Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: wvdv op 18 februari 2014, 22:23:43

Titel: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
Bericht door: wvdv op 18 februari 2014, 22:23:43
Zowel bij een gewenste upgrade voor DSM (sinds vanmorgen belangrijk, ik zit nog op 4.3/3776) als bij Broncontrole krijg ik al een hele tijd deze melding. De actie kan dan alleen worden weggeklikt en er zijn dan dus geen instellingen binnen het scherm mogelijk.
Mijn DS zit achter een KPN-Experiabox en is probleemloos bereikbaar vanuit de buitenwereld; intern geeft het netwerk geen verbindingsproblemen. Hoe kom ik er achter wat de blokkade veroorzaakt?
Titel: Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
Bericht door: Robert Koopman op 18 februari 2014, 23:33:04
Je bedoeld dat de NAS niet naar het internet toe kan?
In dat geval kijk bij Configuratiescherm, Netwerk wat er bij de gateway en dns staat.
Titel: Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
Bericht door: wvdv op 19 februari 2014, 00:36:01
Het vreemde is dat het Package Center wel probleemloos updates verwerkt.
Titel: Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
Bericht door: R de Weerdt op 06 maart 2014, 13:27:14
Hallo,

Ik heb sinds 1 maand hetzelfde probleem. Vanuit het niets krijg ook ik de melding "verbinding mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen"
In mijn NAS heb ik geen enkele aanpassing gedaan. Ook ik heb een experiabox staan van KPN.
Mijn versie van DSM : 4.2-3202

Ik kan deze ook niet bijwerken want dan krijg ik al de foutmelding.
Van alles al geprobeerd met herstart, DNS instellingen, vast IP adres, PPPoE instellingen maar niets wil de oplossing geven.

Ik moet er wel bijzeggen dat bij mij de NAS is aangesloten op een switch.
Heeft iemand nog een idee ??
Titel: Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
Bericht door: jstevens op 06 maart 2014, 17:14:45
hm, ik had gisteren een vergelijkbaar probleem.
Daarnaast 100% cpu in de Broncontrole via de Assistant.
Inloggen via SSH en 'top' liet die load niet zien.

Verder zoeken leerde dat ik naar alle waarschijnlijkheid last had ven het al eerder beschreven 'virus'.

Patch gedownload en via de reset-knop op de NAS de nieuwe firmware ge-installeerd. Hiermee was het probleem weg.

Jan
Titel: Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
Bericht door: R de Weerdt op 06 maart 2014, 21:41:34
Beste Hr Stevens.

Kunt u mij aangeven welke patch u gedownload heeft, ik heb namelijk al aardig zitten zoeken maar kon dit als enige stukje terug vinden op het forum wat een beetje overeen kwam met mijn vage fout.
Tevens u geeft aan met de reset knop de firmware geupdate te hebben.
Alle gegevens die op de hd staan, heeft u die eerst in veiligheid gebracht of gebeurt daar niets mee.

Raymond
Titel: Re: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
Bericht door: jstevens op 06 maart 2014, 22:18:45
Hoi,

Zeg maar geen U, zeg maar gewoon Jan ;-)

Ik zie dat je versie 4.2 gebruikt, in onderstaande link staat hoe je moet installeren, wat en waarvandaan.
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-4-2/kwetsbaarheden-in-diverse-dsm-versies/msg102164/ (http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-4-2/kwetsbaarheden-in-diverse-dsm-versies/msg102164/)
De informatie komt verder van de site van Synology en uit de (online) handleiding van je NAS.

De data op mijn NAS is bewaard gebleven, ik hoefde alleen de pakketten opnieuw te installeren. Of dat bij jou ook het geval is weet ik natuurlijk niet....

Succes, Jan