Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: TopGear_1542 op 22 juli 2014, 08:33:25

Titel: CALDAV | Afspraken niet zichtbaar
Bericht door: TopGear_1542 op 22 juli 2014, 08:33:25
Hoi,

Ik ben de laatste tijd druk geweest met het inrichten van mailserver. Werkt allemaal zonder problemen. Het enige waar ik nu nog mee bezig ben is met CALDAV binnen Mozilla Thunderbird. Er zijn een aantal agenda's aangemaakt. Deze heb ik toegevoegd binnen Thunderbird / Lightning. Als ik vervolgens afspraken plan zie ik deze niet terug in de kalender. Terwijl ik in de logboeken wel zie dat ze zijn aangemaakt (er is een .ics bestand weggeschreven). Heeft iemand een idee?

 
Titel: Re: CALDAV | Afspraken niet zichtbaar
Bericht door: bartmans99 op 22 juli 2014, 08:41:44
Hoi,

Ik kwam daar niet goed uit met de standaard implementatie van Caldav. Je kunt jezelf hoop frustratie besparen door te kijken naar de packages Baikal of Owncloud.

Ik gebruik zelf Owncloud, voor agenda en adresboek beheer (Caldav / Carddav).
Titel: Re: CALDAV | Afspraken niet zichtbaar
Bericht door: BobW op 22 juli 2014, 08:47:22
Zou Baikal aanraden! Heb zelf eerst owncloud gebruikt met diversen cliënts maar het was erg traag. Nu al een jaar overgestapt op Baikal werkt super zonder problemen.

http://www.synology-forum.nl/mailstation/baikal-contacts-(carddav)-en-calendar-(carddav)-installatie-pakket-voor-synology/
Titel: Re: CALDAV | Afspraken niet zichtbaar
Bericht door: TopGear_1542 op 22 juli 2014, 08:47:57
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb Owncloud al geprobeerd te installeren. Maar daarbij krijg ik een foutmelding dat het bestand .ocdata zou missen. Bestand toegevoegd in verschillende mappen en weer verwijderd, maar mocht allemaal niet baten. Daarnaast zou ik niet de juiste rechten hebben op de juiste mappen. Allemaal autorisaties gewijzigd maar ook dat maakte geen verschil. Begreep dat binnenkort de release van Owncloud 7 is. Hoop dat deze snel wordt toegevoegd aan synocommunity. Dan probeer ik het nog een keer. Baikal heb ik nog niet geprobeerd.

Aan de andere kant, de functionaliteit is toch aanwezig in DSM. Dan zou het toch werkbaar moeten zijn?
Titel: Re: CALDAV | Afspraken niet zichtbaar
Bericht door: Briolet op 22 juli 2014, 09:02:31
....met CALDAV binnen Mozilla Thunderbird. Er zijn een aantal agenda's aangemaakt. Deze heb ik toegevoegd binnen Thunderbird / Lightning....

Geen idee, maar ik zag vandaag in een ander topic een tevreden gebruiker met Thunderbird.  :P

Ik zelf gebruik alleen Apple Agenda. Daar hoef je geen agendas toe te voegen, maar verschijnen vanzelf als je ze op de server aanmaakt. In het agenda programma moet je je alleen maar op een map op de server abonneren waar je de agendas in gaat zetten. Blijkbaar werken de diverse cliënten toch steeds iets anders.
Titel: Re: CALDAV | Afspraken niet zichtbaar
Bericht door: Bobdroid op 22 juli 2014, 09:03:46
Ik had ook slechte ervaring met syncen van agenda met Thunderbird.  Gebruik nu ook baikal,  ben echter over gestapt op een andere cliënt voor mail,  contacten en agenda.  (EmClient)
Titel: Re: CALDAV | Afspraken niet zichtbaar
Bericht door: TopGear_1542 op 25 juli 2014, 08:39:46
Inmiddels heb ik Baikal ook geïnstalleerd en het werkt inderdaad goed. Daarnaast maak ik voor mail en agenda nu ook gebruik van eM client.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Titel: Re: CALDAV | Afspraken niet zichtbaar
Bericht door: Erwin1 op 25 juli 2014, 12:11:34
Je werkt (nog) niet op DSM 5, of wel?
Titel: Re: CALDAV | Afspraken niet zichtbaar
Bericht door: TopGear_1542 op 25 juli 2014, 12:36:07
Ja, zit op DSM 5 update 2.
Titel: Re: CALDAV | Afspraken niet zichtbaar
Bericht door: Erwin1 op 25 juli 2014, 16:57:47
Is Baikal nu beschikbaar voor DSM 5?
Titel: Re: CALDAV | Afspraken niet zichtbaar
Bericht door: TopGear_1542 op 25 juli 2014, 17:56:04
 Ik heb het nooit op een andere versie dan DSM 5 geïnstalleerd gehad en bij werkt het goed. Dus ik ga er vanuit.