Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: willeboh op 10 februari 2015, 15:46:39
-
DS110+ met DSM 5.1-5022 Update 1 (met static ip)
Ik kan geen time sync doen ntp server "time.nist.gov"
Ook DSM update naar een nieuwe versie lukt niet?
Iemand enig idee?
-
Dan heb je blijkbaar geen verbinding met internet. Kijk je netwerkinstellingen (zoals DNS server) eens na.
-
Helaas, was het maar zo simpel... mijn DS1512+ werkt prima alleen mijn DS110+ geeft dit vreemde gedrag!
-
Overigens hebben DS1512+ en DS110+ de zelfde settings... dns / gateway etc.
Alle computers (PC,s en tablets) in huis kunnen op internet.
-
Kijk eens of je DS ook DSM wel updates kan controleren, krijg je daar een foutmelding of zo.
Of in PuTTY pingen naar www.synology.com b.v.
-
Thanks Birdy,
Zoals ik al aangaf lukt een DSM update check (naar een nieuwe versie ) ook niet.
Kan je aub in stapjes uitleggen hoe ik putty kan gebruiken?
-
Ja hoor, kijk hier. (http://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/)
-
Thanks Birdy, ;)
... maar euh, ik heb toch even de reset button gebruikt op de achterkant van de NAS.
Ineens werkt de NAS en geeft deze weer zelf aan dat er een update beschikbaar is en wat blijkt ook de time sync ntp werkt weer.
Ik vermoed dat de laatste update van DSM 5.1-5022 Update 1 een beetje fout is verlopen kwa settings.
Letop: na gebruik van de RESET button altijd wel weer even bepaalde instellingen goed zetten. :idea:
-
Mooi zo!
Letop: na gebruik van de RESET button altijd wel weer even bepaalde instellingen goed zetten
Inderdaad:
de admin-account terug te zetten naar de standaardwaarde
de UI-beheerpoort naar 5000/5001 resetten
IP, DNS, gateway en andere netinterfaces herstellen naar DHCP
PPPoE uitschakelen
automatisch blokkeren uitschakelen
firewall-regels uitschakelen
gecodeerde mappen ontkoppelen en Automatisch koppelen bij opstarten uitschakelen
high-availability cluster verwijderen