Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Hansbenik op 12 augustus 2016, 14:08:44

Titel: Connection lost
Bericht door: Hansbenik op 12 augustus 2016, 14:08:44
Tijdens het "vullen"van mijn nieuwe NAS 415+ heb ik nu al enkele keren de melding gekregen: connection lost.
De NAS is vervolgens onvindbaar, ook de synology assistent helpt niet.
Mijn remedie de harde reset lijkt mij geen oplossing.
Wat kan ik het beste doen?
Titel: Re: Connection lost
Bericht door: Robert Koopman op 12 augustus 2016, 14:16:36
Netwerk is helemaal in orde en gezond?
NAS heeft een vast IP adres?
Titel: Re: Connection lost
Bericht door: Hansbenik op 12 augustus 2016, 14:24:43
Helaas kan ik met name de 2e vraag niet beantwoorden, omdat ik (waarschijnlijk als enige) absoluut niet weet hoe ik dit zou moeten instellen.
Blijkbaar waren de "standaard" vinkjes tijdens de installatie niet in orde.
Ik denk dat ik het zaakje maar weer terug ga brengen, het duizelt me een beetje, mijn kennis is blijkbaar voor dit produkt onvoldoende.
Titel: Re: Connection lost
Bericht door: Stephan296 op 12 augustus 2016, 19:49:32
Maak jij verbinding met laptop of pc naar de nas via een draadloze verbinding?
Titel: Re: Connection lost
Bericht door: Birdy op 12 augustus 2016, 21:10:10
Citaat
Helaas kan ik met name de 2e vraag niet beantwoorden, omdat ik (waarschijnlijk als enige) absoluut niet weet hoe ik dit zou moeten instellen.
Dan is het standaard DHCP dus, geen vast IP-adres.