Synology-Forum.nl
Overige software => File Station => Topic gestart door: Zunflappie op 12 oktober 2012, 11:23:14
-
Ik heb mijn router/modem ingesteld dat poort 80 en 5000 moeten worden doorgestuurd naar de nas: 192.168.2.7
Via http://www.canyouseeme.org/ (http://www.canyouseeme.org/) en mijn IP (77.169.189.97) met poort 5000 krijg ik Success: I can see your service on 77.169.189.97 on port (5000)
Your ISP is not blocking port 5000
Nou, das mooi.
Als ik echter via de browser http://77.169.189.97:5000 (http://77.169.189.97:5000) opent krijg ik na 30 seconden een time out.
Ik kan echter niet 'volgen' waar het zit: in de Aracadyan (KPN Experia-box)-modem of in de Synology DS112j zelf.
Ik verwacht dat laatste. Uiteraard staat daar poort 5000 ook open voor File Station (dat is (voorlopig) alles wat ik wil).
Iemand nog tips?
Apparaat heb ik nu een week en daarvan 1 dag in gebruik. Ik draai DSM 4.1 (meest recente momenteel)
-
Op het gegeven IP adres krijg ik gewoon jouw DSM inlog te zien :mrgreen:
Wizjos
-
Ja ik ook... :mrgreen: :mrgreen:
-
Mooi is dat.
Ik niet....
Momenteel ook nog? Aangezien ik moest resetten omdat het lokaal niet meer werkte?
-
ja nu ook nog, probeer is via je interne ip adres naar je nas te gaan.
-
@zunflappie: Je hebt PM: Lezen, en actie ondernemen, asap!
-
Ja, mijn excuses. Na de herstart bleek dat zo te zijn. Nu niet meer. Hartelijk dank voor het melden.
Via het interne IP (192.168.2.7) kom ik gewoon op de UI.
Via het externe IP (http://77.169.189.97:5000/ (http://77.169.189.97:5000/)) nog steeds niet. Krijg gewoon een time-out. Op diverse browsers.
Maar jullie komen er wel in. Kan het te maken hebben dat je niet naar je eigen IP-adres kan surfen of zo?
Eddy
-
Goed, je hebt nu een wachtwoord voor admin gezet, met wachtwoord 'leeg' kom ik nu niet meer in je DSM.
Sommige routers ondersteunen geen loopback. Probeer het eens vanaf de internet verbinding van je buurman/kennis. Beter niet vanaf je werk: die hebben misschien poorten dichtgezet.
En: wil je wel volledige remote access tot DSM, heb je dat echt nodig? Zoniet: dichtlaten die poort(en)!
-
Staat je eigen ip-adres niet in je blocklijst?
-
Via mijnen telefoon kwam ik er wel op. Prima dus. Ik ga alles dichtgooien behalve 5000.
-
Het dichtgooien van poorten gaat je probleem zeker niet oplossen. Ik zou toch eventjes dmz proberen. Dan weet je weer iets meer. Niet vergeten weer uit te zetten na de test ;-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Als goed is is (voor online dan) alles dichtgegooid behalve poort 5000.
Kan iemand dat testen.
Ik zag dat IP 178.85.236.101 al geblokkeerd is: die had meer dan 3 foute inlogpogingen.
Dus dat werkt ook.
Ik neem aan dat dat iemand van hier was: http://178.85.236.101:5000 (http://178.85.236.101:5000) doet bij mij echter niets...
Afijn: als jullie bij wijze van nog een keer willen kijken of je er zo in kan komen: graag. En als je er zo in kan: graag even melden ;).
-
Ik zie het inlogscherm zonder problemen.
-
Prima, dan werkt het gewoon. Alleen hier thuis niet. Dat geeft niet, want ik kan er ook wel in zonder via het HTTP-netwerk te gaan (gewoon via 192.1682.7 dan).
Alleen hartelijk dank.
-
Werkt hier niet....
-
Hier ook gewoon netjes het inlog scherm.
-
Dan is het allemaal goed.
Hartelijk dank, er kan een slotje op.