Synology-Forum.nl

Overige software => File Station => Topic gestart door: Erwin1 op 22 maart 2018, 13:12:56

Titel: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Erwin1 op 22 maart 2018, 13:12:56
Hallo,

Ik probeer zojuist een bestandsaanvraag te maken via DSM voor een bepaalde map, maar om de een of andere reden lukt dit niet.
Ik selecteer netjes de juiste map binnen file station, klik op bestandsaanvraag, vul de informatie in binnen het venster, maar bij het bezoeken van de gegeneerde link krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven..?

Wie kan mij hier verder mee helpen?

Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 22 maart 2018, 13:30:14
Laat eens de info zien die je hebt ingegeven, in een print screen.
Dek af eventuele gevoelige info.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: E.Tenholter op 10 november 2019, 04:05:56
Birdy of Erwin,

Is hier ooit een oplossing voor gekomen?

m.v.g.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 10 november 2019, 14:07:43
Wat lukt niet, intern opvragen of extern.
Als het extern is, dan zal je een Quick Connect ID moeten maken.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Briolet op 10 november 2019, 16:25:23
Volgens mij is er ook nooit een probleem geweest en heeft ts niet goed naar zijn link gekeken.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: E.Tenholter op 10 november 2019, 16:28:13
Birdy,

Quick Connect ID is gemaakt, alleen is dit niet hetzelfde als in de link wordt aangemaakt.
Quick connect ID = http://QuickConnect.to/XXXX
De link die wordt aangemaakt = http://naamXXXX.synology.me:5000/sharing/XXXX

Resultaat van de link is "Deze site is niet bereikbaar"

ERR_CONNECTION_REFUSED

Zou dus betekenen dat de website niet wordt bereikt door een foutje in de verbinding.

Overigens .... een download link maken is echter geen probleem.


m.v.g. Emile


Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Briolet op 10 november 2019, 16:32:08
Volgens mij heeft dit niets met 'bestansaanvraag' te maken maar met 'extern inloggen' Lukt dat wel met die domeinnaam? Wat zo'n link klopt gewoon. punt.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: E.Tenholter op 10 november 2019, 16:36:14
Briolet,

Extern inloggen nooit problemen mee met de quick connect ID. Met de domeinnaam niet meer.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: E.Tenholter op 14 november 2019, 13:59:29
Birdy, Briolet,

Hebben jullie nog enig idee waarom dit niet wil werken?

Groeten
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Briolet op 14 november 2019, 14:24:25
Forwarding... Forwarding.... Forwarding

Gewoon een standaard oplossing.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 14 november 2019, 15:34:59
Heb even getest en bij mij werkt het gewoon en, uiteraard ZONDER port forwarding omdat ik QC heb ingesteld :

Bestandsaanvraag:
[attachimg=1]

E-mail verzonden:
[attachimg=2]

Op de link geklikt:
[attachimg=3]

Bestandje ge-upload:
[attachimg=4]

Check m'n DS:
[attachimg=5]

Dus, ik kan het (nog) niet verklaren, waarom je deze link krijgt:
Citaat
De link die wordt aangemaakt = http://naamXXXX.synology.me:5000/sharing/XXXX

Overigens ook op mijn telefoon getest, uiteraard zonder WiFi, dat werkt ook.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 14 november 2019, 15:47:09
Dit moet het zijn: je QC werkt niet of is uitgezet.
Want, als ik QC uitzet, dan krijg ik ook  http://naamXXXX.synology.me:5000//sharing/XXXX en dan moet je port 5000 forwarden.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Briolet op 14 november 2019, 16:24:38
Heb even getest en bij mij werkt het gewoon en, uiteraard ZONDER port forwarding omdat ik QC heb ingesteld :

Het werkte al met QC. Zie post #7. Het probleem was juist dat het niet werkt met de link.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 14 november 2019, 17:08:40
 :wtf: Over het hoofdje gezien. :lol:
Maar, testen blijft toch leuk. ;)
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: ufosyno op 14 november 2019, 17:46:45
Ik volg dit even, omdat deze toepassing mij onbekend was en me wel handig leek.

