Synology-Forum.nl
Overige software => File Station => Topic gestart door: Steves op 30 mei 2013, 13:44:49
-
Hallo,
Ik zit met een vraagje. Ik ben de volgende mappen "kwijt"; music, photo, video, download e.d. kwijt. Ze staan nu (nog) wel bij "Gedeelde map" in instellingen. Maar ik krijg ze dus niet meer naar voren in "File Station". Kan iemand mij hierbij helpen?
bvd.
Steve
edit;
Ik kan de mappen wel via iPad benaderen; DS Audio, DS File, DS Photo+ & DS Video. dus de mappen moeten nog wel érgens zijn, lijkt mij.
-
Voldoende rechten in File Station?
-
hoe kunnen we dat checken? ik ben ingelogd als Admin..
Als ik bij de gebruikers rechten ga kijken van Admin (en de rest ook trouwens) zie ik wel;
[attach=1]
-
Je kijkt nu bij de rechten van de gebruiker, maar hoe staan de rechten bij de gedeelde map?
bij jou staat overal nog dat je geen toegang hebt ondanks dat er leze/schrijven staat aangevinkt.
dit moet je volgens mij bij de gedeelde map ook nog opgeven.
edit: heb het even getest en als ik bij gedeelde map bij bevoegdheden --> rechten instellen het op geen toegang zet krijg ik bij de gebruiker ook geen toegang te zien.
-
ook daar staat het naar mijn mening oké.
dit is wat ik daar zie;
-
Lijkt inderdaad goed te staan.
Als eens geprobeerd om deze op geen toegang te zetten en daarna weer terug (tussentijds wel opslaan)
De rechten onder Windows zijn die ook goed ingesteld? (of ben je een I-xxx gebruiker?)
-
gebruik windows.. zal je andere tip even proberen...
Ik krijg dan wel de melding "Het systeem heeft een aantal bevoegdheidsinstellingen om conflicten te voorkomen."
verder lijkt ook dit het probleem niet op te lossen, helaas.
-
Ik denk dat je toch ergens tegengestelde bevoegheden hebt ingesteld.
Gebruik je groepen? Want als je daar 'geen toegang' aangeeft dan heeft iedereen binnen die groep 'geen toegang'. Ik ken de hiërarchie binnen DSN niet maar het lijkt mij: Groepen --> Gebruikers --> Mappen te zijn.
-
Ook hier staat naar mijn weten alles goed. Heb ook de rechten nog een keer naar "geen toegang" gezet, en weer terug. Heeft helaas ook niet mogen helpen. Ook het opnieuw opstarten van de NAS werkt niet...