Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Kroonp op 05 mei 2021, 14:11:18

Titel: Blokkade probleem
Bericht door: Kroonp op 05 mei 2021, 14:11:18
Ik heb het volgende probleem.

Indien ik op mijn macbookpro probeer in te loggen op dsm krijg ik de melding dat mijn ip is geblokkeerd ivm onjuist wachtwoord.

De situatie is als volgt;
1. Ik ben er bijna zeker van dat ik geen fout wachtwoord heb ingevoerd.
2. Indien ik met mijn wachtwoord inlog in de finder kom ik gewoon in de NAS.
3. Met mijn macbookPro kan ik wel inloggen met mijn wachtwoord.
4. Indien ik daar ben ingelogd staan er geen geblokkeerde IP adressen.
5. Terug op mijn MacbookPro blijft de melding steeds terugkomen.

Ik log op beide computers op dezelfde manier in.https://192.168.XXX.XX:5001

Waar kijk ik overheen?

Gr, Peter
Titel: Re: Blokkade probleem
Bericht door: Kroonp op 05 mei 2021, 14:12:44
Ik bedoel in als ik met mijn MacPro wel en met mijn MacbookPro niet.
Titel: Re: Blokkade probleem
Bericht door: Wyodor op 05 mei 2021, 18:47:34
In DSM:

Control Panel > Security > Account

Klik "Allow/Block List" knop.

Kijk bij beide lists of je IP nummer erbij staat.

Verwijder die zonodig uit de Block List.

Zet in de Allow list al je bekende IP nummers.

Voorkomt dat die in de toekomst worden geblokkeerd.
Titel: Re: Blokkade probleem
Bericht door: Birdy op 05 mei 2021, 19:00:11
Mits het vaste IP-adressen zijn, hetzij in het apparaat zelf of DHCP adressen die gegeven worden middels MAC adressen.
Titel: Re: Blokkade probleem
Bericht door: Kroonp op 06 mei 2021, 14:10:34
Oke, gelukt.
Dankjewel voor de feedback.