Ik zie bij mij nog een ander klein probleempje: ondanks dat alleen de groep beheerders het maken van bestandsaanvragen is toegestaan én ik als beheerder ben ingelogd, kan ik nergens een bestandsaanvraag maken. is dit nog aan meer beveiligingen gekoppeld?
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 14 november 2019, 17:54:48
Die optie heb je in File Station.
[attach=1]

Citaat
is dit nog aan meer beveiligingen gekoppeld?
Alleen dit:
[attach=2]
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: ufosyno op 14 november 2019, 18:01:56
En dat zijn mijn settings, alleen blijft in Filestation de keuzemogelijk "Bastandsaanvraag maken" niet aankiesbaar grijs.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 14 november 2019, 18:06:20
Misschien omdat je geen QC of mail account in DSM hebt?
Kan nu ff niet testen.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Briolet op 14 november 2019, 18:16:23
Je moet wel eerst een doelmap selecteren voor je die actie kunt starten. (Net als bij de meeste acties)
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 14 november 2019, 19:20:03
Reactie #15 1e plaatje.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: ufosyno op 14 november 2019, 21:59:27
Ik heb 'm, maar wel vreemd: bij mij stond de standaardweergave in filestation op "middelgrote pictogrammen".

Toen ik die setting wijzigde naar "lijstweergave" (ingegeven door het plaatje van Birdy), kreeg ik ineens wel alle mogelijkheden.

En nog vreemder: ik kan het ook niet meer reproduceren. Want nu maakt de instelling van de weergave ineens niets meer uit en krijg ik bij alle instellingen alle selectiemogelijkheden.

Gevalletje "vliegenpoep", zoals wij dat altijd noemden...
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: E.Tenholter op 15 november 2019, 09:47:16
 :(
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 15 november 2019, 10:15:04
Ik heb je bericht met de foutmelding verplaatst naar hier (https://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/cleantalk-***-forbidden-please-enable-javascript-***/?topicseen).
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 15 november 2019, 10:38:17
@E.Tenholter probeerde het volgende bericht te plaatsen maar kreeg een foutmelding, dus plaats ik het bericht:

Citaat
Intussen de QC uitgezet, DS opnieuw gestart en daarna QC weer aangezet, resultaat --> QC is van http://naamXXXX.synology.me veranderd naar http://QuickConnect.to
Bij het maken van de bestandsaanvraag wordt de link gemaakt met http://naamXXXX.synology.me  wat uiteraard nog steeds niet gaat werken. verander ik de link handmatig naar  http://QuickConnect.to/sharing/LINKID , dan wordt alles afgehandeld zoals zou moeten.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik hier gedaan heb en misschien is dit te verklaren?
Bedankt voor jullie inzet voor zover en ik hoor het graag als jullie er chocolade van kunnen maken?
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 15 november 2019, 15:59:30
Test zonder reboots, want zo hoort het m.i.:

1 - QC aan = QC
2 - QC aan DDNS aan = DDNS
3 - QC uit DDNS aan = DDNS
4 - QC (weer) aan DDNS aan = DDNS
Gezien punt 2 en 4  kiest DSM ervoor dat DDNS boven QC gaat.

5 - QC weer uit DDNS nog aan en toch maar een reboot gedaan om jou punt na te bootsen
6 - QC weer aan DDNS was nog aan = DDNS
Gezien punt 5 en 6 gaat het bij jou net andersom ::)
Citaat
Intussen de QC uitgezet, DS opnieuw gestart en daarna QC weer aangezet, resultaat --> QC is van http://naamXXXX.synology.me veranderd naar http://QuickConnect.to

Ik kan het niet verklaren daarbij, het zou mooi zijn als er een keuze gemaakt kan worden bij "Koppeling", als je en QC en DDNS gebruikt, nu moet je het intypen als de keuze anders is.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: E.Tenholter op 15 november 2019, 20:48:54
Bedankt voor de inspanning Birdy.

Bij mij kan ik dat intypen om te veranderen ook niet, dus kan ik de tekst alleen in de mail aanpassen (Outlook in mijn geval) na de link te hebben gekopieerd. Blijft wel vreemd dat dit bij mij niet werkt zoals is te verwachten. Misschien als de DDNS wordt weggegooid en daarna iets anders er voor in de plaats komt dat het dan wel gaat werken. Ga dat bij tijd en gelegenheid eens proberen.

Alle andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom dames en heren.
Titel: Re: Bestandsaanvraag maken lukt niet
Bericht door: Birdy op 15 november 2019, 20:52:43
Mocht je DDNS nooit gebruiken, dan weg ermee, je hebt immers QC.