Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: Matr1x op 16 mei 2016, 10:47:19
-
Ik speel al heel lang media gewoon af via File Station. Zowel op laptop als op tablet of smart phone. Streaming van video gaf nooit problemen. Prima beeld en geen haperingen. Maar helaas gaat het sinds de laatste update mis. Video valt gewoon niet meer te kijken zonder haperingen en beeld dat blijf hangen.
Er is overigens niks veranderd aan mijn hardware of software. Dus oorzaak moet echt aan de laatste update liggen. Ik denk dat er een instelling is aangepast of misschien is DSM wel te zwaar geworden en trekt mijn DS214Play het niet meer.
Er is ook niks veranderd aan de bestanden die ik afspeel. Ook video bestanden die ik voorheen probleemloos kon kijken, haperen nu.
Gelukkig geeft mijn mediaspeler (nog) geen problemen en kan ik video wel gewoon zonder problemen met Windows mediaspeler (of andere software) afspelen. Het is alleen erg jammer dat het niet meer goed werkt met File Station.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
-
DSM versie ?
Je speelt je media bestanden af met File Station ?
Waarom niet met DS Video ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
File Station heeft gewoon een optie voor het afspelen:
[attachimg=1]
Maar in de laatste update is zo weinig veranderd (Alleen voor mail en docker) dat ik niet denk dat dat de oorzaak is.
-
Work around is de kwaliteit op gemiddeld zetten, maar dat moet je dan iedere keer aanpassen. Op één of andere manier zet File Station deze optie weer iedere keer terug.
Opmerking(en) hierboven over Video Station kloppen inderdaad. Die gebruikt DLNA, wat prima werkt op de meeste mobile devices maar niet optimaal is. Voor mij is samba de snelste manier van streamen.
Ook gebruik ik DS File maar af en toe. Op de laptop gebruik ik gewoon File Manager via http://<IP>:5000/file. Voor mij de snelste manier om een aflevering te vinden die ik onder het sporten wil kijken (crosstrainer + laptop).
-
Ik heb net even getest op m'n W7-PC, afspelen vanaf m'n TEST DS111 DSM 6.0-7321 Update 6.
Via Explorer een mkv (1080p.bluray.x264.AC3.DTS) gekozen om af te spelen, bij mij wordt dan VLC gestart, film speelt probleemloos af.
Ook via File Station dus, starten vanaf de DS111, geen problemen.
Overigens, dan wordt een Synology Player gestart in een nieuwe browser:
http://ds111:5000/index.cgi?launchApp=SYNO.SDS.VideoPlayer2.Application&SynoToken=kjfcChq8lUIyU&launchParam=ieMode%3D9%26path%3D%252F1%252F13.2010.1080p.bluray.x264.AC3.DTS.NLSubs-DMT.mkv%26file_id%3D%252F1%252F13.2010.1080p.bluray.x264.AC3.DTS.NLSubs-DMT.mkv&ieMode=9
-
Overigens, dan wordt een Synology Player gestart in een nieuwe browser:
http://ds111:5000/index.cgi?launchApp=SYNO.SDS.VideoPlayer2.Application
Ja dit is juist wat bij mij ineens niet meer lekker loopt op standaard kwaliteit. Op gemiddeld gaat het prima. Maar gebruik je wel draadloos?
Omdat er VideoPlayer2.Application staat, dacht ik dat er misschien inmiddels een nieuwe versie was die bij mij voor problemen zorgt.
Het verbaast mij overigens dat je die film op een DS111 kunt afspelen, want die kent geen transcoding zoals de Play.
-
Maar gebruik je wel draadloos?
Nee, was niet draadloos.
Het verbaast mij overigens dat je die film op een DS111 kunt afspelen, want die kent geen transcoding zoals de Play.
VLC: Transcoding in VLC copies the movie to a new file in a different format, so you end up with both the original and new files.
Synology Player: SYNO.SDS.VideoPlayer2.Application is een plugin voor VLC heb ik ontdekt. ;)
-
Vanmorgen (bij het sporten) weer problemen, zelfs met medium kwaliteit. Maar ik ben weer wat wijzer geworden. Probleem lijkt alleen in Chrome voor te komen, want in Firefox heb ik (nog) geen problemen. Browser is volgens mij niet bijgewerkt, maar misschien is het een cache of ander probleem waardoor afspelen van video met File Station hapert.
-
Hier hetzelfde probleem. Na de update naar DSM 6.0 zit ik nu met een waardeloze "doos" van ruim € 700,00
Er staan een paar processen (synoscgi_SYNO.Core.System.Utilization_1_get etc) mijn CPU dicht te trekken (60-80%). Maar dit gebeurt met intervallen van een paar seconden, waardoor ik niet fatsoenlijk een film kan kijken of kan kopiëren.
-
Ik draai wel DSM6 op een DS111 maar, als test.
Misschien daarom, zie ik die problemen niet dus, toch maar eens op zoek gegaan en schrok toch wel een beetje van deze Topic (https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=116273), de performance problemen (zo noem ik het maar), zijn zeer variant, DS groot of klein en hebben betrekking op met wat men draait, is dus geen touw aan vast te knopen.
Zie ook processen voorbij komen die voor hoge CPU load zorgen, zoals:
Synosgci_SYNO.Core.System.Utilization_1_get
Synosgci_SYNO.Core.Polling.Data_1_get
Synosgci_SYNO.Core.Entry.request_1_request
Synosgci_SYNO.Core.System _1_info
Voor iedereen die hetzelfde ervaren zou ik adviseren om een Ticket in te leggen want, ik zie dit niet als een oplosbaar probleem door het Forum tenzij, 3e Partij Packages hier een oorzaak van kunnen zijn maar, daar kan ik niet over oordelen.
Dat wil ook zeggen dat, Synology geen rekening houdt met 3e Partij maar, dat is altijd al zo geweest. ;)
Dus, voordat er een Ticket ingelegd wordt, zorg er eerst voor dat je alle 3e Partij Packages uitzet in Package Center, NAS restart en dan nog eens kijken naar CPU load / performance enz........
Ticket:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Ik heb geen packages draaien.
Herinstallatie van DSM heeft ook geen zin gehad en ik zit er zelfs aan te denken om terug te gaan naar DSM 5.
-
Ik kreeg het volgende antwoord van Synology;
Thank you for contacting Synology support.
Seems the indexing service is running after you install DSM 6.0 version, and you may wait for few days until it finish. Please understand that even your DS413j has only 512MB of RAM according to the data sheet:
https://global.download.synology.com/download/Document/DataSheet/DiskStation/13-year/DS413j/Synology_DS413j_Data_Sheet_enu.pdf
Please feel free to contact us again if you have further questions or suggestions.
--
Deze indexing service draait nog steeds en ik heb zo'n vermoeden dat het nog een hele tijd gaat duren. Dus ik moet downgraden naar DSM 5 of ik zal een zwaardere NAS aan moeten schaffen.