Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: Martin M. op 29 maart 2016, 12:43:40
-
Sinds vanmorgen krijg ik na het opstarten van mijn DS115 de volgende boodschap:
Service [synolog] kon niet starten. Neem contact op met Synology-ondersteuning.
Iemand een idee wat er mis kan zijn en hoe ernstig dit is?
-
Hier wilde ik net een topic over starten.
Dit krijg ik ook te zien op mijn D216play.
Ik dacht dat het aan het pakket logcenter zou liggen, maar verwijderd, en nog steeds zelfde melding als de NAS opnieuw wordt opgestart.
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FgR8r3I7.png&hash=753d1af1c275acb2010f20659871ad97f39d1e70)
-
Omdat er kennelijk niemand op het forum iets wist over dit probleem, heb ik maar een ticket ingeschoten bij Synology Support. Zij hebben inmiddels gereageerd en mij gevraagd om mijn DS115 op internet open te zetten voor hen zodat zij de zaak nader kunnen bekijken. Ik heb de nodige instellingen op zowel mijn DS115 als in mijn router uitgevoerd. Zij (Synology Support) kunnen dus hun gang gaan.
Ik hoop binnenkort dus meer informatie van Synology over dit probleem te krijgen.
-
Er is wel een topic hierover.
Heb je wel de zoekfunctie gebruikt?
-
@Stephan296, ik heb helemaal niks kunnen vinden. Kun je een linkje in dit topic stoppen naar die andere?
-
Ik heb vanmiddag een reactie gehad van Synology (op zaterdagmiddag!!). Het probleem zou opgelost moeten zijn. Echter, bij de eerste stop en nieuwe start van de DS115 kwam de bekende boodschap weer. Ik heb meteen gereageerd met de mededeling dat het probleem nog steeds aanwezig was...
@HooijmansNL: Het lijkt mij niet onverstandig om ook een ticket in te schieten bij Synology Support. Op die manier komt er misschien iets sneller "garen op de klos". Anders denken ze dat ik de enige ben met dit probleem.
-
@Martin M.
Ik heb ook een ticket aangemaakt voor Synology.
Het zelfde verhaal, moet m'n NAS open zetten voor ze.
Ik zal eens kijken of dat het opgelost is over een aantal dagen.
-
Vanmorgen kreeg ik een mailtje van Synology Support dat het probleem opgelost was. Ik heb vervolgens mijn DS115 opnieuw gestart en de "SYNOLOG start failed"-boodschap bleef weg. Opgelost dus, althans bij mij. Ik weet niet hoe het bij Maurice (HooijmansNL) is.
-
Ik heb ook een mailtje van Synology gehad, en die vertelde mij dat het bekend is bij de ontwikkelaars en dat het dus ook een bekend probleem is.
Mij werd geadviseerd om dit te doen:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FINgE5CK.png&hash=24a6191ef3962a53ff5ecb7c9f9909b4bab92c25)
Ik heb in de tussentijd wel DSM 6.0 een clean-install gegeven. En toen was het probleem weg.
-
In mijn geval hebben ze het op afstand gerepareerd.
Toch vreemd dat er twee verschillende oplossingen zijn voor hetzelfde probleem?!
-
Het verschil heeft wel een logica. Om het probleem te verhelpen, heb je echt toegang nodig. Het advies om het log aan te zetten is alleen een truck om geen last van de bug te hebben. Dat gaat ook zonder remote access en is de methode die je adviseert als je, als Synology, genoeg kennis van de bug hebt opgedaan.
-
Okay.
-
Bij mijn DS112J is het probleem opgelost na installatie van DSM 6.0 update 1.