Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: ironmonkey op 14 oktober 2014, 14:38:42
-
Sinds vandaag kan ik geen gebruik meer maken van het Admin account.
Zodra ik inlog op het account fade de browser als ware naar een blanco scherm.
Als ik met een ander account inlog werkt alles prima.
Ik kan de DS apps ook allemaal nog benaderen via de telefoon met het admin account.
De mobiele DSM pagina verschijnt ook als ik met Admin inlog in mijn telefoon browser.
Kan het zijn dat het admin account corrupt is geraakt?
En zo ja is dit profiel te resetten?
Hieronder een filmpje van niet al te beste kwaliteit maar toont wel het probleem.
Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Moet zeggen dat ik voor nu het alleen nog via internet geprobeerd heb en niet binnen me eigen netwerk.
Inmiddels op netwerk geprobeerd zelfde issue...
-
Filmpje gezien, maar (nog) geen idee, niet eerder gezien.
Moet zeggen dat ik voor nu het alleen nog via internet geprobeerd heb en niet binnen me eigen netwerk.
Ok, dan ik zou het eerst gaan testen binnen je eigen netwerk om te zien of het een account probleem is.
-
Wis de browser cache eens en/of gebruik een andere browser.
Wanneer je een Android telefoon gebruikt, zou je eens kunnen kijken of je Als admin inlogt op je telefoon de browser eens om te schakelen naar de desktop versie via het menu en dan de optie 'Desktopversie opvragen' kiezen. Als dat wel de DSM desktop toont, lijkt het me onwaarschijnlijk dat je Admin account corrupt is.
-
Browser cache al gewist verschillende browsers geprobeerd verschillende PC's geprobeerd.
Ook de desktop variant op de telefoon geprobeerd zelfde probleem.
Dus het lijkt naar mijn inziens steeds meer op een account probleem.
Als ik ook inlog met een ander account zie ik wel gewoon de desktop verschijnen.
Het lijkt er haast op alsof hij onder het admin account meteen een applicatie probeert te openen maar dit niet helemaal lukt.
Als ik inlog via een nieuwe sessie met het andere account naast de admin sessie zie ik wel de admin als connected user, als ik de sessie vervolgens sluit en het scherm van de admin sessie refresh krijg ik gewoon weer het login scherm. Dus er is wel een sessie open hij geeft hem alleen op één of andere manier niet weer.
-
Hier heb ik ook wel eens last van.
Stomtoevallig gebeurde me dit vorige week, en ook gisteren.
Wat bij mij de oplossing was (of meer pleister) was het rebooten van de NAS.
Met een keine sidenote (waar ik zelf nog niet achter ben wat hier de oorzaak van is) maar bij de eerste reboot, wil ik weer inloggen met admin account en dan krijg ik de melding dat "het systeem bijna klaar is"
Dit blijft uren lang staan zo tot ik de Synology weer herstart (stroom eraf)
Als de NAS dan weer opgestart is werkt alles weer naar behoren.
-
Had hem wel al een aantal keer gereboot maar zal vanmiddag eens de stroom er compleet van af halen.
En kijken wat er gebeurd.
In ieder geval tot zover al bedankt voor de bijdrages mensen ik zal vanavond nog even een update geven.
Helaas had de stroom eraf halen of admin reset doormiddel van knop op de achterkant ook geen resultaat.
Ik heb uiteindelijk maar besloten om de DSM er opnieuw op te zetten door middel van het twee keer in drukken van de reset knop. En nu werkt hij logischerwijs weer :)
In ieder geval bedankt voor het meedenken!