Synology-Forum.nl
Overige software => FTP, NFS and Samba Server => Topic gestart door: Gravh00 op 01 april 2012, 21:27:07
-
NAS server (DS212J) en Desktop (Wdws XP), Laptop (Wdws 7) zijn via KPN Experiabox (glasvezel) verbonden. Er treden verbindingsproblemen (geen toegang, niet via snelkoppeling, niet via verkenner) op als de Smart TV (Samsung) die ook aan de Experiabox gekoppeld is, aan staat. TV uit, alles werkt fluitend. IP-conflict neem ik aan, maar hoe los ik dat op ?
-
NAS server (DS212J) en Desktop (Wdws XP), Laptop (Wdws 7) zijn via KPN Experiabox (glasvezel) verbonden. Er treden verbindingsproblemen (geen toegang, niet via snelkoppeling, niet via verkenner) op als de Smart TV (Samsung) die ook aan de Experiabox gekoppeld is, aan staat. TV uit, alles werkt fluitend. IP-conflict neem ik aan, maar hoe los ik dat op ?
De nas een vast ip adres gegeven;) Dus als je ip is 192.168.1.3 ofzo maak er dan van 192.168.1.250 of iets dergelijks. Het liefst buiten de ip range. Dus als je ip uitgifte gaat tot en met 192.168.1.249 maak er dan 192.168.2.250 van. Dan weet je zeker dat je geen ip conflict krijgt omdat de router dit ip sowieso niet uitgeeft!