Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => Externe harddisks en Printers => Topic gestart door: tamme_tekkel op 04 maart 2021, 20:36:25

Titel: externe HD
Bericht door: tamme_tekkel op 04 maart 2021, 20:36:25
hallo,

ik heb een vraag over mijn synology en een externe hd via usb.
ik heb een synology 216play en een seagate G3 station.
in de nacht gaat de synology een backup maken/
dit gaat goed. alleen om het uur krijg  ik in het logboek
de melding niet goed verwijderen van de externe hd.
in de zelfde seconden wordt de hd ook weer herkend en gemount.
ik snap hier niets van. kan het zijn dat de hd steeds in slaap valt?
hoe kan ik dit oplossen ?
bij meer als 10 fouten heb krijg ik een mailtje. nu krijg ik regelmatig
mails met de melding usb critical error.

wat kan ik hier aan doen?


Titel: Re: externe HD
Bericht door: Birdy op 04 maart 2021, 20:57:57
Verbindings probleem?
Vervang de USB kabel eens.
Gebruik eens een andere USB poort.

Niet compatibel (https://www.synology.com/nl-nl/compatibility?search_by=products&model=DS216play&category=usb_3_0_storage_devices&filter_brand=Seagate&p=1) met je NAS?
Titel: Re: externe HD
Bericht door: tamme_tekkel op 16 maart 2021, 15:17:36
hallo,

ik heb de USB kabel vervangen. Het gebeurt nog steeds.
andere USB poort geprobeerd, doet hetzelfde
Ik heb gekeken of toevallig de optie na back-up uitwerpen. deze staat uit
wat kan het nog meer zijn ?
Titel: Re: externe HD
Bericht door: Birdy op 16 maart 2021, 15:22:14
Niet compatibel (https://www.synology.com/nl-nl/compatibility?search_by=products&model=DS216play&category=usb_3_0_storage_devices&filter_brand=Seagate&p=1) met je NAS?
Titel: Re: externe HD
Bericht door: tamme_tekkel op 16 maart 2021, 15:25:34
oke dan heb ik geen andere optie dan accepteren.

bedankt voor je reactie