
Versienummer is 1.5-0480
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: Patrick S op 31 maart 2016, 22:32:30
Ook ik heb problemen. De mailserver stuurt de mail niet door. Onder controleren zie ik wel dat de mailtjes worden ontvangen, maar de mailserver stuurt hem niet door. Gebruik mailplus server beta. Iemand een idee hoe ik de mailtjes doorgestuurd kunnen worden of zijn de mailtjes verloren gegaan?
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: Stef012 op 31 maart 2016, 22:34:07
Zelfde hier... Meer kan ik niet voor je doen.  :oops:

Misschien zijn het toch de serverinstellingen in Roudcube naar je Planet account. Heb je al eens een ander mailaccount geprobeerd?
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: rayadam op 31 maart 2016, 22:48:05
De volgende instellingen staan er in roundcube

email is ..... @planet.nl
Serviceprovider is: aangepaste pop-3 server
Pop Server is pop.kpnmail.nl
Poort: 110
Gebruikersnaam is bekend
Wachtwoord is ook bekend
Pop 3 SSL staat uit
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: mdnooyer op 01 april 2016, 09:46:17
zelfde probleem hier. heb maar een nieuwe besteld zodat ik mailplus kan gebruiken.
Wij gebruiken hem voor de rijschool zodat alle instructeurs de mail kunnen lezen, en kunnen beantwoorden.
Zodat ook iedereen kan zien of er geantwoord is en wat.
Wij kunnen niet te lang zonder, en het was al een oudje.
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: rayadam op 01 april 2016, 09:53:49
Ik hoop dat mijn ticket die ik heb uitgezet bij Synology een oplossing gaat bieden. zou toch belachelijk zijn dat je een nieuwe NAS moet kopen omdat roundcube niet meer te gebruiken is in een nieuwe DSM omgeving.

Zodra ik een antwoord hebt laat ik het uiteraard weten.
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: Stephan296 op 01 april 2016, 10:27:26
zelfde probleem hier. heb maar een nieuwe besteld zodat ik mailplus kan gebruiken.
Wij gebruiken hem voor de rijschool zodat alle instructeurs de mail kunnen lezen, en kunnen beantwoorden.
Zodat ook iedereen kan zien of er geantwoord is en wat.
Wij kunnen niet te lang zonder, en het was al een oudje.
Dat is wel heel kort door de bocht.
Om een nieuwe nas te kopen wanneer een package even niet werkt......
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: mdnooyer op 01 april 2016, 11:47:57
Weet dat het kort door de bocht is.
Maar we hebben nu nog een 212J die bijna altijd op 90% geheugen staat en 80% processor vermogen.
Als je wat wil doen of roundcube opent staat hij op 100% vermogen en duurt het even voor hij reageerd.
Zet meestal overdag het camera pakket uit, omdat hij anders heel traag is.
Kortom we zaten er al een tijdje tegenaan te hikken en dit was de druppel.
Als rijschool kunnen we niet te lang zonder mail, en als ik er veel uren in moet steken is het goedkopen om een nieuwe te kopen.
Verder hebben we de nieuwe gekocht zodat we mailplus kunnen gaan gebruiken.
Dan kunnen alle instructeurs de mailplus op hun iPad en smartphone zetten.

Als ik hem prive gebruikte zou ik inderdaad wachten.

mvgr, Mark
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: Erwin1 op 01 april 2016, 11:49:21
Misschien goed om de firewall even te checken, na een update kan deze gereset worden!
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: Stephan296 op 01 april 2016, 17:51:35
Zelfs met de firewall uit maakte het geen verschil ;-)
Titel: Re: MAILSERVER PROBLEMS
Bericht door: mdnooyer op 01 april 2016, 17:53:52
Heb onze nieuwe nas binnen en geinstaleerd.
Mailplus draait super en is even wat anders dan roundcube.
Maar roundcube krijg ik niet werkend meer ook niet op de nieuwe nas.