Synology-Forum.nl

OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: P@P op 02 juni 2017, 17:53:57

Titel: Een PC connect niet met DS212, 2 andere wel
Bericht door: P@P op 02 juni 2017, 17:53:57
Ik heb een nieuw Ziggo Modem ontvangen vorige week.
Bij het vorige moden, een Umbee, had ik 2, soms 3 pc's ingeschakeld en allen hadden toegang tot de DS212.
Met het nieuwe modem wil er een PC niet connecten, wat ik ook probeer.

Bij alle PC's werk ik met File explorer om toegang te hebben tot de DS.
Ik heb vaste links naar de verschillende mappen op de DS.
Ik heb die gemaakt met " Map network drive" en dan kies een letter voor de drive en dan de folder \\{ipadres}\{mapnaam}.

Dit werkt goed op 2 PC, een W10 een andere op W7.
De 3de PC, W10, krijg ik met geen mogelijkheid verbonden.

Melding: "The specified network name is no longer available". De andere PC's hebben gewoon toegang.
In de DS heb ik max. 10 verbinding toegestaan.

Met de opstandige PC kan ik de DS wel pingen, ik heb toegang via de webpagina dus ik kan er wel in maar niet met File explorer.

Wat doe ik verkeerd?
Titel: Re: Een PC connect niet met DS212, 2 andere wel
Bericht door: Ben(V) op 02 juni 2017, 18:02:21
Die router heeft er niets mee te maken tenzij je die ene PC via wifi verbind en de andere twee met een vaste verbinding.
Dus die quickconnect moet je afblijven die is voor als je van buiten je lan toegang wilt maken.

Controleer eens in die PC of hij een ipadres gekregen heeft en of dat ipadres in hetzelfde subnet zit(eerste drie getallen van het ipadres hetzelfde).
Controleer ook of de default gateway en DNS adres op die PC goed staat (moeten beiden het ipadres van je router zijn)
Titel: Re: Een PC connect niet met DS212, 2 andere wel
Bericht door: P@P op 16 juni 2017, 18:15:11
Ik ben eruit. Tis een Windows ding.
Googlen op de foutmelding gaf ontzettend veel hits die allemaal hetzelfde probleem hebben.
Tientalle suggesties.
Oplossing die echt werkt: W10 opnieuw installeren. Probleem opgelost.
Ben, toch bedankt voor je reactie.
IP instellingen staan nu gelijk als voorheen. Had dus niks te maken met network instellingen of zo.