Synology-Forum.nl
Overige software => File Station => Topic gestart door: misquet op 22 oktober 2012, 22:51:09
-
Beste Allen,
Ik heb een DS110J waarbij ik meerdere netwerkschijven op mijn computer heb aangemaakt waarbij ik probleemloos mijn bestanden altijd kon benaderen via de verkenner((LAN netwerk).
Na update heb ik echter problemen.
Ik kan mijn NAS gewoon benaderen in de beheeromgeving. Echter zijn mijn bestanden niet meer bereikbaar vanuit de netwerkverbinding van mijn computer. Ik heb de hele forum doorgelezen maar kom er helaas niet uit.
Ik heb gereboot, gecheckt op de werkgroep,firewall, nieuwe admin user accountaangemaakt maar het mocht allemaal niet helpen.
Ik heb er nooit eerder problemen mee gehad en baal nu dat ik de update heb uitgevoerd.
Ook vanuit de verkenner van mijn android toestel kan ik deze niet meer benaderen. De NAS ziet hij wel. Zowel draadloos als bedraad kan ik niet meer bij mijn netwerkbestanden.
NAS is wel bereikbaar (ook draadloos) in de beheeromgeving maar kan hem op ip adres niet pingen??
Voor de rest geen wijzigingen in de poort e.d.
Tevens gebprobeerd DSM assistent. Ook daar wordt mijn NAS gezien echter na invoer van accountgegevens blijft ook deze via DSM assistent onbereikbaar (foutcode 1203)
Het lijkt mij een instellingsprobleem echter heb ik alles nagelopen!
Het liefst zou ik terug willen naar de vorige firmware maar dit gaat dus ook niet.
Heeft iemand misschien een oplossing? (Het liefst in Jip en Janneke taal :)
Alvast mijn dank
-
1) Heb je de DS al eens gereset met de reset methode? Ik weet even niet of het password dan gereset wordt.
2) Je schrijft dat je met de assistent de NAS kan zien, als je dan dubbelklikt opent dan de webinterface en kun je dan inloggen?
3) Gebruik je Windows 7 of XP?
Wim
-
Bedankt voor je reactie
Ik had een harde reset gedaan. Zojuist op jou aangeven een normale reset gedaan en...HIJ WERKT!
Erg stom van mij. Ik heb er echt een dag achter gezeten om dat ding weer werkend te krijgen!
Heel erg bedankt voor je hulp
wat