Synology-Forum.nl
Overige software => File Station => Topic gestart door: Jos van Zanten op 12 november 2019, 11:52:44
-
Goede morgen.
Binnen filestation kan ik ineens niet meer downloaden. Als ik nu een file of map wil downloaden via de rechter muisknop of de actie-knop dan komt hij met de melding: "Kan het bestand niet downloaden" met daarover heen een melding: "kon niet worden opgeslagen, omdat het bronbestand niet kon worden gelezen. Probeer het later opnieuw of neem contact op met de beheerder van de server."
Tot nu toe heb ik nooit last gehad met downloaden, ik verspreid zo normaal de familiefoto's, maar nu lukt dat dus niet meer.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Jos
-
Als ik een hele map in één keer wil downloaden krijg ik dezelfde meldingen, selecteer ik de bestanden in de map en vraag dan download, dan gaat het goed. Getest in Firefox.
-
Bedankt voor je reactie Ufosyno.
Per bestand downloaden gaat soms wel en soms niet maar een map en meerdere geselecteerde bestanden doet hij helemaal niet.
-
Ik zou beginnen met een andere browser zonder add-ons. Soms strooien die zand in de motor.
Volgens mij staat hierover ook al iets in de help.
-
Ik lees alleen in de help:
De incognito-modus van Chrome biedt geen ondersteuning voor de download van niet-gecomprimeerde individuele bestanden.
Maar als iets als downloaden van losse files niet in de incognito mode kan, geeft al aan dat het via een complex proces loopt dat ook door een browserupdate of add-ons gebroken kan worden.
-
Bedankt voor de tip!!!!
Heb gelijk Internet Explorer, Chrome en Edge geprobeerd en die doen het prima.
Ga ik nu uitzoeken waarom Firefox het niet doet.
Weet iemand het al dan hoor ik het graag.
Kom ik er achter dan laat ik het hier weten.
Jos.
-
Vooropgesteld, dat Firefox enige tijd terug de ondersteuning voor een hele groep Application Interfaces heeft verwijderd vanwege beveiligingsrisico's. Daar hadden toen ook Surveillance Station gebruikers last van en heeft Synology hier later het een en ander gefixt.
Mogelijk leg je hierover een ticket in...
-
Bedankt Ufosyno.
Ik heb Firefox helemaal uitgekleed maar hij blijft het downloaden weigeren.
Als ik qua instellingen in Firefox iets heb gemist dan hoor ik het graag van iemand.
Anders is een ticket inderdaad een optie want dit is heel lastig.
Ik stel files beschikbaar aan familie en dan wil ik graag dat zij er ook bij kunnen, onafhankelijk van de door hen gebruikte browser.
Jos
-
Heb net ff Firefox geïnstalleerd en kan een map ook niet download, zelfde foutmeldingen.
In Chrome krijg ik netjes een zip-file dus, met Chrome geen probleem.
Is dus een Firefox issue. ::)
-
Bedankt voor het proberen Birdy!
Maar is dit dan iets wat Firefox op moet lossen of Synology?
-
Ik denk Synology dus, leg maar een Ticket in, kunnen ze gaan debuggen.
-
Nog nooit gedaan Birdy maar ik ga het proberen....
Jos
-
In Ondersteunings-center kan je die Ticket inleggen.
Tip: File Station kan je vinden onder de Categorie: Alle Categorieën.
-
Heb het gevonden en een ticket aangemaakt.
Bedankt voor alle hulp en reacties en ik houd jullie op de hoogte.
Jos.
-
:thumbup:
Gebruik zelf geen Firefox maar, ik zal ook een Ticket inleggen onder het mom van, hoe meer hoe beter. ;)
-
Geweldig, bedankt Birdy!!
Jos.
-
Antwoord van Synology:
Thank you for contacting Synology support.
This is a known issue which will be fixed in the future release.
Meanwhile, please help to download files via other browsers.
Sorry for the inconvenience had caused.
-
De Mac versie van Firefox heeft hetzelfde probleem met folders.
-
Ik heb antwoord gekregen van Synology, het is bij hen een bekend probleem:
Indeed, this has been archived as a known problem and will be fixed in future versions. Stay tuned for the update, and in the meantime, we apologize for any inconvenience caused.
However, you can use Google Chrome as a current workaround solution. We hope that this will be useful to you.
Should you have further concerns or suggestions, please do feel free to contact us again.
--
Best Regards,
Abdoul M.
Technical Support Engineer
Synology Incorporated
-
Had en soort van gelijk antwoord, zie Reactie #16 ;)
-
Ik stel files beschikbaar aan familie en dan wil ik graag dat zij er ook bij kunnen, onafhankelijk van de door hen gebruikte browser.
Ik stel ook files beschikbaar aan derden via bestandskoppelingen naar files of folders. Ik heb het even getest. Via deze manier bestanden delen werkt nog steeds via Firefox. Via deze methode hoeft ook niet iedereen een account op de nas te hebben.
-
Klopt, gebruiken wij voor gezinsleden ook.
Maar als we met een groep op vakantie zijn geweest delen we de foto's via de NAS. Kunnen ze via File Station inloggen en de foto's up- of downloaden. Als iedereen alles heeft wordt het gebruikte account weer verwijderd.
Jos.