Synology-Forum.nl
Overige software => File Station => Topic gestart door: frigide op 06 januari 2013, 22:49:27
-
Mijn vrouw heeft boeken gedownload met in de naam een ë. (e met puntjes!) De nas kent dit teken niet en geeft dit weer als een ?. :oops:
Nu heeft ze de mappen verwijderd (de opdracht daarvoor gegeven) maar de mappen zijn niet weggegaan.
Als je erop klikt geeft de File station aan "Map of bestand bestaat niet". Naam wijzigen werkt niet omdat ook dan aangeven word dat map of bestand niet bestaat.
Nu ben ik een dwangneuroot op dat gebied dus de bestanden moeten weg!
Iemand die kan helpen?
-
Jazeker, even zoeken op dit forum doet wonderen.
http://www.synology-forum.nl/search.php?keywords=vreemde+tekens
-
Ik had graag een nieuw bericht willen plaatsen maat dat lukt mij niet als bijna nooit fora gebruiker! Wel kan ik op dit bericht een reactie geven. Ik hoop daarmee een deel van je antwoord te geven maar blijf zelf ook met grote vraagtekens zitten!
Er is mij opgevallen wanneer je Win-verkenner gebruikt om de files van je NAS te kopieren of te verplaatsen naar een lokale schijf dat je de vreemde teken files niet kan kopieren en deze blijven staan.
Als je nu FileStation gebruikt en de "probleemmap" als zip inpakt en vervolgens deze verplaatst (al dan niet met verkenner)naar een lokale schijf zal je deze moeiteloos kunnen uitpakken. Alle files met vreemde tekens zullen gewoon op de nieuwe bestemming staan!
De Niet ingepakte files (in de probleemmap) kun je in zijn geheel met FileStation weggooien.
Hiermee kan ik er omheen werken.
Maar een Map met een vreemd teken in de mapnaam geeft hier het probleem dat ik er helemaal niets mee kan doen. Ik krijg de melding dat de map mogelijk niet bestaan....enz...onzin dus.
Het is mij wel duidelijk dat er iets niet goed gaat met de tekensets. Maar of dit puur aan Synology ligt of de "samenwerking" met het Windows OS weet ik niet maar VERVELEND is het wel!
Ooit op één of andere manier wel een map overgekregen naar mijn lokale Windows schijf maar vervolgens is hier nergens mee nog iets te doen!
Ik hoop wel dat Synology een goede workaround of zelfs een oplossing weet te verzinnen!
Groet,
Mart
-
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
Oplossing als je handig bent met linux (ik niet).
Zet SSH service op NAS aan
SSH met root account (zelfde ww als admin password waarschijnlijk, naar je NAS en browse naar de folder en hernoem het bestand daar.
Andere oplossing:
Zet SSH service op NAS aan
Download WINCSP (verkenner achtig programma waamee je naar NAS kan SSH-en) en log in met je root account op de NAS.
Blader dan naar de juiste folder en rename het bestand/folder.
Dit is bij mij prima gegaan :) ben net zo'n neuroot als jij. Een bestand dat ik weg wil zien moet ook weg zijn :D
-
Heb ik ook gehad.
kijk hier even daar staat de oplossing via TELNET.
viewtopic.php?f=42&t=12187 (http://synology-forum.nl/viewtopic.php?f=42&t=12187)
En dan kun je het beste onderaan de topic beginnen met lezen.