Synology-Forum.nl
Overige software => File Station => Topic gestart door: Flygo op 28 januari 2017, 13:38:33
-
Ik ben een nieuwkomer wat betreft gebruik van een NAS omdat ik m puur wil gebruiken om mijn foto's die ik maak als fotograaf te bewaren op een externe locatie en op deze manier ook gelijk nog een backup heb van overige bestanden op mijn iMac.
Ik heb een iMac met een geheugen van 1TB en 2x nas schrijven van 4TB per stuk, echter zit deze nu sinds 3 maanden ineens op 94% vol.
al een paar uur ben ik aan het surfen om naar een oplossing te vinden hier op het forum. Ik heb het gevoel dat er ergens bestanden niet verwijderd worden op de NAS. wat ik ook verwijder direct op de NAS, hij blijft op 96% zitten, ik heb (denk ik) alle prullenbakken gevonden en geleegd, helaas zonder resultaat.
Wie heeft er bruikbare tips voor deze beginneling?
-
Waarschijnlijk heb je Cloud Station Server op standaard 32 versies history staan.
Dus, iedere wijziging die naar CSS gaat wordt er nieuw bijgezet dus, kun je terug naar de eerdere versie (tot max 32 versies).
-
deze staat idd op 32 versies, tot welk aantal kan ik deze verlagen? @Birdy
-
En heb je foto's en video's in Cloud Station staan?
-
ja, bij photo daar heb ik mijn foto's staan die ik heb gemaakt (synchroniseert met mijn Lightroom catalogus)
-
deze staat idd op 32 versies, tot welk aantal kan ik deze verlagen? @Birdy
DSM Help (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/CloudStation/cloudstation)
-
ook het verlagen van de versies heeft helaas geen resultaat (sterker ik heb nu minder ruimte), bedankt voor de verwijzing @Birdy die had ik al eerder gevonden, maar zoals gezegd ik ben een beginneling en al die lappen tekst maakt het niet overzichtelijker, vandaar mijn oproep tot hulp.
-
Zoals ik veel vaker aangegeven heb, heeft het verlagen van die 32 versies zelden nut. Gewoon op 32 laten staan. Belangrijker is om de gewiste bestanden te verwijderen, want Cloud Station gooit nooit iets uit zichzelf weg. (Zie het Sticky Topic onder Cloud Station)
-
ik merk ook dat als ik een foto plaats op mijn bureaublad, deze ook op de NAS zichtbaar wordt, maar als ik m dan op mijn bureaublad verwijder deze wel op mijn NAS zichtbaar blijft. Hij synct dus maar 1 kant op merk ik.
-
@Flygo
Kijk eens bij Cload Station Server, Settings en dan tabblad Others.
Hier zie je de grote van de Cloud Station Server 'Database'.
Hiermee kun je controleren of Cloud Station het problem is en ook als je wijzigingen aan de instellingen aanbrengt of deze opslag dan vermindert.
Om oudere versies en inmiddels verwijderde bestanden echt te verwijderen:
To remove all the deleted files:
To remove all deleted files and previous versions, click Action > Clear version database. Please note you will not be able to recover the files that are deleted permanently. Please proceed with caution.
Zie help van Cloud Station Server
-
volgens mij zit het probleem idd in de server, enkel wanneer ik lokaal iets plaats komt het ook op de Nas, zodra ik iets lokaal verwijder blijft het staan, vandaar dat ie volloopt. Ik kan niet vinden hoe ik deze synchronisatie aanpas.
-
Je kan dit bij de Windows client aangeven.
Zie plaatje.
-
ik zie geen cloud station drive geinstalleerd bij mij
-
Je draait toch ook Cloud Station op de iMac?
Daar staat vast ook zoiets als bij mij met Windows.
-
Je hebt Cloud Station Server en Cloud station Share Sync geinstalleerd
Onderdeel van Cloud Station Server kunnen zijn: Cloud Station Drive, Cloud Station Backup en DS Cloud.
Deze laatste 3 kunnen op een werkstation geinstalleerd te worden.
Daarnaast maakt ook Cloud Station Share Sync (synchronisatie tussen Synology Nassen) gebruik van Cloud Station Server.
Al deze stukjes software van Cloud Station Server, onthouden versies van bestanden indien de software werd/word gebruikt.
Vraag 1:
Binnen Cloud station Server, Settings, Tab Others; hoe groot is de database?
-
ik denk dat ik het heb gevonden.
-
@Flygo
Nee dit is uitsluitend filter wat wel of niet meegenomen moet worden bij een synchronisatie.
Dit verwijdert niet de al aanwezige ge-synchroniseerde bestanden.
Om de al aanwezige gesynchroniseerde bestanden op te ruimen, dien je te kijken in versie explorer op je NAS (homes\<gebruiker>\CloudStation)
Hier kun je de al aanwezige bestanden opruimen.
Dit dien je te doen voor elke gebruiker welke gebruik maakt van Cloud Station